AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Jeg synes det er skummelt å bo på dobbeltrom nå i coronatiden. Deler nybakte mødre virkelig dobbeltrom og bad? Skal på Ahus. Anonymkode: 678d0...360
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Vanligvis gjør de det, men nei, jeg er helt enig, hvorfor er det greit for barselkvinner å dele rom og bo oppå hverandre i dagesvis mens pappaen knapt får komme på besøk? Håper inderlig jeg slipper det, ellers tror jeg at jeg reiser hjem.. Anonymkode: d6979...6cb 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vanligvis gjør de det, men nei, jeg er helt enig, hvorfor er det greit for barselkvinner å dele rom og bo oppå hverandre i dagesvis mens pappaen knapt får komme på besøk? Håper inderlig jeg slipper det, ellers tror jeg at jeg reiser hjem.. Anonymkode: d6979...6cb Jeg har dessverre ikke noe valg, baby må på nyfødtintensiv/observasjon det første døgnet grunnet insulinregulert diabetes 😥 Anonymkode: 678d0...360
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Vel de kan jo ikke bare trylle frem flere rom på barsel eller ta inn færre fødende. Da blir det slik at man må dele rom, som før corona. Anonymkode: 86648...af8 16
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Om noen av mødrene har luftveis symptomer så blir de satt i isolasjon, så i utgangspunktet er det helt trygt å dele rom på barsel. De har på en måte bare de rommene de har uansett, dessverre... Anonymkode: 20d35...375 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 At fedrene ikke får oppholde seg på rommet handler jo om det totale antall personer i rommet. Anonymkode: a5e9e...1af 2
Sirinna Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om noen av mødrene har luftveis symptomer så blir de satt i isolasjon, så i utgangspunktet er det helt trygt å dele rom på barsel. De har på en måte bare de rommene de har uansett, dessverre... Anonymkode: 20d35...375 Digresjon, men det er jo noe som heter inkubasjonstid da... 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Sirinna skrev (4 minutter siden): Digresjon, men det er jo noe som heter inkubasjonstid da... Ja, det er jeg fullstendig klar over. Men så tar de høyde for, som alle andre i dette samfunnet, at om man har symptomer så blir man satt i isolasjon. Anonymkode: 20d35...375 2
Sirinna Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er jeg fullstendig klar over. Men så tar de høyde for, som alle andre i dette samfunnet, at om man har symptomer så blir man satt i isolasjon. Anonymkode: 20d35...375 Så tar de høyde for .....at om man har symptomer blir man satt i isolasjon? Beklager men jeg forstår ikke hva du skriver. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vel de kan jo ikke bare trylle frem flere rom på barsel eller ta inn færre fødende. Da blir det slik at man må dele rom, som før corona. Anonymkode: 86648...af8 De burde fordele fødende på flere sykehus såfremt at det er plass. Å dele rom og bad nå synes jeg er på kanten. Er ikke god plass mellom sengene heller. Anonymkode: 678d0...360 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De burde fordele fødende på flere sykehus såfremt at det er plass. Å dele rom og bad nå synes jeg er på kanten. Er ikke god plass mellom sengene heller. Anonymkode: 678d0...360 Når kreftpasienter med nedsatt immunforsvar må dele rom, i ukesvis så klarer nok barselkvinner som i utgangspunktet er friske helt fint å ligge på samme rom 1-3 dager før de reiser hjem. Perspektiv er en fin ting, finn det. Anonymkode: 9d71c...ca9 14
Nerine_ Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Tror dere sykehusene har mange rom stående tomme? Generelt sett, barselkvinner er vel de menneskene det er minst "synd" på, hvis man skal tenke på alle pasientene på sykehuset. De fleste andre er innlagt fordi de er syke. 7
Cezanne Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 I Bergen deler man ikke rom under corona (det var i hvert fall slik i sommer). At man må dele rom til vanlig synes jeg også er helt sprøtt for øvrig. Etter fødsel har man virkelig behov for den søvnen man får mulighet til. Og så skal man ikke bare bli forstyrret av sin egen baby, men en annen også! 5
anonymLala Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 2 minutter siden, Cezanne said: I Bergen deler man ikke rom under corona (det var i hvert fall slik i sommer). At man må dele rom til vanlig synes jeg også er helt sprøtt for øvrig. Etter fødsel har man virkelig behov for den søvnen man får mulighet til. Og så skal man ikke bare bli forstyrret av sin egen baby, men en annen også! Som andre skriver over her så kan ikke enerom trylles frem. Jeg er ganske sikker på at det, som i andre avdelinger, pasienter forsøkes å spres om det lar seg gjøre. Innen sykehus bygges opp og om må msn bruke det man har. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 Altså, det er ikke som om de får flere rom å ta av... De har bare de rommene de har. Både for fødende, og andre sykehuspasienter. Min far ligger nå på tremannsrom på Haukeland.. De har bare x antall rom, selvsagt må man dele akkurat like mye nå som man må ellers. Anonymkode: 08932...429 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Det deles rom ja, det er bare far som er smittsom vet du Anonymkode: ed7db...3f9 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Sirinna skrev (9 timer siden): Så tar de høyde for .....at om man har symptomer blir man satt i isolasjon? Beklager men jeg forstår ikke hva du skriver. Jeg regner med at hele familien din sitter hjemme, uten å dra på butikk, jobb, barnehage og alt? Siden det er jo inkubasjonstid, og du må dele rom på barsel. Blir så dumt å si noe alle vet. Er du redd får du ta dine egne forhåndsregler, sykehusene gjør så godt de kan. Som andre nevner kreftsyke må dele rom, men stakkars mødre, de kan ikke det, tilfelle korona. Anonymkode: 20d35...375
Sirinna Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg regner med at hele familien din sitter hjemme, uten å dra på butikk, jobb, barnehage og alt? Siden det er jo inkubasjonstid, og du må dele rom på barsel. Blir så dumt å si noe alle vet. Er du redd får du ta dine egne forhåndsregler, sykehusene gjør så godt de kan. Som andre nevner kreftsyke må dele rom, men stakkars mødre, de kan ikke det, tilfelle korona. Anonymkode: 20d35...375 Svarer du feil person? Jeg skjønner ingenting. PS. Forholdsregler* 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De burde fordele fødende på flere sykehus såfremt at det er plass. Å dele rom og bad nå synes jeg er på kanten. Er ikke god plass mellom sengene heller. Anonymkode: 678d0...360 Er ikke helt slik det fungerer. Flere sykehus? Hvor mange tror du ligger i rimelig nærhet til hverandre rundt om i landet? I de store byene er det mange fødende (derav dobbeltrom i utgangspunktet). Det er ikke kapasitet til at alle skal ha sitt eget rom. Man kan heller ikke sende fødende i øst og vest, ser for meg den logikken der. Tror det er travelt nok på føden, altså. Sist jeg fødte lå jeg på gangen i påvente av ledig plass på barsel. Anonymkode: 86648...af8 4
Nerine_ Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Cezanne skrev (2 timer siden): I Bergen deler man ikke rom under corona (det var i hvert fall slik i sommer). At man må dele rom til vanlig synes jeg også er helt sprøtt for øvrig. Etter fødsel har man virkelig behov for den søvnen man får mulighet til. Og så skal man ikke bare bli forstyrret av sin egen baby, men en annen også! Syns man det er så fryktelig forstyrrende, er man som oftest fri til å dra hjem. Sprøtt hvor luksuriøst folk forventer at ting skal være idag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå