Gå til innhold

Andre som har delt omsorg med 1 barn hver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om det er noen andre som har delt omsorg med 1 barn fast hos hver av foreldrene, men at ungene sees hver helg.

lurer isåfall på hvordan det fungerer for dere?

Anonymkode: 50fad...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Lurer på om det er noen andre som har delt omsorg med 1 barn fast hos hver av foreldrene, men at ungene sees hver helg.

lurer isåfall på hvordan det fungerer for dere?

Har ikke erfaring med det, men personlig synes jeg det går i mot barnas beste på alle mulige måter å skille dem på den måten! Og det er jo nettopp barnas beste man skal ta i betraktning her.. 

Anonymkode: 449d6...01e

• Liker 13
Skrevet

Vi har, og det fungerer veldig bra! Alle har det bedre. 
Vet det ikke er en vanlig løsning, men vi har gjort det nettopp pga hensyn til barnas beste! 

Anonymkode: 1c3be...f4d

• Liker 2
Skrevet

Søsken som kun sees i helgene?? Håper virkelig ikke mange ordner det slik

Anonymkode: 4079f...c29

• Liker 11
Skrevet

Dette virker fullstendig hjerteløst. Stakkars unger! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet det ikke er en vanlig løsning, men vi har gjort det nettopp pga hensyn til barnas beste! 

Så du bor bare med et av barna dine?

Skrevet

En kompis og exen har det slik, eldre barn da, ungdommer, og de bor i forskjellige byer med ca en times kjøring. Her valgte barna selv hver sin forelder, og det var tungt for hver forelder for de som barnet ikke valgte, men barna valgte og de respekterte det. 

Så i uka er de hos respektive forelder og den ene reiser til den andre for samvær, så reiser den hjem og neste helg kommer den andre på samvær. Fungerer veldig bra. 

Anonymkode: f3008...67a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så bra. Er det vi og skal gjøre, for barnas beste. I denne situasjonen har minste det bedre aleine med en voksen. Og for min del er det bedre grunnet personlige grunner. Men i alt, så er det for barnas beste. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Søsken som kun sees i helgene?? Håper virkelig ikke mange ordner det slik

Anonymkode: 4079f...c29

Hva gjør det da? I denne situasjonen trenger minste å kun bo med en voksen. For noen år ivertfall, kan selvfølgelig endres senere. For det er det beste for både den minste og meg akkurat nå. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har ikke erfaring med det, men personlig synes jeg det går i mot barnas beste på alle mulige måter å skille dem på den måten! Og det er jo nettopp barnas beste man skal ta i betraktning her.. 

Anonymkode: 449d6...01e

På en måte ja, men i våres situasjon er det for det beste både for han minste og for min del. 
ivertfall for en stund, ting kan endre seg seinere. Sånn det er nå, har ikke han minste, eller jeg det bra. Dette er siste løsning. Så derfor lurte jeg på hvordan det var for andre som hadde vært i samme situasjon. Ts

Skrevet

Ei venninne og x-en hennes løste det sånn, da ene barnet har stekt adhd. Begge barna har det bedre når de ikke bor under samme tak. Men de møtes i helgene, og noen ganger ellers i uken, og de går på samme skole. 

Man må se hva som fungerer for sin familie, og også på hva barna selv vil etter en viss alder. 

• Liker 1
Skrevet

En ting er når barna er over 12 år og selv ønsker å bo fast hos hver sin foreldrer, men jeg stusser veldig når det er foreldrene som har valgt å leve sånn. Hvordan velger man som mamma/pappa mellom Sivert på sju og Susanne på fire? Jeg er selv tobarnsmamma, og bare tanken på å skulle velge mellom barna mine får det til å knyte seg i magen...

Anonymkode: f427f...730

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra. Er det vi og skal gjøre, for barnas beste. I denne situasjonen har minste det bedre aleine med en voksen. Og for min del er det bedre grunnet personlige grunner. Men i alt, så er det for barnas beste. Ts

Hva synes barna om dette ? Eller er det dere foreldre som har bestemt det uavhengig av barnas ønsker ? 

Anonymkode: 88390...9dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva synes barna om dette ? Eller er det dere foreldre som har bestemt det uavhengig av barnas ønsker ? 

Anonymkode: 88390...9dc

De er for liten til å ha en mening om det. 
det er vi, i samarbeid med "barnevernet" Det går selvfølgelig an å ha de 50/50, men alle sier det er bedre for et barn og ha et fast bosted og at det ikke er mye frem og tilbake, men begge er selvfølgelig velkommen når som helst. Barna går på samme avdeling i samme bhg, så de ser hverandre hver dag selvom de ikke går hjem sammen.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men hadde hatt en bedre barndom hvis foreldrene mine hadde gjort noe sånt.

Anonymkode: 702ef...201

• Liker 2
Skrevet

Kjenner noen som valgte det. Begge trengte mye oppfølging og de kranglet non stop. Det ble mye bedre for barna når de ble delt. Fred og ro.

Anonymkode: 6bfbb...cdb

• Liker 2
Skrevet

Noen i omgangskretsen min har valgt dette da jenten er 14 og gutten er 6år. 

Anonymkode: 50a8e...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...