AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Særlig av folk i omgangskretsen som har barn. For det første bor jeg alene, for det andre vil jeg ikke ha barn. Og jeg trives alene med katten min. Når jeg svarer dette så blir de helt rare og det virker som de føler seg truffet. Og noen kommer med utsagn som du vil nok snart ha barn, du forandret mening. Snart finner du en og få barn med osv... Ganske slitsomt. Og hvorfor blir de fornærmet når jeg sier at jeg er fornøyd med sånn jeg har det nå? Flere som opplever dette? Anonymkode: 23562...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Noen har en oppfattelse om at eneste veien til lykke er å få barn. Å de som blir sure fordi du sier at du er fornøyd med å ikke få barn kan du aldri tilfredsstille uansett så der er det bare å si «mhm» og finne på noe annet. Anonymkode: 8a70b...92e 10
jordbær86 Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 For mange prøver å dytte sin lykke og det de mener er riktig i livet over på andre. Jeg syns man må bestemme selv om man vil ha barn eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Du må bare venne deg til det. Er 37 nå og det er fortsatt et tema. Anonymkode: 53c2f...68d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Det er merkelig det der. Spesielt når man er singel😅 «Ja jeg planlegger barn med skybert» 🙄 Det kan også være et sårbart tema da det ikke er alle som kan få barn, eller som er single frivillig. Så folk burde være litt forsiktige med å blande seg for mye i andres liv syns jeg. Og som du sier så er det ikke alle som ønsker barn, og det må da være lov det og. På en side så maser de som er i forhold om at vi single må få oss kjæreste, barn osv, men på den andre siden så er det bare klaging over hvor slitsomt det er, kjæresten bidrar ikke med noe, det er bare krangling osv. Høres fristende ut😶 Anonymkode: 4d936...b6f 5
Heihola Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Forstår ikke helt hvordan folk får seg til å spørre om så personlige ting. Å spørre om man ikke skal få barn snart, er veldig ufint. Enten man er singel eller ikke. Hvis det kommer naturlig opp i en samtale er det greit, eller om det er en veldig veldig nær og kjær person i familien, men at tilfeldige folk spør om det, syns jeg ikke er innafor. Og i tillegg blir det jo feil uansett. Hadde du fått barn nå, uten en mann, som singel, hadde det sikkert vært "feil" det og. Nei, lev livet ditt sånn som du vil. Det er ingen andre som må bære deg i hverdagen, du er din egen klippe. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Kusinen min prøvde tilogmed å finne kjæreste til meg. Sa klart i fra at jeg ønsker ikke hjelp med det, Det er noe jeg klarer selv, men nå vil jeg være singel. Hun svarte bare ja men jeg må jo hjelpe deg, du gjør jo ikke noe selv, og det er vel på tide å bli voksen og snart få barn osv... Ok sånt gidder ikke jeg og har sagt hundre ganger at jeg ikke ønsker kjæreste og barn. Hun ble sur og lurte på hvorfor jeg er så utakknemlig... Anonymkode: 23562...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Særlig av folk i omgangskretsen som har barn. For det første bor jeg alene, for det andre vil jeg ikke ha barn. Og jeg trives alene med katten min. Når jeg svarer dette så blir de helt rare og det virker som de føler seg truffet. Og noen kommer med utsagn som du vil nok snart ha barn, du forandret mening. Snart finner du en og få barn med osv... Ganske slitsomt. Og hvorfor blir de fornærmet når jeg sier at jeg er fornøyd med sånn jeg har det nå? Flere som opplever dette? Anonymkode: 23562...cbf Ja! Opplevde det stadig når jeg jobbet visse steder med eldre damer (jeg var 26 da). Særlig hun ene med to barn. Gnålte stadig om det med barn. Nei sa jeg. Begynner å lure på om hun egentlig var lei å ha barn og ansvar for dem og er sjalu på de barnefrie. Anonymkode: 1074d...d29 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kusinen min prøvde tilogmed å finne kjæreste til meg. Sa klart i fra at jeg ønsker ikke hjelp med det, Det er noe jeg klarer selv, men nå vil jeg være singel. Hun svarte bare ja men jeg må jo hjelpe deg, du gjør jo ikke noe selv, og det er vel på tide å bli voksen og snart få barn osv... Ok sånt gidder ikke jeg og har sagt hundre ganger at jeg ikke ønsker kjæreste og barn. Hun ble sur og lurte på hvorfor jeg er så utakknemlig... Anonymkode: 23562...cbf Du skulle sagt han hun er respektløs Anonymkode: 1074d...d29
