Riskremmedfløte Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Jeg tror at det kan finnes en gud, men jeg ser ikke meningen at vi skal leve evig.
Gjest Lawyam Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Finner du mer mening i at vi skal dø da og ikke eksistere lengre enn en bitteliten tid av en evighet?
Riskremmedfløte Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2021 Jeg mener at vi er her her og nå og når vi dør er vi bevistheten borte. Om bevistheten er borte for alltid eller ikke er jeg ikke smart nok til å vite.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Hvilken av de hundretusenvis av gudene der ute er det du tror på ? Anonymkode: dafc7...50f 1
Riskremmedfløte Skrevet 22. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 22.42): Hvilken av de hundretusenvis av gudene der ute er det du tror på ? Anonymkode: dafc7...50f Jeg vet ikke om det finnes en gud, men alle som tror har sin versjon av hvordan gud er. Jeg sier ikke at gud finnes men jeg kan ikke vite om gud finnes eller ikke. Det er det ingen som vet herr eller fru anonym 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Riskremmedfløte skrev (På 18.1.2021 den 21.41): Jeg tror at det kan finnes en gud, men jeg ser ikke meningen at vi skal leve evig. Men du ser mening i at vi ikke skal det? Anonymkode: bae33...fc5
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Enig, hva faen skal man finne på i all evighet? Er garantert lei livet om jeg blir 80 år... 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (22 minutter siden): Enig, hva faen skal man finne på i all evighet? Er garantert lei livet om jeg blir 80 år... Siden Gud er utenfor tid og rom, og himmelen er å være med Gud, er himmelen utenfor tid og rom. Det er slik jeg forstår det i hvert fall. Anonymkode: bae33...fc5
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Om den kristne Guden faktisk eksisterer så er h"n en ondskapsfull psykopat. Om det faktisk finnes en Gud så håper jeg virkelig at den Guden ikke er som Guden i bibelen. Men nå tror jeg ikke Gud finnes. 1
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Siden Gud er utenfor tid og rom, og himmelen er å være med Gud, er himmelen utenfor tid og rom. Det er slik jeg forstår det i hvert fall. Anonymkode: bae33...fc5 Tid og rom er jo der fremdeles, vi skal vel ikke bli guder vi også? Hvis gud virkelig er Gud, hvorfor har det han skapte gått til helvete med en gang? Hvorfor skapte han det jævla epletreet og hvorfor lot han Satan lure eva? Virker som Satan er smartere enn gud i såfall 👍 Når så det var gjort så prøvde gud å rette det opp med Syndfloden, men gikk ganske fort i fisk den planen også 👍 Det neste blir jo at jorden skal brenne opp, stopper nok ikke der heller 😂
Nalini Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Hva finnes utenfor verdensrommet? Det finnes noe mer enn bare dette livet på jorden.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (17 minutter siden): Tid og rom er jo der fremdeles, vi skal vel ikke bli guder vi også? Nei, vi skal ikke bli Gud. Vi skal være med Gud. Anonymkode: bae33...fc5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (26 minutter siden): Om den kristne Guden faktisk eksisterer så er h"n en ondskapsfull psykopat. Om det faktisk finnes en Gud så håper jeg virkelig at den Guden ikke er som Guden i bibelen. Men nå tror jeg ikke Gud finnes. Det er fordi du, som mange andre, har feil forståelse av hvordan den kristne Gud er. Anonymkode: bae33...fc5 2
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, vi skal ikke bli Gud. Vi skal være med Gud. Anonymkode: bae33...fc5 Hva med slike som meg da som garantert går motsatt vei og i ildsjøen? Får vi tid og rom?
