GÃ¥ til innhold

Bo sammen med eldre stebror!! Hjelp😫

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æææ jeg med pappa og stemor har nettopp flytta til en ny leilighet, og nå skal stebroren min som er 23 (og jeg er J18) bo her til lørdag😭 Jeg blir så sykt klein og stille, og han tror sikkert jeg er stum og ikke har noe liv, uff det blir så kleint å spise middag sammen, jeg er alltid helt stille uten å si noen ting når vi spiser middag alle sammen. Hadde vært greit om broren min også var her, men har aldri vært alene med dem og stebror! Hva skal jeg liksom si? Jeg kommer bare til å være på rommet mitt hver dag, så kommer jeg ut når vi skal spise middag... Vet jeg er dramatisk, men han er så mye eldre enn meg samtidig som at han ikke er SÅ mye eldre enn meg, så jeg vet ikke hvordan jeg skal være, og han er mye kulere enn meg også😭

Anonymkode: ea6eb...e25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du slutte å være sånn dramaqueen hele tiden. 

Anonymkode: 3b573...011

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Æææ jeg med pappa og stemor har nettopp flytta til en ny leilighet, og nå skal stebroren min som er 23 (og jeg er J18) bo her til lørdag😭 Jeg blir så sykt klein og stille, og han tror sikkert jeg er stum og ikke har noe liv, uff det blir så kleint å spise middag sammen, jeg er alltid helt stille uten å si noen ting når vi spiser middag alle sammen. Hadde vært greit om broren min også var her, men har aldri vært alene med dem og stebror! Hva skal jeg liksom si? Jeg kommer bare til å være på rommet mitt hver dag, så kommer jeg ut når vi skal spise middag... Vet jeg er dramatisk, men han er så mye eldre enn meg samtidig som at han ikke er SÅ mye eldre enn meg, så jeg vet ikke hvordan jeg skal være, og han er mye kulere enn meg også😭

Hvor godt kjenner du ham fra før?

Kan du for eksempel si hei første gang og være åpen for samtale? Å være lukker for samtale er ikke så bra tilnærming. Kan du forsøke å bli litt kjent med ham ? Stille enkle spørsmål osv? 

Det går nok helt fint uten at du må isolere deg. 

Skrevet

Hva faen. Bare vær et menneske.

Anonymkode: e3b66...bd6

• Liker 2
Skrevet

Hvis han er 23 og bor hjemme er han ikke spesielt kul, så slapp bare helt av

Anonymkode: ff660...4d9

• Liker 11
Skrevet

De aller fleste overlever en liten uke under samme tak som stebroren sin.

Anonymkode: a8732...16e

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, man mister all kulhet av å bo hos faren eller moren sin en gang fra mandag til lørdag :rolleyes:

TS, har du et crush på stebroren din, eller er det vanskelig å forholde seg til alle nye mennesker ?

Anonymkode: d320e...fa6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er på ferie bare

Skrevet

Har «kjent» ham i sånn ti år, men møter han sånn en gang i året kanskje 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har «kjent» ham i sånn ti år, men møter han sånn en gang i året kanskje 

Du har kjent han siden du var 8? Da er det vel ingen sak, da er han jo så godt som biobror.

Hva er flaut? 

Anonymkode: 5512e...49d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har kjent han siden du var 8? Da er det vel ingen sak, da er han jo så godt som biobror.

Hva er flaut? 

Anonymkode: 5512e...49d

Vi møtes sånn aldri og snakker aldri sammen vi to... Han føles absolutt ikke som en bror på noen måte 

Skrevet

Kanskje du kan si at du føler det sånn til faren din på forhånd, og spørre om han kan passe på å være litt aktiv til å prate og til å få dere med i samtalen. Det er mye lettere å være med i en samtale om noen andre «leder an» og stiller spørsmål.
Selv om jeg snart er femti år, skjønner jeg deg veldig godt! Jeg husker at jeg hadde noen år i ungdommen der jeg syntes ting kunne bli veldig pinlig. Lykke til! 😊

(- og trøst deg med at sånne ting ofte blir lettere når man blir eldre)

Anonymkode: f6ab3...530

Skrevet

Har lest tråder om akkurat det samme før fra deg, ts! 

Anonymkode: f5936...172

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har lest tråder om akkurat det samme før fra deg, ts! 

Anonymkode: f5936...172

Hvis det stemmer er det ekstra god grunn til å være forståelsesfull. Jeg synes ikke det er noe rart at en sånn situasjon kan oppleves vanskelig, spesielt ikke når man er i den alderen. Jeg slår et slag for å vise forståelse!🌸

Anonymkode: f6ab3...530

• Liker 3
Skrevet

Uff jeg er redd🥺 Jeg er 18, burde jo ikke være så klein, men det hadde bare vært rart om jeg plutselig bare «HEIHEI_ Hvordan går det med deg?😃 Trives du med studiene?» selv om det er sånn normale mennesker er😫

Skrevet

Du har opprettet flere tråder her om USA, hvor fint og flott det er å bo der, det kan du snakke om. Få hans mening.

Filmer/serier og musikk.

Studiene hans. Hva slags studieplaner du har. 

Så får du se til å få en ryggrad, å jobbe med selvtilliten din. Ikke sutre i alle tråder.

Anonymkode: 26cf8...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...