Gå til innhold

Oppdaget sugemerke på datteren min!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kom hjem med et sugemerke på halse, hun er 15 år. Er dette vanlig? Har andre opplevd det samme? Bør jeg snakke med henne om det, spørre hvor hun fikk det fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun kjæreste?

Skrevet

Ikke  uvanlig for en på 15 nei.

Anonymkode: 7973f...e69

• Liker 44
Skrevet

Hadde du aldri sugemerke på halsen da du var 15 år? 

Forøvrig, ta en prat om prevensjon. Kjæresten kommer ofte før prevensjonen (pun intended).

Anonymkode: 926bf...7f3

• Liker 28
Skrevet

😂😂😂

Anonymkode: 8fe2b...3ce

• Liker 9
Skrevet

Har ei på 15, og det hadde ikke kostet meg en kalori å spørre hvordan hun hadde fått det ;) Men vi snakker om det meste, da....

Og ja, vil tro det er vanlig! 

• Liker 14
Skrevet

Jeg og min første kjæreste når jeg var 13-14 år rota mye. Og fy flate det ble mange sugemerker... Så ja, tror det er ganske så normalt. Men kanskje det kan være lurt å ta samtalen om blomsten og bien nå ja, med mindre du vil at din 15 år gamle datter skal bli gravid... 

Anonymkode: 57f9d...eb2

• Liker 5
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen (ca. 10 år siden) var det helt vanlig at gode venner laget sugemerke på hverandre, fordi det var morsomt og komisk at vennene hadde sugemerke. Så ut som om de hadde kjæreste og slikt. Flaut for vennen, gøy for de andre. Så det trenger ikke ligge noe mer i det enn dette. 

15-åringer er også i en alder der de prøver og tester ut alt som har med nærhet å gjøre.

Spør henne dersom du har en dårlig følelse på det.

Anonymkode: 65e89...a12

• Liker 16
Skrevet
1312 skrev (9 minutter siden):

Hun kom hjem med et sugemerke på halse, hun er 15 år. Er dette vanlig? Har andre opplevd det samme? Bør jeg snakke med henne om det, spørre hvor hun fikk det fra?

Haha ja. Er det ikke det da?

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet

Garantert sugemerke,  barn vokser opp, å når dem er 15 år er det mye som skal utforskes.

Skrevet

Du bør ringe en excorsist

Anonymkode: b5f09...178

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville hintet litt om prevensjon, hvis dere ikke har snakket om det allerede. Ikke uvanlig for en 15-åring å teste ut litt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at dette er helt normalt. Da jeg var 16 og mamma forstod at nå er jeg eller blir snart seksuelt aktiv løste hun det med å kommentere enkelt at hun ønsket at jeg brukte prevensjon. Det var en viktig kommentar. Sugemerker betyr ikke at man er seksuelt aktiv, men om hun har kjæreste og sugemerker så er det heller ikke usannsynlig at de utforsker hverandre. Ta gjerne en prat med datteren din, men pass på at du ikke er streng. 😊

• Liker 3
Skrevet

Veldig mange debuterer seksuelt i 14-16 års alderen, så et sugemerke hadde jeg ikke blitt sjokkert over 😅 Jeg ble født på 90 tallet (tidlig), og allerede i 13-14 års alderen hadde de fleste i klassen utforsket oralsex, runking osv..tror kanskje du er veldig naiv, og som forelder til en tenåring bør du få litt mer kunnskap om ungdom og sex. Gjør det noe med et sugemerke da ? Om et par år skal disse barna kjøre bil, drikke og kanskje få barn. Det er ikke lenge til.

Anonymkode: 22062...e74

• Liker 3
Skrevet

Snakk om prevensjon, grenser og samtykke

Anonymkode: 3d44e...60c

• Liker 1
Skrevet

Hadde fjortisen her kommet hjem med det så hadde jeg selvfølgelig spurt, men vi snakker om det meste uten problem :) 

Når det er sagt, så lagde to av venninnene hennes det selv/på hverandre/med støvesugeren 😅 

Anonymkode: b93ec...553

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har du aldri vært 15 du?...;)

Skrevet

Jeg var vel 14 år når jeg kom hjem med mitt første sugemerke.. Hadde dog ikke sex før jeg var 16 år, så det at datteren din har fått sugemerke betyr ikke nødvendigvis at hun er seksuelt aktiv. Men det kan kanskje være greit å ta en prat om prevensjon i tilfelle. 

• Liker 2
Skrevet

Burde vell være mer bekymret for blodpropp. Var det mamma skremte meg med på den alderen. 😂

Anonymkode: 3aaf5...31a

• Liker 1
Skrevet

Haha. Bekymret for sugemerke til sin 15-årige datter. Tipper dattera har pult. 

Anonymkode: 0c55e...23d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...