AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #21 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nordea: Kun 0,04% av kjøpsbeløpet, med en minste kurtasje på 1 krone og maks kurtasje på 99 kroner. Anonymkode: 9fbbc...a41 Vil ikke dette bety at Nordea er vanvittig mye billigere enn de andre for oss småsparere? Ja, du kan få lav kurtasje på Nordnet også, men da må du handle mange ganger eller for mer enn 52 667 NOK per handel. Nå tenker jeg at jeg kanskje oppretter konto i Nordea og overfører ett mindre beløp hver mnd. Anonymkode: e6aea...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #22 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor ikke Etoro? Anonymkode: fb62e...2d8 Tilbyr disse her "app-tjenestene" ASK? Anonymkode: e6aea...9bd
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #23 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vil ikke dette bety at Nordea er vanvittig mye billigere enn de andre for oss småsparere? Ja, du kan få lav kurtasje på Nordnet også, men da må du handle mange ganger eller for mer enn 52 667 NOK per handel. Nå tenker jeg at jeg kanskje oppretter konto i Nordea og overfører ett mindre beløp hver mnd. Anonymkode: e6aea...9bd Ja, Nordea er rimelige. Anonymkode: 9fbbc...a41 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #24 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vil ikke dette bety at Nordea er vanvittig mye billigere enn de andre for oss småsparere? Ja, du kan få lav kurtasje på Nordnet også, men da må du handle mange ganger eller for mer enn 52 667 NOK per handel. Nå tenker jeg at jeg kanskje oppretter konto i Nordea og overfører ett mindre beløp hver mnd. Anonymkode: e6aea...9bd Hæ? Jeg betaler 29 kr i kurtasje pr handel. Hos DnB tar de 99, som minstebeløp. Så lenge man handler for mindre enn 59,000 i mnd, tror jeg det er, så betaler man 29 kr i kurtasje hos Nordnet. Og de har (hadde i hvert fall) 1 kr de første månedene. Syns ikke 29 kr er mye. Og ikke for mye til at jeg gidder å flytte over til en annen bank. Det tar uhorvelig lang tid. Anonymkode: 272e9...afe
PetterKanin Skrevet 19. januar 2021 #25 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vil ikke dette bety at Nordea er vanvittig mye billigere enn de andre for oss småsparere? Ja, du kan få lav kurtasje på Nordnet også, men da må du handle mange ganger eller for mer enn 52 667 NOK per handel. Nå tenker jeg at jeg kanskje oppretter konto i Nordea og overfører ett mindre beløp hver mnd. Anonymkode: e6aea...9bd Jo. Men tror utvalget deres kanskje er noe mindre enn Nordnet sitt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #26 Skrevet 19. januar 2021 PetterKanin skrev (14 minutter siden): Jo. Men tror utvalget deres kanskje er noe mindre enn Nordnet sitt. Det avgjørende er nok tilgangen på aksjefond, da har du disse valgene: * DNB * Nordea * Nordnet * Sbanken Anonymkode: e6aea...9bd
sebra Skrevet 19. januar 2021 #27 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Jeg betaler 29 kr i kurtasje pr handel. Hos DnB tar de 99, som minstebeløp. Så lenge man handler for mindre enn 59,000 i mnd, tror jeg det er, så betaler man 29 kr i kurtasje hos Nordnet. Og de har (hadde i hvert fall) 1 kr de første månedene. Syns ikke 29 kr er mye. Og ikke for mye til at jeg gidder å flytte over til en annen bank. Det tar uhorvelig lang tid. Anonymkode: 272e9...afe Du må jo ikke flytte kontoen din. Jeg åpna bare en konto i Nordea og fortsatte sparingen der når jeg fant ut at de har så billig kurtasje. Koster jo ingenting å ha Ask konto hos de forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #28 Skrevet 19. januar 2021 sebra skrev (25 minutter siden): Du må jo ikke flytte kontoen din. Jeg åpna bare en konto i Nordea og fortsatte sparingen der når jeg fant ut at de har så billig kurtasje. Koster jo ingenting å ha Ask konto hos de forskjellige. Neida, det er sant. Det er bare jeg som er sær som liker å ha alt på ett sted.😝 Anonymkode: 272e9...afe
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #29 Skrevet 19. januar 2021 Litt usikker på det her med aksjefond på ASK. Nordnet skriver "Du betaler kun kurtasje for aksjehandel og forvaltningshonorar i aksjefond." Betyr det at man slipper å betale Plattformavgift på 0,3% for aksjefond og betaler bare for kurtasje? (+ evt forvaltningshonorarer) I så fall så er det jo tullete å ikke bruke ASK Anonymkode: e6aea...9bd
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #30 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 21.10): Hvorfor ikke Etoro? Anonymkode: fb62e...2d8 https://www.trustpilot.com/review/www.etoro.com AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tilbyr disse her "app-tjenestene" ASK? Anonymkode: e6aea...9bd Nei. Du må handle fra en norsk(registrert) bank. Anonymkode: 104af...45d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #31 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Betyr det at man slipper å betale Plattformavgift på 0,3% for aksjefond Anonymkode: e6aea...9bd Nei, her er det jeg som tuller. Nordnet har lagt til 0,3% plattformavfift på alle fond. Det betyr at indeksfond hos Nordnet nå koster 0.3% og ikke 0% Det blir likevel ca. 0.2% lavere enn indeks fra andre firma, er det noe lurt å kjøpe disse indeksfondende fra Nordnet da? Ser ikke noe med dem som gjør de værre enn indeks fra f.eks. DNB som er dyrere... Anonymkode: e6aea...9bd
newman01 Skrevet 20. januar 2021 #32 Skrevet 20. januar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Det blir likevel ca. 0.2% lavere enn indeks fra andre firma, er det noe lurt å kjøpe disse indeksfondende fra Nordnet da? Ser ikke noe med dem som gjør de værre enn indeks fra f.eks. DNB som er dyrere... KLP Aksjenorge har 0,18% forvaltningshonorar hos Sbanken, og DNB Global Indeks har 0,22%. Så tror jeg man får noe av kickback-summen Sbanken får av DNB tilbake, enten som "utbytte" eller flere fondsandeler. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #33 Skrevet 20. januar 2021 Jeg anbefaler podcasten "Den minste tissen på børsen". Der snakker de masse om dette og hvordan du begynner med aksjer. Jeg lært iallfall nok til å komme igang! 😊 Anonymkode: 18d8c...58c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå