Gå til innhold

Permisjon-hvordan være lengst mulig hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ts her igjen. Her var det mange gode råd og ulike løsninger. Synes det er en jungel av ting å finne ut av. Er det slik at det lønner seg å ta ulønnet rett etter permisjon? At man da har automatisk opparbeidet seg rett til sykepenger? Eller er det best å ta ut ferie for så og ta ut ulønnet mtp rettigheter?
Mulig jeg gjennom de kommende månedene føler at det er nok tid med mini hjemme og at det med amming går strålende. Da vil jeg muligens klare å gå tidligere tibake til arbeid. Jeg har nok uansett ikke tenkt å gå lengre enn 3 mnd. ulønnet uansett. Kan hende det er tilstrekkelig med å drøye en måned ut f.eks. 

Anonymkode: d001e...b43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir 80% her og for å strekke det slik st det passer akkurat med ferie osv. 

Betyr så lite med de få tusene mindre i mnd. 

Anonymkode: bad57...c9a

Skrevet
EmKay skrev (3 timer siden):

Hele fellesperioden i 50% gradert permisjon/hjemmekontor. Kan styre arbeidsdagen selv ift når det passer å få jobbet. (32 uker gradert)

Oi, dette er imponerende! Jeg jobbet 20% på hjemmekontor fra 5 måneder til jeg begynte i jobb ved 7,5 måneder, men babyen sov dessverre aldri mer enn 20 min i strekk på dagtid. Så jeg måtte jobbe to timer hver kveld og fikk aldri tid sammen med mannen😆 

Anonymkode: e9e14...095

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oi, dette er imponerende! Jeg jobbet 20% på hjemmekontor fra 5 måneder til jeg begynte i jobb ved 7,5 måneder, men babyen sov dessverre aldri mer enn 20 min i strekk på dagtid. Så jeg måtte jobbe to timer hver kveld og fikk aldri tid sammen med mannen😆 

Anonymkode: e9e14...095

Ja, det er jo selvsagt ikke skrevet i stein at det blir sånn, men tar sikte på det iallefall. Er heldig og har verdens enkleste arbeidsplass når det kommer til tilrettelegging, så satser på det skal gå greit. Gjør det ikke det så må jeg nok redusere graderingen og ta litt ulønnet, men krysset fingrene for at jeg slipper 🤞🤞😊

Skrevet
Mjessa skrev (4 timer siden):

Med litt kreativitet kan du være lenge hjemme med betalt. Dette er på kanten. men er viss normalt i babykretser:
- Spar penger fra nå av og gjennom alle periodene jeg lister opp, da kan du være hjemme lengre
- All fellesperiode utgjør ca 9 mnd
- 5 uker ferie
- Sykemelding i 52 uker etter ferie
- Nye 5 uker ferie
- Ulønnet permisjon lev av pengene du har spart : 6 måneder ulønnet permisjon
- Ny sykemelding 52 uker
- 5 uker ferie

Da har du vært hjemme i 3 år. Går du for 80så får du noen uker til

Hvorfor oppfordrer du til ulovlige sykemeldinger?

Anonymkode: 63827...488

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Mjessa said:

Med litt kreativitet kan du være lenge hjemme med betalt. Dette er på kanten. men er viss normalt i babykretser:
- Spar penger fra nå av og gjennom alle periodene jeg lister opp, da kan du være hjemme lengre
- All fellesperiode utgjør ca 9 mnd
- 5 uker ferie
- Sykemelding i 52 uker etter ferie
- Nye 5 uker ferie
- Ulønnet permisjon lev av pengene du har spart : 6 måneder ulønnet permisjon
- Ny sykemelding 52 uker
- 5 uker ferie

Da har du vært hjemme i 3 år. Går du for 80så får du noen uker til

Det er ingen som bare får 52 ukers sykemelding sånn uten videre 😂

Anonymkode: ea175...6fd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 0.06):

Hvorfor tok du ikke 80% dekningsgrad hvis målet er å være hjemme lengst mulig?

Anonymkode: 284c5...32d

alle er vel ikke like priviligerte som deg....

Anonymkode: 951e2...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...