Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1,5 år, og tenker derfor å ta steget videre ved å flytte sammen. Både han og jeg leier, og må fortsette med dette. Han leier hos moren sin, da hun har fått ny mann og flyttet inn med han. Leiligheten hennes er gammel, mørk, lite vindu, mørke tunge møbler som er moren sine og gammelt. 

Leiligheten jeg leier er lys, topp moderne, pen og godt isolert. Helt nyoppusset, i tillegg billigere enn den leiligheten han leier. 

Når vi snakker om flytting, snakker han som at jeg skal bo hos han og at det aldri har vært noe annet alternativ. Jeg ønsker egentlig ikke å bo der da alle møblene til moren er der, i tillegg er hun ofte på besøk og forteller hvordan han skal pynte o.l for at det skal se fint ut utenfra. Jeg sliter i tillegg med kronisk depresjon, og er avhengig av å ha det lyst og fint hjemme. Hva blir riktig her? 

Anonymkode: 04e16...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn noe eget som dere kan leie sammen.

Anonymkode: 28d1a...100

• Liker 14
Skrevet

Det er jo ingen av alternativene som er automatisk riktig, dere må bli enige, selv om din leilighet høres hyggeligere ut.

Anonymkode: 5cd98...8f7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finn noe eget som dere kan leie sammen.

Problemet er at han ikke ønsker dette, da han vi leie hos moren for han vil kjøpe leiligheten senere 

Skrevet

Hvilke fordeler er det å leie hos moren? Hvis det i tillegg er dyrere, mindre trivelig og ingen fordeler så sier det seg selv at dere burde flytte til deg. 
Jeg personlig får veldig dårlig energi av å ikke trives i eget hjem. Så en mørk og dårlig møblert leilighet ville vært uaktuelt.

Anonymkode: 89c96...568

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Problemet er at han ikke ønsker dette, da han vi leie hos moren for han vil kjøpe leiligheten senere 

Høres ut som dere ikke flytter sammen med det første. 

Anonymkode: 9159c...a9e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ok, kan dere male det lysere og ta med dine møbler dit da? :) 

Anonymkode: b8977...78c

• Liker 1
Skrevet

fortsett som nå ! 

Anonymkode: 78b63...5f9

• Liker 2
Skrevet

Har dere diskutert fordeler og ulemper, da? Du fremstiller det jo som om du ikke har fortalt han hva du synes og hvorfor. 

Anonymkode: 4b90f...292

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men hvis det er helt uaktuelt for deg, hvorfor forteller du ikke kjæresten din det? (At det er uaktuelt.) 

Hvis du bare lar han snakke, så fortsetter han å leve i troen og tror at du er enig. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen av dere skal bo et sted dere ikke vil bo. Skjønner godt at du ikke vil bo i en dyster leiligheten med svigermor som føler seg mer hjemme der enn du. Da skal du heller ikke bo der. Hvis dere skal flytte sammen, så må dere altså finne et sted hvor dere begge vil bo. Hvis han vil bo hos mamma og du ikke vil, så flytter dere ikke sammen før én av dere ombestemmer dere.

Altså: Ingen av dere skal bo et sted dere ikke vil bo! Dere er voksne, og ingen bestemmer over dere. Du bestemmer over deg, han bestemmer over seg. Og så blir dere forhåpentligvis enige om hvordan dere skal ta forholdet videre etterhvert. Kanskje han blir lei av at mamma renner ned dørene? Eller gjør hun rent hos han?

Anonymkode: deea4...dde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1,5 år, og tenker derfor å ta steget videre ved å flytte sammen. Både han og jeg leier, og må fortsette med dette. Han leier hos moren sin, da hun har fått ny mann og flyttet inn med han. Leiligheten hennes er gammel, mørk, lite vindu, mørke tunge møbler som er moren sine og gammelt. 

Leiligheten jeg leier er lys, topp moderne, pen og godt isolert. Helt nyoppusset, i tillegg billigere enn den leiligheten han leier. 

Når vi snakker om flytting, snakker han som at jeg skal bo hos han og at det aldri har vært noe annet alternativ. Jeg ønsker egentlig ikke å bo der da alle møblene til moren er der, i tillegg er hun ofte på besøk og forteller hvordan han skal pynte o.l for at det skal se fint ut utenfra. Jeg sliter i tillegg med kronisk depresjon, og er avhengig av å ha det lyst og fint hjemme. Hva blir riktig her? 

Hvis dere allerede nå ikke finner enighet om en så stor ting, så hadde jeg heller blitt boende alene. 

Anonymkode: 5a62c...c8e

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke liker leiligheten han har hos mor, og han vil senere kjøpe den. Da blir ikke dere samboere, før dere har funnet en løsning!

Er det aktuelt at mor fjerner sine møbler? At dere får lov å male feks?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du får si det som det er at du aldri kommer til å flytte inn hos han. Enten får dere finne ei ny leilighet sammen, eller forbli særboere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...