AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Jeg leier leilighet, huseier bor ved siden av. Han banker ofte på døra, hvis f.eks han må måle noe, om han ønsker å bli kvitt noe og spør om jeg vil ha det, om sønnen hans skal ha fest (for å be meg si fra om det blir for bråkete osv)... Jeg hater uanmeldt besøk. Hver gang jeg hører han utenfor tenker jeg: "Nå banker han sikkert på". Okei, han banker ikke på hver dag. Kanskje 1 gang i uka. Noen ganger går det 2 uker. Jeg synes allikevel ikke noe om at jeg aldri vet når han banker på. Dessuten har han nummeret mitt og Facebooken min, så jeg hadde foretrukket om han kunne ha sendt melding i stedet. Og hvis han må inn i leiligheten for å måle noe hadde det vært fint om han kunne ha sendt melding for å høre om det passer for meg å få besøk. For en stund tilbake banket han på for å høre om det gikk bra med meg siden han ikke hadde sett meg utenfor på en stund. Spurte om jeg var syk. Hadde bare fri i noen dager jeg... Det er jo hyggelig at han bryr seg, men sånne ting kan han enkelt spørre om på Facebook. Han er hyggelig, og jeg kommer godt overens med han. Vil ikke bli uvenner med han. Ville det ha hørtes frekt ut å be han slutte å banke på døra, men heller sende melding hvis det skulle være noe viktig? Vil ikke at han skal tro det er noe personlig. Det er bare jeg som liker fred og ro, det å kunne sitte alene uten å være redd for at folk skal dukke på døra som jeg savner. Anonymkode: f4ab1...c78 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Nei, bare be han pent om å heller sende en melding. Gjerne litt inni en samtale om dere møtes på utsiden e.l Anonymkode: 53525...000 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Hva med å si noe sånt: «kunne du sendt en sms eller melding på Facebook når du vil gi meg en beskjed/spørre om noe? Jeg skvetter så fælt når du banker på døra, så hadde foretrukket en melding i stedet.» Si det med et smil så går det sikkert fint ☺️ Anonymkode: 9df5b...c9e 16
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 si at du sitter stort sett på do med diare som forverrer seg ved uanmeldte besøk🥺 Anonymkode: 820cf...94c 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Kle deg i kun håndkle når han banker på og lat som du er på vei ut/i dusjen. Si at det er mye enklere å unngå slike pinlige møter om han sender en mld på facebook eller på sms istedet. Anonymkode: 6bd27...20b 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kle deg i kun håndkle når han banker på og lat som du er på vei ut/i dusjen. Si at det er mye enklere å unngå slike pinlige møter om han sender en mld på facebook eller på sms istedet. Anonymkode: 6bd27...20b risikerer han kommer innom daglig da😆 Anonymkode: 820cf...94c 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Dette er et ikke-problem. Jeg hadde vært glad om jeg hadde bodd et sted hvor dette var det eneste problemet. Han er vel kanskje den sosiale typen da, som synes det er kjekt med et påskudd for å kunne slå av en prat. Hadde gjerne bytta med deg da jeg leide hos en pervers gris, og den gangen jeg bodde i den rå kjelleren til en kødd som syntes det var kjekt å glane inn vinduet, samt snoke i tingene mine da jeg var ute. Anonymkode: f905f...44f 10
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Vi "sliter" med så å si akkurat det samme. Verdens snilleste utleier, men dette er irriterende! Det ringer plutselig på mens jeg står over komfyren, mens jeg sover etter nattevakt, står i dusjen, og hvis vi ikke åpner så er de tilbake innen en knapp time. Og så er det gjerne bare for å gi en beskjed som like greit kunne vært gitt på telefon.. feks at vi må huske å gå med søppelspannet, noe vi aldri har glemt før. Vi sier fra hver eneste gang at det holder med en sms, men det funker ikke i det hele tatt. Og plutselig kommer de med nybakte boller, har kjøpt ny lampe til oss eller noe lignende, og så får jeg dårlig samvittighet fordi de er så hyggelige og jeg har blitt irritert. Skjønner deg godt ts! Anonymkode: d20e9...23a 4
VoodooChild Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er et ikke-problem. Jeg hadde vært glad om jeg hadde bodd et sted hvor dette var det eneste problemet. Han er vel kanskje den sosiale typen da, som synes det er kjekt med et påskudd for å kunne slå av en prat. Hadde gjerne bytta med deg da jeg leide hos en pervers gris, og den gangen jeg bodde i den rå kjelleren til en kødd som syntes det var kjekt å glane inn vinduet, samt snoke i tingene mine da jeg var ute. Anonymkode: f905f...44f *Du* hadde likt dette. Trådstarter liker det ikke, derfor er det et problem for TS. Jeg hadde heller ikke likt dette noe særlig, hadde følt at jeg aldri kunne slappe av i eget hjem. Og jeg er ikke usosial av meg heller. 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Why care? Han banker på, du åpner ikke. Case closed. Anonymkode: fd91a...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Herlighet, hvis du sitter og er «redd»/stressa for at det kanskje banker på døra pga. dette så er du litt persilleblad. Hva med å rett og slett ikke åpne døra? Og hvis de etter en stund sender melding fordi de ikke får tak i deg så sier du: «Beklager, da sov jeg nok, eller var i dusjen. Har behov for en dupp på litt uante tidspunkt, så neste gang er det fint hvis du sender melding først slik at du slipper bomtur. » Rinse and repeat. Anonymkode: 005aa...aca 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Dette går ut over din livskvalitet. Kjenner til "problemet". Bare spør vennlig neste gang, om han ikke kan ta korte beskjeder på melding i stedet (og f.eks legge til, at du ofte går med ørepropper/headset eller trenger tid til å fokusere på et kurs fremover etc..). På den måten legger du problemet over på deg og ikke på han. Anonymkode: f8cba...dd1 1
Vampira Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 Du må ikke åpne døra hver gang. Så er det også lov å si fra på en hyggelig måte.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 VoodooChild skrev (På 19.1.2021 den 14.44): *Du* hadde likt dette. Trådstarter liker det ikke, derfor er det et problem for TS. Jeg hadde heller ikke likt dette noe særlig, hadde følt at jeg aldri kunne slappe av i eget hjem. Og jeg er ikke usosial av meg heller. Som sagt, det finnes verre huseiere på markedet. Jeg klarer ikke helt å synes at dette er så ille at det er verdt å klage på KG over. Anonymkode: f905f...44f 1
SoWhat? Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 Det lages et HI om en hyggelig nabo som banker på en gang i uka, eller annenhver uke. Og TS sliter med det. Som om det ikke er absurd nok, så kommer de første brukerne som svarer med råd om hvordan hun kan unngå dette. Verden er klin kokos gal noen ganger. 10
SoWhat? Skrevet 23. januar 2021 #16 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som sagt, det finnes verre huseiere på markedet. Jeg klarer ikke helt å synes at dette er så ille at det er verdt å klage på KG over. Anonymkode: f905f...44f Du er mer diplomatisk enn meg.... 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som sagt, det finnes verre huseiere på markedet. Jeg klarer ikke helt å synes at dette er så ille at det er verdt å klage på KG over. Anonymkode: f905f...44f Han forstår jo ikke at han forstyrrer henne. Kan ikke fordra folk som ikke har noe liv, samt at de støter andre mennesker fra seg. Anonymkode: 484d0...92c 2
Brevkniven Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Hva med å leie et annet sted hvor du ikke bor tett på utleier? Feks i et leilighetskompleks eller via en profesjonell utleier. Da kan du være mer anonym. Ellers må du være tøff nok til å si ifra om den eneste kontakten du vil ha er via sms/chat. Og være forberedt på at du og utleier får et kjøligere forhold, men det er jo det du vil?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Her jeg bor (boligfelt i småby i distriktsnorge) er dette helt vanlig. Naboer hilser på hverandre, sier fra hvis vi reiser bort, spør eldre/småbarnsforeldre om de trenger hjelp med praktiske ting. Jeg synes det er veldig ok, men skjønner at folk fra storbyene kanskje synes det er skummelt. Anonymkode: b5386...23a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her jeg bor (boligfelt i småby i distriktsnorge) er dette helt vanlig. Naboer hilser på hverandre, sier fra hvis vi reiser bort, spør eldre/småbarnsforeldre om de trenger hjelp med praktiske ting. Jeg synes det er veldig ok, men skjønner at folk fra storbyene kanskje synes det er skummelt. Anonymkode: b5386...23a Ja, seff. Blir jo mer skummelt. Spesielt siden mange tapere får så mye støtte og får falsk selvtillit fra det. Anonymkode: 484d0...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå