Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kommunikasjonen har  ligget mer eller mindre død i lang tid, og  ein  føler å  bo i en slags  vakumpakke.

Aldri en  krangel , men  når  ein   forsøker å kommunisere  med henne  om eit eller annet kvardagslige utfordringer  får ein aldri noen respons tilabake.   Dama snakker pussig  nok som ein foss i sosiale samanhenger, men så snart det  blir  bare oss 2 er det ingen tale lenger.        Dama  vart uføretrygda  2012 og diagnosen er litt samansatt  av  fysiske / psykiske, og tilpassningsproblem.     Han  pensjonerte seg etter snart 50 år som yrkesaktiv 2019, og  har sett fremtil   pensjonstilverelsen , men føler at hun helst såg han fortsatte på jobb så hun fekk sitte hjemme å strikke,  gå på kafe, og få sine jevnlig besøk av venninner.   Han  har  sørget for å  betalt alle faste utgifter i alle år,  og  dessuten satt av penger for  sparing  til pensjonalderen.    Hun fått  sin  måntlige trygd den 20  (15000,)men  før neste utbetaling den 20 i neste mnd er  kontoen tom, og aldri satt  av en krone til sparing , og  aldri noen gang reist spørsmål om kommunalavgifter, eigedomskatt, forsikringer. bilrepr.m.m.    Når ein har kom innpå den økonomiske bli hun oftest sur, og  hevder alt går til mat  til tross for at det er bare oss 2 stk, også han handler inn mat.     Ikkje mindre en 30 par sko har eg funnet i forskjellige kleskap, og medan eg har greidd meg med eit kleskap,  og 5-6 par sko, så har hun forlengs fylt opp 3-4 skap.   Hun står oftest for  innkjøp av julegaver ein gang i året, og det setter eeg pris på, hun  kjøper bursdagsgaver til 3 barnebarn  ein gong i året. 

Ein konsekvens  av manglende kommunikasjon blir at ein føler eg etterhvert nokså ensom  i forholdet, og  ein ser etterhvert føre at ein kan få det langt  bedre alene.    Pandemien har m.a  og ført til at sosiale arangemanger som var eindel av vår felles intrs. er har ligget død i lang tid, og høyst uvist når dette kan bli aktivisert igjenn. 

Har greidd å spare saman ein pen sum penger som var meningen å ta med inn i pensjonsalderen, og penger som ein har fått i arv som har stått på høgrentekonto går ikkje med i dragsuget.   Boligen er nedbetalt, og etter at det forligger en takst så må det forligge en deling, og her vert det nok ikkje reist spørsmål om hvem som har betalt mest o.s.v           

Endret av Skybe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...