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fordi du, som mange andre, har feil forståelse av hvordan den kristne Gud er. Anonymkode: bae33...fc5 Her ser vi en person som aldri har lest bibelen. Uansett så finnes ingen Guder, det er fantasi figurer diktet opp av mennesker som levde for lenge siden. Akkurat som Tolkien diktet opp Eru Ilúvatar diktet mennesker opp Guder for flere 1000 år siden. Endret 24. januar 2021 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (5 minutter siden): Hva med slike som meg da som garantert går motsatt vei og i ildsjøen? Får vi tid og rom? Jeg forstår det slik at alle skal møte Gud og oppleve den fulle kraften av hans nærvær og kjærlighet. Om det vil oppleves som himmel eller helvete avhenger av hvordan vi reagerer på denne kjærligheten, som er som en ild. Jeg forstår det også slik at helvete i tillegg er en slags separasjon fra Gud. Ikke en fysisk separasjon ettersom Gud er tilstede overalt, men noe som kanskje kan sammenlignes med den type separasjon man føler når man sitter ved siden av en person man har kranglet med. Da føler man seg separert fra personen selv om man er rett ved siden av hverandre. Det er sjelens separasjon fra Gud, akkurat som døden er sjelens separasjon fra kroppen. Og Gud ønsker ikke at noen skal dra til helvete. Det er ikke han som går bort fra oss fordi han er hellig og ikke tåler synd, men vi som går bort fra ham på grunn av synd. Anonymkode: bae33...fc5
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår det slik at alle skal møte Gud og oppleve den fulle kraften av hans nærvær og kjærlighet. Om det vil oppleves som himmel eller helvete avhenger av hvordan vi reagerer på denne kjærligheten, som er som en ild. Jeg forstår det også slik at helvete i tillegg er en slags separasjon fra Gud. Ikke en fysisk separasjon ettersom Gud er tilstede overalt, men noe som kanskje kan sammenlignes med den type separasjon man føler når man sitter ved siden av en person man har kranglet med. Da føler man seg separert fra personen selv om man er rett ved siden av hverandre. Det er sjelens separasjon fra Gud, akkurat som døden er sjelens separasjon fra kroppen. Og Gud ønsker ikke at noen skal dra til helvete. Det er ikke han som går bort fra oss fordi han er hellig og ikke tåler synd, men vi som går bort fra ham på grunn av synd. Anonymkode: bae33...fc5 Hvorfor skapte han synd da og hvorfor skapte han oss ikke så alle kommer til paradis? Hvorfor skape oss med fri vilje når han vil vi skal til han?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden): Hvorfor skapte han synd da og hvorfor skapte han oss ikke så alle kommer til paradis? Hvorfor skape oss med fri vilje når han vil vi skal til han? Du kan ikke virkelig elske noen hvis du blir tvunget til det. Har man ikke fri vilje er det ikke kjærlighet. Og Gud skapte ikke synd. Ordet synd betyr bokstavelig talt «å bomme på målet». Det betyr å ikke være det man skal være og å ikke gjøre det man bør gjøre. Synd er rett og slett å gå imot Gud. Og når man gjør det velger man døden. For går du bort fra Gud, går du lenger og lenger bort fra den som gir liv. Anonymkode: bae33...fc5
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke virkelig elske noen hvis du blir tvunget til det. Har man ikke fri vilje er det ikke kjærlighet. Og Gud skapte ikke synd. Ordet synd betyr bokstavelig talt «å bomme på målet». Det betyr å ikke være det man skal være og å ikke gjøre det man bør gjøre. Synd er rett og slett å gå imot Gud. Og når man gjør det velger man døden. For går du bort fra Gud, går du lenger og lenger bort fra den som gir liv. Anonymkode: bae33...fc5 Kan jeg ikke? Jeg kan fint elske en person jeg ikke ellers ville hatt noe å gjøre med om jeg hadde fått flere millioner for det, hva gjør man ikke for penger? Det jeg alltid har lurt på, hvorfor gjør ikke Gud forskjell på folk, hvorfor skal jeg havne i samme ildsjøen som massemordere og ondskapsfulle folk som breivik og Hitler,mens jeg ikke har gjort noe annet galt enn å ikke tro på en gud?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (1 time siden): Kan jeg ikke? Jeg kan fint elske en person jeg ikke ellers ville hatt noe å gjøre med om jeg hadde fått flere millioner for det, hva gjør man ikke for penger? Det jeg alltid har lurt på, hvorfor gjør ikke Gud forskjell på folk, hvorfor skal jeg havne i samme ildsjøen som massemordere og ondskapsfulle folk som breivik og Hitler,mens jeg ikke har gjort noe annet galt enn å ikke tro på en gud? Det er ikke ekte kjærlighet. Igjen - det er mennesker selv som sender seg til helvete. Det er ikke så enkelt som at Gud dømmer folk til evig helvete fordi de har fornærmet hans hellighet ved å synde. Gud er rettferdig. Jeg kan ikke spekulere i hvordan den og den personen opplever helvete, for det vet jeg ikke noe om. Men jeg vet hva som er veien, sannheten og livet, og det er der fokuset bør være. https://en.wikipedia.org/wiki/Penal_substitution og slike nyere tanker baserer jeg ikke min tro på, kanskje det er derfor vi ikke har den samme forståelsen av Gud. Anonymkode: bae33...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå