AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Hei, jeg går førsteåret på grunnskolelærer 5-10, men funnet ut at dette ikke er noe for meg. Har tenkt til å fullføre året slik at jeg ikke ligger mer enn vanlig i studielån, og slik at jeg får 60 studiepoeng. Jeg har praksis fra neste uke. Og jeg har virkelig ikke lyst til å reise tilbake til studiestedet og gjennomføre praksisen. Hva skjer om jeg ikke gjennomfører den og stryker? Jeg vil uansett ikke fortsette der til høsten.. Jeg trenger bare å ikke stryke i fag vet jeg, men jeg lurer på om praksis er en del av det. Om jeg ikke består praksis, men består de to andre fagene mine, vil jeg måtte betale mer i lån da (altså at det ikke blir omgjort til stipend)? Anonymkode: 52852...420
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg går førsteåret på grunnskolelærer 5-10, men funnet ut at dette ikke er noe for meg. Har tenkt til å fullføre året slik at jeg ikke ligger mer enn vanlig i studielån, og slik at jeg får 60 studiepoeng. Jeg har praksis fra neste uke. Og jeg har virkelig ikke lyst til å reise tilbake til studiestedet og gjennomføre praksisen. Hva skjer om jeg ikke gjennomfører den og stryker? Jeg vil uansett ikke fortsette der til høsten.. Jeg trenger bare å ikke stryke i fag vet jeg, men jeg lurer på om praksis er en del av det. Om jeg ikke består praksis, men består de to andre fagene mine, vil jeg måtte betale mer i lån da (altså at det ikke blir omgjort til stipend)? Anonymkode: 52852...420 Du får studiepoeng for praksisperioden. Altså får du også studiestøtte for den. Anonymkode: e1f72...7e4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Jeg går 5-10 også på andre året og skal i praksis snart. Kom på en skole der jeg fikk en helt forferdelig praksislærer. Herser, bruker oss som vikarer, gir ikke konstruktive tilbakemeldinger osv. Hun er ikke tilstede når vi har undervisning.. Har ikke lyst tilbake for å rette alle prøvene deres i alle fag og stå ute i alle friminutt. Vi må undervise i alle fagene i hele 5 trinnet, altså ikke bare klassen til kontaktlærer. Vi er der så de kan ha ferie på kontoret. Har vurdert å slutte på studiet pågrunn av denne praksisplasser, men velger å holde ut. Håper egentlig corona legger en demper på praksis 😥 Anonymkode: ced90...080
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Praksis er vel et eget emne så du mister da studiepoeng ved å ikke bestå praksis. Så da antar jeg at lånet ikke omgjøres til stipend. Anonymkode: f8102...3fd
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg går 5-10 også på andre året og skal i praksis snart. Kom på en skole der jeg fikk en helt forferdelig praksislærer. Herser, bruker oss som vikarer, gir ikke konstruktive tilbakemeldinger osv. Hun er ikke tilstede når vi har undervisning.. Har ikke lyst tilbake for å rette alle prøvene deres i alle fag og stå ute i alle friminutt. Vi må undervise i alle fagene i hele 5 trinnet, altså ikke bare klassen til kontaktlærer. Vi er der så de kan ha ferie på kontoret. Har vurdert å slutte på studiet pågrunn av denne praksisplasser, men velger å holde ut. Håper egentlig corona legger en demper på praksis 😥 Anonymkode: ced90...080 Hvis det er sånn som du beskriver, burde du ta en telefon til studie-/praksiskoordinator ved utdanningsinstitusjonen din, for dette oppfyller ikke kravene til praksis. Til TS: Du må bestå praksis for å få alle studiepoengene dine for dette året. Anonymkode: 72009...b9c 3
Pappi Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Støtter deg i å avbryte utdanningen når du føler dette ikke er rett for deg. Er det noe vi ikke trenger flere av så er det lærere som ikke ønsker eller passer til å være det.
Pappi Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, jeg går førsteåret på grunnskolelærer 5-10, men funnet ut at dette ikke er noe for meg. Har tenkt til å fullføre året slik at jeg ikke ligger mer enn vanlig i studielån, og slik at jeg får 60 studiepoeng. Jeg har praksis fra neste uke. Og jeg har virkelig ikke lyst til å reise tilbake til studiestedet og gjennomføre praksisen. Hva skjer om jeg ikke gjennomfører den og stryker? Jeg vil uansett ikke fortsette der til høsten.. Jeg trenger bare å ikke stryke i fag vet jeg, men jeg lurer på om praksis er en del av det. Om jeg ikke består praksis, men består de to andre fagene mine, vil jeg måtte betale mer i lån da (altså at det ikke blir omgjort til stipend)? Anonymkode: 52852...420 Hvis det er det økonomiske ved å ikke gjennomføre praksisperioden du bekymrer deg for så vil jeg heller anbefale deg å jobbe de ukene (forutsatt at du har mulighet). Lønn for denne perioden vil være mer enn hva konverteringen av studielån utgjør.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg går 5-10 også på andre året og skal i praksis snart. Kom på en skole der jeg fikk en helt forferdelig praksislærer. Herser, bruker oss som vikarer, gir ikke konstruktive tilbakemeldinger osv. Hun er ikke tilstede når vi har undervisning.. Har ikke lyst tilbake for å rette alle prøvene deres i alle fag og stå ute i alle friminutt. Vi må undervise i alle fagene i hele 5 trinnet, altså ikke bare klassen til kontaktlærer. Vi er der så de kan ha ferie på kontoret. Har vurdert å slutte på studiet pågrunn av denne praksisplasser, men velger å holde ut. Håper egentlig corona legger en demper på praksis 😥 Anonymkode: ced90...080 Du må ikke slutte på studiet pga én praksisperiode. Her må du klage til universitetet, og bite tennene sammen i mellomtiden. Anonymkode: 8bb3d...4f2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg går 5-10 også på andre året og skal i praksis snart. Kom på en skole der jeg fikk en helt forferdelig praksislærer. Herser, bruker oss som vikarer, gir ikke konstruktive tilbakemeldinger osv. Hun er ikke tilstede når vi har undervisning.. Har ikke lyst tilbake for å rette alle prøvene deres i alle fag og stå ute i alle friminutt. Vi må undervise i alle fagene i hele 5 trinnet, altså ikke bare klassen til kontaktlærer. Vi er der så de kan ha ferie på kontoret. Har vurdert å slutte på studiet pågrunn av denne praksisplasser, men velger å holde ut. Håper egentlig corona legger en demper på praksis 😥 Anonymkode: ced90...080 Hvorfor klager du ikke? Vi har fått beskjed om at vi aldri skal brukes til vikarer eller gjøre noe som er læreren sitt arbeid, og at hvis dette skjer så må vi kontakte universitet. Jeg går også 5-10 Anonymkode: 482cd...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå