Gjest Acer Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 (endret) Kommunikasjonen har ligget mer eller mindre død i lang tid, og ein føler å bo i en slags vakumpakke. Aldri en krangel , men når ein forsøker å kommunisere med henne om eit eller annet kvardagslige utfordringer får ein aldri noen respons tilabake. Dama snakker pussig nok som ein foss i sosiale samanhenger, men så snart det blir bare oss 2 er det ingen tale lenger. Dama vart uføretrygda 2012 og diagnosen er litt samansatt av fysiske / psykiske, og tilpassningsproblem. Han pensjonerte seg etter snart 50 år som yrkesaktiv 2019, og har sett fremtil pensjonstilverelsen , men føler at hun helst såg han fortsatte på jobb så hun fekk sitte hjemme å strikke, gå på kafe, og få sine jevnlig besøk av venninner. Han har sørget for å betalt alle faste utgifter i alle år, og dessuten satt av penger for sparing til pensjonalderen. Hun fått sin måntlige trygd den 20 (15000,)men før neste utbetaling den 20 i neste mnd er kontoen tom, og aldri satt av en krone til sparing , og aldri noen gang reist spørsmål om kommunalavgifter, eigedomskatt, forsikringer. bilrepr.m.m. Når ein har kom innpå den økonomiske bli hun oftest sur, og hevder alt går til mat til tross for at det er bare oss 2 stk, også han handler inn mat. Ikkje mindre en 30 par sko har eg funnet i forskjellige kleskap, og medan eg har greidd meg med eit kleskap, og 5-6 par sko, så har hun forlengs fylt opp 3-4 skap. Hun står oftest for innkjøp av julegaver ein gang i året, og det setter eeg pris på, hun kjøper bursdagsgaver til 3 barnebarn ein gong i året. Ein konsekvens av manglende kommunikasjon blir at ein føler eg etterhvert nokså ensom i forholdet, og ein ser etterhvert føre at ein kan få det langt bedre alene. Pandemien har m.a og ført til at sosiale arangemanger som var eindel av vår felles intrs. er har ligget død i lang tid, og høyst uvist når dette kan bli aktivisert igjenn. Har greidd å spare saman ein pen sum penger som var meningen å ta med inn i pensjonsalderen, og penger som ein har fått i arv som har stått på høgrentekonto går ikkje med i dragsuget. Boligen er nedbetalt, og etter at det forligger en takst så må det forligge en deling, og her vert det nok ikkje reist spørsmål om hvem som har betalt mest o.s.v Endret 18. januar 2021 av Skybe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå