Gå til innhold

Er det unormalt i min alder å være så mye hjemme m/ foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er for tiden student (29 år) og studerer i en annen by. Jeg leier.  Jeg stortrives hjemme og er her ofte, og over lengre perioder. Sånn har det egentlig alltid vært, selv om jeg setter mer pris på å være hjemme nå, siden det er mer komfortabelt enn en hybel. Bruker som oftest å være hjemme i nesten alle ferier også. Bidrar selvfølgelig med utgifter for mat/ strøm osv for lengre perioder hjemme.

Kom til å tenke på at nesten ingen av mine venner gjør dette. De vil helst ut å reise/ være med venner eller være hjemme hos seg selv. Når de reiser hjem til foreldrene sine, er det som oftest bare for en helg. Sånn 1-2 ganger i året.

Er jeg rar som er så mye hjemme i min alder?

Anonymkode: 4eefe...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke rar. Du er bare heldig som har så godt forhold til familien din. Ikke alle har det. :) 

• Liker 11
Skrevet

Det må vel bety at du trives hjemme med foreldrene dine, og det er jo bare positivt! Ser flere i 20-årene som er mye hjemme, min egen datter inkludert. 

Anonymkode: babe7...2b7

• Liker 3
Skrevet

Synes det er fint, jeg :) Min mamma liker å diske opp med mat og vi liker å spille brettspill, så det blir fort en del av det. Alltid trivelig å være der.

Anonymkode: e79be...33b

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal andre definere hva som er riktig og galt. Ingen eier sannheten. Alltid vært mye sammen med foreldre og familie. Og jeg er godt voksen. 

Anonymkode: 567e6...d0f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke bry deg om hva andre gjør, gjør det som passer best for deg og din familie. Det er jo bare positivt at dere trives så godt i hverandres selskap::Nikke:

Endret av Caladium
Skrevet

Jeg som er den motsatte synest det er rart å tilbringe mye mer tid med familien enn venner og på oppagelsesferd i samfunnet, men du synest sikkert at jeg er rar som heller tilbringer tiden min med venner eller for meg selv enn familie. Rare begge to. 

Anonymkode: 83977...a83

Skrevet

Du er heldig. Vær hjemme så mye som du kan og vil ønsker. Plutselig en dag er ikke foreldrene dine der.. 

Selv mistet jeg faren min da jeg var 17 år og en fæl stefar flyttet inn. Jeg mistet på en mamma psykisk, og kunne ikke flytte fort nok hjemmefra etter vgs. Idag drar jeg sjelden hjem og savnet forholdet til moren min som vi mistet pga stefaren min, og savner faren min selvsagt. 

Så ta ingenting for gitt og ta godt vare på alt som er positivt og godt i lovet ditt. Du kan miste alt på et sekund... 

Anonymkode: cc893...101

• Liker 1
Skrevet

I dag hørte jeg en en podcast. Jeg hørte på lørdagsrådet. Og der snakket de om at det er så enkelt å sammenligne seg med andre. Som feks det du gjør. Alle andre er med venner, reiser eller drar ut på byen. Men det er ikke slik at det hele tiden stemmer. Alle gjør ikke det hele tiden, men noen ganger. Mer spesifikt snakket de om dating. Det at veldig mange mennesker føler en slags ensomhet der de føler at alle rundt seg har kjæreste eller driver å dater. Men det er jo ikke sånn. Det er ikke det alt består av. Det er ikke slik at alle har noe å gjøre til en hver tid. Som oftest så består dagene til alle om hverdagen slik som skole/jobb, komme hjem og drive med sitt. Dra hjem i helger og ferier. 

Jeg er slik selv. Jeg er 25 år og trives veldig godt med familien min, samtidig som jeg elsker å være i mitt eget selskap. Her består egentlig livet mest av å bare leve mitt liv å gjøre det jeg vil! Og ofte kan det være å bare være en helg hos mine foreldre, selvom de ikke bor så langt unna. 

Det er veldig enkelt å sammenligne seg med andre mennesker og tenke at de har et fullstappa liv, med venner, reiser og nyter livet. Men det er ikke slik det er, men det er slik det blir fremstått på instagram. Det er bare høydepunktene som blir delt på sosiale medier og derfor føles det slik at alle har et mye bedre liv. 

Skrevet

Jeg er i 30-årene og er mye med foreldrene mine. Bodde også hos dem i flere år i 20-årene.

Jeg er ikke spesielt sosial, og har få venner. Så jeg blir ofte med mine foreldre på ferie, både i Norge og utenlands. Min mor har også blitt med meg på en av mine hobbyer, så jeg ikke skal være alene alltid. 

Helt normalt er det kanskje ikke, men hva så😅

Anonymkode: 0de79...af1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...