Gå til innhold

Hvitt belegg på albue som klør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eksem eller psoriasis vil jeg gjette. Gå på apoteket og test ut daivobet for psoriasis:) Tror den har en reseptfri variant.

Anonymkode: db3c8...9cf

Her er bilde :)

Hvite greiene/kløen føler jeg faktiks blir borte om jeg vasker med Fungoral på albuen.

Endret av Svennis
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tørrhud. Smør med en god krem. 

Anonymkode: be1ae...122

Gjort det, hjelper litt der og da, også klør det dagen etter. Itilegg er det hvite belegg.

Ikke sikker at det er psioaris? Ligner veldig på google bildene av psioaris på albuene :) 

Endret av Svennis

Annonse

Svennis skrev (7 minutter siden):

Her er bilde :)

Hvite greiene/kløen føler jeg faktiks blir borte om jeg vasker med Fungoral på albuen.

5D907CB5-8281-4521-B078-DDF3B8C9605A.jpeg

Hehe, den ser bare tørr ut:) Fet fuktighetskrem:)

Anonymkode: db3c8...9cf

Hvis du har googlet og psoriasis er det nærmeste du kommer, så ville jeg tatt en tur til legen for å høre om det er det du har fått. Det kan oppstå omtrent når som helst i livet, selv om de fleste får det i barndommen.

Fet krem kan lindre noe, men det er greit å få bekreftet eller avkreftet om det er psoriasis om det er noe annet du bør smøre på som legen kan foreslå.

Svennis skrev (1 time siden):

Takk!

Men føler og at kløen blir verre under trening/varme. Kan det være elveblest? Eller er tørr hud slik og? :) 

Elveblest likner ikke på tørr hud eller psoriasis.

Hvis problemet er at huden er tørr er det helt normalt at det ikke holder å smøre med en fet krem en gang og så er alt i orden. Du må smøre minst en gang om dagen i noen dager for at det skal hjelpe annet enn akkurat der og da. 

Hvis problemet er at du har psoriasis eller eksem kan apotek og/eller lege hjelpe deg mye bedre enn vi kan her på KG. 

Anonymkode: 35b9a...0b5

• Liker 1
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Elveblest likner ikke på tørr hud eller psoriasis.

Hvis problemet er at huden er tørr er det helt normalt at det ikke holder å smøre med en fet krem en gang og så er alt i orden. Du må smøre minst en gang om dagen i noen dager for at det skal hjelpe annet enn akkurat der og da. 

Hvis problemet er at du har psoriasis eller eksem kan apotek og/eller lege hjelpe deg mye bedre enn vi kan her på KG. 

Anonymkode: 35b9a...0b5

Men hvorfor klør jeg mer når det er varme(feks i dusjen)/svette under trening?

Men takk, skal kjøpe en fet krem og teste :) 

Anonymkode: b00d7...37a

Annonse

Bodylotion skrev (16 timer siden):

Canoderm eller Carbaderm er gode kremer til slikt :) 

Har du noe tips til hvilke av de to som er best? :) Ser Carbaderm er mer fett enn Canoderm...?

Anonymkode: b00d7...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...