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Neste gang får du si tilbake at "joda, jeg kunne tenke meg barn jeg, men har ikke lyst på kjæreste akkurat nå. Tror du at mannen din kan donere litt sæd til meg? Jeg vil helst ikke ha en ukjent donor og han har jo vist seg dyktig 😁" Anonymkode: 8e415...9cd 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Det er en helt egen type folk det der. Fikk spørsmål hele tiden om når jeg skulle ha barn, og når jeg "endelig" fikk ett barn så ble det mas om når nestemann kommer (gjerne også om at man skal vel prøve på det motsatte kjønn man allerede har). Jeg skal ikke ha flere barn, og det er tydeligvis et hardt slag i trynet for noen siden det også virker fornærmede på de som har flere enn ett barn. Har aldri forstått hvorfor folk skal blande seg inn i noe så privat. Barn er ikke for alle, og det er helt ok. Man må bare smile og be dem passe sine egne saker. Anonymkode: 42253...896 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: 16dc1...1b6 Mener du at jeg er sånn? Anonymkode: 23562...cbf
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 20.27): Særlig av folk i omgangskretsen som har barn. For det første bor jeg alene, for det andre vil jeg ikke ha barn. Og jeg trives alene med katten min. Når jeg svarer dette så blir de helt rare og det virker som de føler seg truffet. Og noen kommer med utsagn som du vil nok snart ha barn, du forandret mening. Snart finner du en og få barn med osv... Ganske slitsomt. Og hvorfor blir de fornærmet når jeg sier at jeg er fornøyd med sånn jeg har det nå? Flere som opplever dette? Anonymkode: 23562...cbf Opplever ikke at noen har blitt fornærmet, men vennene mine som har barn kan ikke forstå at jeg ikke vil ha barn: Det er ingenting ved det å ha barn som virker fristende på meg. Gå gravid, nei takk. Føde: Absolutt ikke Våkennetter, ammeproblemer, babysang, babysvømming, hyling og skriking, evig støynivå, hjelpe med lekser når ungen begynner på skolenm foreldremøter, kjøring til/fra fritidsaktiviteter osv. Ingenting av dette frister. Jeg sa rett ut: Jeg vil ikke ha barn. Jeg har aldri hatt lyst på barn. Så dere kan heller respektere det istedenfor å fortsette å mase om det, for jeg er drittlei av å forsvare valget mitt. Så neste gang dere har tenkt å spørre kan dere like så godt holde kjeft for jeg kommer ikke til å svare igjen. De sluttet å spørre etter det. Anonymkode: e3f88...60b 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 Er du singel? Syntest folk maser ja. Her er det masing om neste barn. Syntest ikkje einebarn er så ille eg... Anonymkode: 5d29f...b95
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Det er vel masing alle kvinner får? - Når skal du finne deg en mann? - Når skal dere gifte dere? -Når skal dere få barn? - Når skal dere få neste barn? Tar aldri slutt. Anonymkode: fb9cf...762 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja! Opplevde det stadig når jeg jobbet visse steder med eldre damer (jeg var 26 da). Særlig hun ene med to barn. Gnålte stadig om det med barn. Nei sa jeg. Begynner å lure på om hun egentlig var lei å ha barn og ansvar for dem og er sjalu på de barnefrie. Anonymkode: 1074d...d29 Dette har jeg også lurt på... Anonymkode: 3aa5e...0cd
Hoppetaujenta Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 Til og med jeg har fått sånne spørsmål om alt jeg ikke hadde og noen av tingene har jeg fremdeles ikke. Alt slikt er en privatsak og en del folk har en kortslutning i hjernen når det gjelder å være høflige og ikke spørre. 3
Knirke Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 Jeg synes det er en så frekk ting å spørre om😠 Skal ikke du forandre livet ditt snart, liksom? Hva om man faktisk har det bra sånn som man har det? Det verste jeg vet er når jeg har svart nei på spørsmål om jeg har barn, nei på planlegging av barn, og så fortsetter folk med "Jamen det er ikke for sent!" Jo, det er faktisk det. Et nei er et nei, og sånn forblir det. 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Det er noe av det som provoserer meg så til de grader dette med utspørring om barn. Jeg er 31 år, og har flere venninner og kjente med barn. Gjerne flere barn. Får stadig stikk og hint eller direkte utspørring om barn. Svarer selvfølgelig ikke surt igjen, men har mange ganger hatt lyst. Det er frekt, og fornærmede i mitt syn. Jeg vil også barn i nærmeste fremtid, og har selv en mann som også hinter! Får min del er det litt tøffe opplevelser de siste åra som har gjort at jeg har mine grunnlag. Dette forstår selvfølgelig ikke de som selv har Barn. Jeg er fullstendig klar over alderen, men jeg synes det er å være frekk når du maser på andre om barn. Bare fordi du selv har det perfekt. Så nei, du har all grunn til å synes det er upassende. Trives du i livet så er det ingenting som er bedre. Anonymkode: c520f...3e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå