AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Jeg er super kresen og liker 2 grønnsaker i hele verden: Poteter og blomkål. Liker ikke fisk annet enn farse-produkter (fiskeboller, fiskekaker og fiskepudding). Nevner dette fordi fisk er det første jeg tenker på når jeg hører blomkål. Hva kan jeg ha med blomkål? Hva/Hvordan bruker du blomkål? Ja, jeg har hørt om blomkålsuppe fra før. Anonymkode: 747ca...584
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Vi lager ofte blomkål mos.. dette har vi attåt kylling, skinke, kjøtt, fisk, bacon, kjøttdeig, pølser, gratinerer den i oven med ost oppå. Ellers kan du bake blomkål i oven... du kan lage blomkål om til blomkål ris... blomkål kan egentlig brukes til det meste. Anonymkode: b1381...29d 2
GammelKaktus Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 (endret) Bruker blomkål til dipp, kjøttkaker og fiskekaker i brun saus, sammen med gulerøtter og brokkoli. Blomkålris er brukandes og til alt man bruker ris til. 😄 Ellers så pleier jeg ikke å huske på å bruke blomkål så mye. Endret 18. januar 2021 av FrøkenMånestråle 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Gratinert blomkål med bacon? Anonymkode: 79e2d...c30 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Uff, så begrenset, og så begrensende. Blomkål er blant de få, få matvarene jeg styrer unna. Jeg styrer unna andre ting fordi jeg ikke liker smaken - blomkål fordi den ikke smaker noe som helst. Omtrent som potet (men potet spiser jeg). Du skulle ikke teste ut noen flere grønnsaker isteden, da? Få litt videre horisont? Spiser du virkelig ikke gryteretter? Taco? Rå gulrøtter? Agurksalat? Pastasaus? Kålstuing? Kålrotstappe? Spinatpai? Betasuppe? Anonymkode: 3ef52...df3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Gratinert blomkål! https://www.nrk.no/mat/gratinert-blomkal-med-spicy-ostesaus-1.14206122 Anonymkode: d5696...41d 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er super kresen og liker 2 grønnsaker i hele verden: Poteter og blomkål. Liker ikke fisk annet enn farse-produkter (fiskeboller, fiskekaker og fiskepudding). Nevner dette fordi fisk er det første jeg tenker på når jeg hører blomkål. Hva kan jeg ha med blomkål? Hva/Hvordan bruker du blomkål? Ja, jeg har hørt om blomkålsuppe fra før. Anonymkode: 747ca...584 Blomkålsuppe med potet og bacon 👍🏻 Anonymkode: 3727b...030
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Blomkålsuppe, blomkålpizza, blomkålris, gratinert blomkål(med og uten pasta), sursøt blomkål, bakt blomkål m godt krydder osv. Anonymkode: 8b296...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi lager ofte blomkål mos.. dette har vi attåt kylling, skinke, kjøtt, fisk, bacon, kjøttdeig, pølser, gratinerer den i oven med ost oppå. Ellers kan du bake blomkål i oven... du kan lage blomkål om til blomkål ris... blomkål kan egentlig brukes til det meste. Anonymkode: b1381...29d Hvordan gratinerer du den? standard som å bruke hvitsaus? Hvordan baker du den i ovnen? FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Bruker blomkål til dipp, kjøttkaker og fiskekaker i brun saus, sammen med gulerøtter og brokkoli. Blomkålris er brukandes og til alt man bruker ris til. 😄 Ellers så pleier jeg ikke å huske på å bruke blomkål så mye. Føler blomkål er en ganske generelt en glemt grønnsak. 😂 Prøver å tenke at om man bruker brokkoli, så kan den byttes ut med blomkål... men jeg aner når man bruker brokkoli heller for det liker jeg ikke. -ts Anonymkode: 747ca...584
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blomkålsuppe, blomkålpizza, blomkålris, gratinert blomkål(med og uten pasta), sursøt blomkål, bakt blomkål m godt krydder osv. Anonymkode: 8b296...b3b Det hørtes fristende ut. Tenker da vanlig ostesaus som i hvitsaus med ost og standard krydder.. eller noe mer fancy? -ts Anonymkode: 747ca...584
SoWhat? Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 En venninne lagde hvit saus med masse bacon, og så tømte hun det over et kokt blomkålhode. Det var veldig godt. Har lagd det selv noen ganger.
Frøkensina Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gratinert blomkål! https://www.nrk.no/mat/gratinert-blomkal-med-spicy-ostesaus-1.14206122 Anonymkode: d5696...41d Gratinert blomkål er kjempegodt, og denne oppskriften så ekstra god ut med litt krydder. Jeg pleier å ha hvitløk i gratinert blomkål, det kan sikkert tilsettes denne også.
youcancallmejune Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Gratinert blomkål med ostesaus og bacon er en hit her hos oss.
elien Skrevet 18. januar 2021 #15 Skrevet 18. januar 2021 Elsker blomkål. Du kan bruke det til all mulige ting, mye er nevnt allerede. Men du bør prøve stekt blomkål. Skjærer så mange hele skiver jeg får, steker dem, å lager mos av resten. Nydelig! Jeg tar utgangspunkt i denne https://oppskrift.dagbladet.no/oppskrift/stekt-blomkal-med-blomkal-og-ostepure
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #16 Skrevet 18. januar 2021 https://www.godt.no/oppskrift/8511/ovnsbakt-blomkaal Anonymkode: b1381...29d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #17 Skrevet 18. januar 2021 Kokt blomkål eller ostegratinert blomkål er også digg til spekeskinke. Anonymkode: 79e2d...c30 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hørtes fristende ut. Tenker da vanlig ostesaus som i hvitsaus med ost og standard krydder.. eller noe mer fancy? -ts Anonymkode: 747ca...584 Jeg synes enkelt med hvit saus, ost og vanlig krydder er veldig godt, veldig glad i hvitløkskrydder til. Skjønte du er ganske kresen så ville nok tatt utgangspunkt i Mac & cheese med masse blomkål og litt mindre pasta Og ellers bruke ting du selv liker, det meste kan endres endel på. Kan også lage fancy men jeg synes personlig ikke det er nødvendig Anonymkode: 8b296...b3b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 Blomkålvinger med ris og sesamfrø(erstatning for kyllingvinger). Red curry soup med grønnsaker-blomkål, brokkoli og gulrøtter er det jeg bruker. Veldig godt Anonymkode: 283f1...855 1
Lisa Rowe Skrevet 18. januar 2021 #20 Skrevet 18. januar 2021 Jeg pleier å lage grønn curry med blomkål, brokkoli og sjampinjong. Ellers er gratinert brokkoli- og blomkål også utrolig godt. Har også hørt mye positivt om blomkålvinger (skal etterligne kyllingvinger), men har enda ikke fått prøvd dette ut selv. Blomkålsuppe er også en klassiker, og hjemmelaget er mye bedre enn toro og knorr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå