Gå til innhold

Barnebursdag nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått invitasjon til barnebursdag i slutten av januar. Bor på et tett befolket område på Østlandet i en kommune med mange smittetilfeller. Bursdagen skal holdes ute og det er bare barn fra klassen. 

I teorien er dette tillatt og bursdag er viktig for ungene. Ville dere vært komfortable med å sende barnet i bursdagen? 

Anonymkode: e5675...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Mener at barna har nok restriksjoner som det er uten at vi voksne skal lage strengere regler for dem enn det myndighetene anbefaler. 

Anonymkode: 12de9...3a2

• Liker 7
Skrevet

Ja, innenfor!! Ute i tillegg, da er det i hvert fall en no brainer. 

Anonymkode: 96c43...ced

• Liker 2
Skrevet

Ja, null problem. De er vel sammen på skolen uansett?

Anonymkode: 5f138...aab

Skrevet

Uten problemer. 

Anonymkode: f91d9...60f

Skrevet

Om barna er gamle nok til at det kan være bare dem + arrangørene, hadde jeg sendt. Om det i tillegg bil ender opp med å være tett av foreldre og søsken, hadde jeg vært littegranne mer tilbakeholden. Også hadde jeg nok fulgt litt med på smittetallene i kommunen. Er det plutselig veldig stigende, hadde jeg vurdert det nærmere. 

Anonymkode: 9f0d4...12b

Skrevet

Ute ja, inne nei👍

Anonymkode: bb83d...b86

Skrevet

ja, selvsagt!

Anonymkode: 0b291...6ba

Skrevet

Jeg hadde nok sendt, for at barnet ikke skulle føle seg utenfor.
Men her har stort sett alle unngått å feire det siste året, og jeg ville nok tenkt at det var litt "respektløst" overfor alle de andre. (Litt sånn "mitt barn er viktigere enn de andre" og MÅ feire sin bursdag.)

Anonymkode: 33db9...625

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde nok sendt, for at barnet ikke skulle føle seg utenfor.
Men her har stort sett alle unngått å feire det siste året, og jeg ville nok tenkt at det var litt "respektløst" overfor alle de andre. (Litt sånn "mitt barn er viktigere enn de andre" og MÅ feire sin bursdag.)

Anonymkode: 33db9...625

Her vi bor har omtrent alle barnebursdager gått som normalt i hele høst og vinter. Men ingen foreldre til stede da. Så det kommer nok ann på hvor man bor. Vi bor for øvrig i nærme Oslo, men prøver å la barna ha en tilnærmet normal hverdag likevel. 

Anonymkode: 12de9...3a2

• Liker 1
Skrevet

Helt innafor, la barna få disse gledene. 
Det er synd at noen barn i perioder ikke kunne ha selskap, men det er kjekt for alle ungene å få igang disse selskapene igjen👍🏻

Anonymkode: 892e5...be7

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke problemet? Barna sitter tett sammen i et klasserom hvert dag,  og så skal de ikke kunne feire bursdag? 

Skrevet

Utendørs med barn de uansett er sammen med på skolen? Ja, vi hadde sendt.

Anonymkode: e2729...9de

Skrevet

Null problem, de er sammen på skolen uansett og skal i tillegg være ute. Jeg hadde sendt mitt barn om det hadde vært inne også, så lenge det bare var barn fra klassen.

Anonymkode: 93dce...c8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...