Gå til innhold

Er denne aldersforskjellen helt merkelig, eller er jeg sjalu? Barnefar og ny dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Eksen og far til mine barn har fått seg ny dame. Hun er 8 år eldre enn eldste barnet, altså 25. Jeg reagerte litt på det, mens noen rundt meg synes det er greit. Hvordan hadde dere tenkt om det, synes dere det er for ungt? Eller er det jeg som er sjalu, som noen har nevnt...🤔

Anonymkode: 42ad5...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det ene utelukker det andre her, du kan vel både være sjalu og synes det er merkelig uansett.

Til syvende og sist har du vel ingenting med det. (Oss i mellom: jeg hadde ikke satt penger på at det forholdet skulle holde særlig lenge.)

• Liker 39
Skrevet

Spørs jo hvor gammel eksmannen din er. Dersom han er 15 år eldre enn kjæresten synes jeg ikke det er så rart. Men 20-25 er rart.

Men du er nok sjalu i tillegg og unner ikke eksen din noe «yngre og bedre» enn deg.

Anonymkode: 5d8ac...9f7

• Liker 5
Skrevet

Håper de har felles interesser og verdier også, ikke at han bare skal ta ei for alderen. 

Anonymkode: 9881a...80d

• Liker 3
Skrevet

Du vet nok selv om du er sjalu, og det er jo ingen katastrofe så lenge du ikke lager drama for noen. Det går sikkert over også. Jeg syns at ei på 25 er voksen nok uansett aldersforskjell. Og det er stor forskjell på en 17-åring og en 25-åring. 

• Liker 7
Skrevet

Min far ble sammen med en som var 10 år eldre enn meg (kanskje 9 år) da jeg var 14. Jeg tenkte at det var kjemperart og at det nesten var litt flaut. 

De giftet seg og fikk barn sammen. Hun viste seg å være helt fantastisk, så når vi ble vant til det var det virkelig ikke et problem. Var nesten bare kult. Ble henne jeg snakket om mensen og gutter med liksom 😅

Anonymkode: 15f04...926

• Liker 20
Skrevet

Er det ikke en "regel" om at du deler alderen hans på 2 og plusser på 7. Dersom alderen hennes er mindre enn dette tallet har det tradisjonelt vært sosialt uakseptabelt, men dersom hun er eldre så er det ok...

Anonymkode: a1def...5b1

• Liker 2
Skrevet

Vet om ei som var 18 da hun ble sammen med en mann på 40. Sønnen til mannen var 14 år på den tiden. Jeg tror det var flaut for sønnen da pappa'n hans kjørte russebussen til den 18 år gamle kjæresten sin gjennom sentrum. 

Nå har det gått sikkert 15 år og de har fått 4 barn sammen. 

Anonymkode: 9881a...80d

• Liker 14
Skrevet

Høres snarere ut som det er god grunn til å ikke være sjalu på ny-damen og prise seg lykkelig at noen andre har jobben med med den mannen fremover. Det er SÅ ekkelt med menn som går etter unge kvinner, og særlig om de har barn..Det neste blir vel at han går for venninna til dattera si.

Anonymkode: 58da9...68e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høres snarere ut som det er god grunn til å ikke være sjalu på ny-damen og prise seg lykkelig at noen andre har jobben med med den mannen fremover. Det er SÅ ekkelt med menn som går etter unge kvinner, og særlig om de har barn..Det neste blir vel at han går for venninna til dattera si.

Æsj, helt enig. 

Anonymkode: 145a4...9a3

• Liker 6
Skrevet

Har en eks venninne som ble sammen en fyr som hadde en datter i samme alder. Ble selvsagt slutt etterhvert. 

Men hvor gammel er eks mannen din? 

Anonymkode: c1c71...132

• Liker 2
Skrevet

Kommer vel an på hvor gammel han er. 

Dersom han fikk barn tidlig og er en ung far så er det greit nok. Hvis han fikk barn i "vanlig" alder og er 47+ så synes jeg det er litt ungt.

Men uansett ikke noe du kan si noe på eller gjøre noe med.

Anonymkode: df428...6f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min far ble sammen med en som var 10 år eldre enn meg (kanskje 9 år) da jeg var 14. Jeg tenkte at det var kjemperart og at det nesten var litt flaut. 

De giftet seg og fikk barn sammen. Hun viste seg å være helt fantastisk, så når vi ble vant til det var det virkelig ikke et problem. Var nesten bare kult. Ble henne jeg snakket om mensen og gutter med liksom 😅

Anonymkode: 15f04...926

Er de fremdeles sammen? Og hvor gamle er de nå?

Anonymkode: 4d2b3...fee

Skrevet

Du høres veldig fordomsfull, og kanskje litt bitter, ut.

• Liker 9
Skrevet

Det kan være begge deler og, ingenting galt i det.

Jeg kjenner til en lignende situasjon. Mann på 41 tror jeg med barn fra før, blir sammen med en på 24/25. Jeg tror grunnen til at kvinner lett kjenner sjalusi, er at de fleste av oss har hatt forhold eller forelskelse til eldre menn, men de fleste fikk ham ikke, og det såret sitter der enda. Så da føles det urettferdig og se en annen faktisk "få" eller bli valgt av mannen i denne situasjonen, når vi ikke ble det selv i samme situasjon.

Når det er sagt, jeg tenker at over 15 års forskjell som oftest ikke er sunt, og stammer i issues for begge parter. Ikke alltid, sier ikke at det må være sånn. Men de fleste tilfellene har det vært en usunn dynamikk. Bare tiden vil vise.

Når man vet at hjernen ikke er ferdigutviklet før 25, så er det ikke noe sunnhetstegn  for eldre menn eller kvinner å velge noen under det.

Anonymkode: 3bfbd...c4a

• Liker 3
Skrevet

Men du er nok sjalu i tillegg og unner ikke eksen din noe «yngre og bedre» enn deg.

Det er akkurat dette. At ex får seg ny dame kan være vondt i starten, men går seg som regel til. Men dersom han er så syndig å finne seg en yngre dame, DA klikker det for de fleste kvinner.

Anonymkode: 35a7c...bc2

• Liker 5
Skrevet

Du  har jo ikke noe som helst med dette å gjøre. Så jeg syns du er sjalu. 

Anonymkode: 2406f...708

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er rart å kalle en 17-åring for «barnet».

Anonymkode: a88fb...af1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du høres veldig fordomsfull, og kanskje litt bitter, ut.

Noen vet ikke hva kjærlighet er. Kan nok like godt være det. 

Skrevet

Eksen er 36, og ungen er gutt. Hadde kanskje vært værre om ungen var jente, og ny dama så nær i alder som en evt datter 

ts

Anonymkode: 42ad5...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...