Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Riskremmedfløte skrev (På 18.1.2021 den 21.41):

Jeg tror at det kan finnes en gud, men jeg ser ikke meningen at vi skal leve evig.

Om Gud fins og er så himla allmektig hvorfor fins det så mange genfeil? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke ekte kjærlighet.

Igjen - det er mennesker selv som sender seg til helvete. Det er ikke så enkelt som at Gud dømmer folk til evig helvete fordi de har fornærmet hans hellighet ved å synde. Gud er rettferdig. Jeg kan ikke spekulere i hvordan den og den personen opplever helvete, for det vet jeg ikke noe om. Men jeg vet hva som er veien, sannheten og livet, og det er der fokuset bør være. https://en.wikipedia.org/wiki/Penal_substitution og slike nyere tanker baserer jeg ikke min tro på, kanskje det er derfor vi ikke har den samme forståelsen av Gud. 

Anonymkode: bae33...fc5

Kan du be til Gud om at jeg skal få tilbakesertifikatet etter at politiet tok det fra meg på urettferdig vis? Om det går i oppfyllelse skal jeg sterkt vurdere å tro på Gud 

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (2 timer siden):

Kan du be til Gud om at jeg skal få tilbakesertifikatet etter at politiet tok det fra meg på urettferdig vis? Om det går i oppfyllelse skal jeg sterkt vurdere å tro på Gud 

Det du ikke tar i betraktning her er at Gud vet bedre enn deg og meg. Så om man ber og ikke får akkurat det svaret man ønsker seg betyr det ikke at man ikke har fått svar eller at man ikke skal få svar på et senere tidspunkt. 

Anonymkode: bae33...fc5

Skrevet
Riskremmedfløte skrev (På 18.1.2021 den 21.41):

Jeg tror at det kan finnes en gud, men jeg ser ikke meningen at vi skal leve evig.

Lol. Det er ikke noe som heter ''hvis'' Gud finnes. Gud finnes, punktum ;)

Og du har allerede levd og lever evig. Ta en titt, du ble aldri født ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...