Gå til innhold

Barn betale for seg hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elste i huset er snart 22, bor på barne rommet. Bruker en stue og bad fast. Spiser alt med resten. 100%fast jobb, tjener bra. Virker ikke interessert ut i å flytte. Gjør ingenting hjemme. Vasket ikke klær, tar ikke oppvask, hjelper ikke til med noe. Kjøper vi inn noe ekstra så er det første valg om det er pålegg, drikke, snack. Jeg er trygdet og får inn veldig lite hver mnd. 3 søsken på skole. Hva synes dere er rett her? Jeg har bedt om litt kr inn, hen mener penger bør gå til sparing til leilighet. Ber vi om hjelp til noe er det uffing, og gjøre noe frivillig har vi sluttet å håpe på. Hvor mye ville dere tatt i mnd for dette? Av deres egne? 

Anonymkode: 2b842...259

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elste i huset er snart 22, bor på barne rommet. Bruker en stue og bad fast. Spiser alt med resten. 100%fast jobb, tjener bra. Virker ikke interessert ut i å flytte. Gjør ingenting hjemme. Vasket ikke klær, tar ikke oppvask, hjelper ikke til med noe. Kjøper vi inn noe ekstra så er det første valg om det er pålegg, drikke, snack. Jeg er trygdet og får inn veldig lite hver mnd. 3 søsken på skole. Hva synes dere er rett her? Jeg har bedt om litt kr inn, hen mener penger bør gå til sparing til leilighet. Ber vi om hjelp til noe er det uffing, og gjøre noe frivillig har vi sluttet å håpe på. Hvor mye ville dere tatt i mnd for dette? Av deres egne? 

Anonymkode: 15032...4a3

• Liker 1
Skrevet

4000 kr minst. Hvis han tjener mer enn 400000 mer enn det..

For en uoppdragen mann, men det er jo deres/din feil.

Anonymkode: 9851b...f89

• Liker 18
Skrevet

Ingen ting, jeg synes husleie av egne barn er sjukt sært! Men du får nok fullt av støtte her på KG uansett.

Anonymkode: 23454...01a

• Liker 15
Skrevet

Ingenting! La personen spare til leilighet!

Anonymkode: b2c9c...b85

• Liker 5
Skrevet

Bryt symbiosen. :) 

Anonymkode: 88ecc...0d0

Skrevet

Den der forvokste ungen MÅ ta ansvar i huset! Hvordan i alle dager har dere gjort det da 'ungen' vokste opp? Ingen husoppgaver??

Hadde kasta ut en så utakknemling VOKSEN unge.

Anonymkode: 0f780...19a

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den der forvokste ungen MÅ ta ansvar i huset! Hvordan i alle dager har dere gjort det da 'ungen' vokste opp? Ingen husoppgaver??

Hadde kasta ut en så utakknemling VOKSEN unge.

Var veldig flink før. Så ting selv og gjorde det vi ba om. Nå får vi veldig kvasse svar. Har aldri tid da tv er så mye viktigere. Utrolig slitsomt.

Skrevet

Har du innsyn i økonomien til barnet, så du vet at det faktisk spares, og ikke går til øl/røyk/takeaway?

Ellers så er 15tusen nokså rimelig for å bo med alle måltider, hotellstandard med både vask, renseri og underholdning som tv og internett. Deler av beløpet kan eventuelt bli spart. At han kan tjene mye og bor uten å betale for seg er en snarvei til luksusfellen...

Anonymkode: e7d47...078

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var veldig flink før. Så ting selv og gjorde det vi ba om. Nå får vi veldig kvasse svar. Har aldri tid da tv er så mye viktigere. Utrolig slitsomt.

Det må endres på! Skal h*n bo hjemme, så får vedkommende også være med å dra lasset. Det er en ufravikelig betingelse. Bør i det minste også betale for maten OG vise at penger faktisk blir spart til bolig.

• Liker 3
Skrevet

Når en er 22 år, og jobber 100% stilling og ikke løfter en finger hjemme så synes jeg faktisk en må betale for seg. Vil en ikke betale for seg da, så får en faktisk finne seg en hybel eller en liten leilighet. Så får dette «barnet» sjekke ut hva det vil koste i måneden kontra betale litt for seg hjemme.

Anonymkode: 86f50...7b8

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

4000 kr minst. Hvis han tjener mer enn 400000 mer enn det..

For en uoppdragen mann, men det er jo deres/din feil.

Anonymkode: 9851b...f89

Hvorfor er det min vår feil? Gjorde masse hjemme før, men nå som det jobbes 100% er hen plutselig så sliten, ser penger i alt, alt skal spares. Vi har så mange samtaler om å bidra, men får bare skikkelige krasse svar tilbake. 

Anonymkode: 2b842...259

Skrevet

Til trådstarter: er du forelder til parasitten eller er du steforelder?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du innsyn i økonomien til barnet, så du vet at det faktisk spares, og ikke går til øl/røyk/takeaway?

Ellers så er 15tusen nokså rimelig for å bo med alle måltider, hotellstandard med både vask, renseri og underholdning som tv og internett. Deler av beløpet kan eventuelt bli spart. At han kan tjene mye og bor uten å betale for seg er en snarvei til luksusfellen...

Anonymkode: e7d47...078

Ikke innsyn, aldri sett hverken røyk eller øl, lever sparsomt, så tror det spares. Vi prater og prater om det å bidra, til tette ører. Får masse skryt av bekjente vi jobb at hen står på og er så flink, noe vi selvfølgelig er veldig glade for, savnet bare å se noe til det hjemme. 

Skrevet
Eduarda skrev (Akkurat nå):

Til trådstarter: er du forelder til parasitten eller er du steforelder?

Mamma... 

• Liker 1
Skrevet

-Vasket ikke klær, tar ikke oppvask, hjelper ikke til med noe-
Slutt å gjøre det du.
Vil man ha rene kl
ær få man gjøre det selv.

Ellers , la sparingen skje, da blir det utflytting raskere enn om du krever leie. 

Anonymkode: d813f...a60

• Liker 4
Skrevet

Hiv ut. Ingen som har krav på å bo gratis og snylte på andre.

Det du må være klar over er at det som du må bruke av dine penger på snylteren er penger du tar fra eg selv og dine yngre barn.

Den voksne har komt til et stadie i livet der hjemmets privilegier ikke eksisterer lenger.

Min 20 åring betaler 4500 hjemme.  Jeg sparer ikke pengene til hen, dei kommer yngre søsken tilgode.

Anonymkode: 7e1a2...53c

• Liker 7
Skrevet

Si at du ikke har råd til å fø på en voksen mann som vil snylte/leve på andre. Alle i huset over 18 må bidra likt om de vil bo der, dvl regninger (minst 5000 i mnd) + dekke sin del av mat osv 

"om det ikke er ønskelig for deg så har vi ikke råd til å ha deg boende gratis her, så da burde du tenke på å få deg noe eget og bo alene, så ser du hvor dyrt ting er. Du er jo en voksen mann nå med fast jobb, vil du ikke være litt selvstendig og ansvarsfull?"

Anonymkode: 85fd4...052

• Liker 5
Skrevet

Sett dere ned og ta en prat. En ordentlig prat om det, legg frem budsjett og forklar at fra nå er det sånn at hen må betale en husleie for å bo hjemme. Dere skjønner at hen ønsker å spare penger til å flytte ut, men med full inntekt og null utgifter klarer hen det helt fint med 100% jobb. 

Det er ikke oppe til diskusjon, dere bestemmer, er foreldre og betaler for hus, strøm og mat. Det kan og burde en på 22 fint hjelpe til med å betale for. Hadde hen bodd alene hadde hen måttet betale mye mer.  

Anonymkode: 87101...a38

• Liker 2
Skrevet

To like tråder er slått sammen. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...