AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Har litt fødselsangst etter forrige fødsel, men etter inspo av Elsa Hosk instastory så kunne jeg tenke meg å sette meg mer inn i hypnobirth/ hypnosefødsel. Noen som har kjennskap? Evt gode (helst norskeoversatte og nye) bøker om dette? YouTube-kanaler? Ja rett og slett gode kilder slik at jeg kan få satt meg skikkelig inn l det Anonymkode: a7972...101
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Positiv Fødsel har fødselskurs, men det koster litt penger da. Jeg følger tråden for flere tips :) Anonymkode: e4279...a56
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Positiv Fødsel har fødselskurs, men det koster litt penger da. Jeg følger tråden for flere tips Anonymkode: e4279...a56 Ei jeg kjenner tok dette kurset, hun lan ikke skryte nok. Hadde fantastisk fødsel uten smertestillende . har vurdert det selv , men tviler på min angst kan kureres 😅 Anonymkode: 06058...20d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ei jeg kjenner tok dette kurset, hun lan ikke skryte nok. Hadde fantastisk fødsel uten smertestillende . har vurdert det selv , men tviler på min angst kan kureres 😅 Anonymkode: 06058...20d Men er det noen som vet ca hvor mye dette kurset koster ? Var inne på hjemmesiden deres nå men fant ikke så mye om pris. Så veldig interessant ut da. ts Anonymkode: a7972...101
Gjest førstedamen Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Personlig ville jeg heller funnet en doula med erfaring med hypnofødsel. Koster nok litt mer enn kurs men jeg tenker det er verdt det.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Jeg hadde en hypnofødsel uten å vite at jeg brukte metoden. For meg handlet det om å stole på kroppen, visualisere hva kroppen gjorde og oppnådde gjennom riene, fokusere på fremgang - ikke på smerte og bruke tyngdekraften. Tenk at alt som skjer er konstruktivt og at det må til for at baby skal komme - pust, slapp av i kroppen under riene og ikke jobb i mot. Da jeg skulle presse så jeg for meg i hodet hvor baby var i «fødekanalen» - helt ubevisst. I tiden Før fødsel brukte jeg tid på å tenke og se for meg hvordan jeg ønsket å jobbe med kroppen under fødsel. Vil også si at det hjalp meg mye å se på fødeavdelingen eller andre fødeprogram og der legge merke til hva jordmødrene sa, samt følge med på de ulike fødslene og bli obs hvordan de med «gode» fødsler jobbet. Ønsker deg god fødsel ❤️ Anonymkode: 8825c...47b 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 førstedamen skrev (1 time siden): Personlig ville jeg heller funnet en doula med erfaring med hypnofødsel. Koster nok litt mer enn kurs men jeg tenker det er verdt det. Er vel ikke barebare å få med seg flere personer på føden i disse dager da... Må i så fall bli istedetfor barnefar. Anonymkode: e4279...a56
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er det noen som vet ca hvor mye dette kurset koster ? Var inne på hjemmesiden deres nå men fant ikke så mye om pris. Så veldig interessant ut da. ts Anonymkode: a7972...101 Et sted mellom 1000 og 2000kr tror jeg?🤔 Mener å huske at det var fornøydgaranti innenfor 14 dager eller noe, så hvis man kjøper og sjekker det ut og angrer seg så kan man få pengene tilbake. Men det burde jo stå på hjemmesiden Anonymkode: e4279...a56
Gjest førstedamen Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel ikke barebare å få med seg flere personer på føden i disse dager da... Må i så fall bli istedetfor barnefar. Anonymkode: e4279...a56 Må jo ikke ha med på føden. Du har vel ikke med kursansvarlig på fødsel heller? En doula kan lære deg hypno og masse andre teknikker i tillegg, samt gi råd og veiledning frem til fødsel. En til en veiledning gir ofte større utbytte en gruppe kurs. Da fokuset er kun på deg i dybden.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Et sted mellom 1000 og 2000kr tror jeg?🤔 Mener å huske at det var fornøydgaranti innenfor 14 dager eller noe, så hvis man kjøper og sjekker det ut og angrer seg så kan man få pengene tilbake. Men det burde jo stå på hjemmesiden Anonymkode: e4279...a56 Står da 2290kr på nettsiden deres. Anonymkode: 8be07...d3b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 førstedamen skrev (9 timer siden): Må jo ikke ha med på føden. Du har vel ikke med kursansvarlig på fødsel heller? En doula kan lære deg hypno og masse andre teknikker i tillegg, samt gi råd og veiledning frem til fødsel. En til en veiledning gir ofte større utbytte en gruppe kurs. Da fokuset er kun på deg i dybden. Haha, sant nok Hadde bare inntrykk av at poenget med doula var en ekstra støtteperson under fødsel. Anonymkode: e4279...a56
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Haha, sant nok Hadde bare inntrykk av at poenget med doula var en ekstra støtteperson under fødsel. Anonymkode: e4279...a56 Neida, venninnen min brukte doula gjennom svangerskapet, hun var ikke med på fødsel. Anonymkode: 135d3...645 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Står da 2290kr på nettsiden deres. Anonymkode: 8be07...d3b Aha Jeg følger den aktuelle kontoen på insta og det kjøres tilbud i ny og ne, så sikkert der jeg har sett lavere pris. Anonymkode: e4279...a56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå