Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en mann på 29 som har truffet ei jente på 27. Vi har begge vært i jobb et par år. Nå har vi datet i tre måneder. Jeg har begynt å bli glad i henne. Fremfor alt, setter jeg pris på bare det når vi er sammen. Jeg trives med å lage mat med henne, henge, dra ut og spise, våkne sammen. Jeg har det rett og slett veldig bra med henne.

La meg først si; jeg ønsker at dette skal fungere. Og da er jeg nødt til å se ærlig på meg selv, og hva jeg trenger. Én ting som skaper tvil hos meg, er lyst/begjær. Vi har sex, men den er ikke fantastisk. Hun er veldig skjønn, og veldig snill. Hun er veldig empatisk. Det er i utagangspunktet veldig gode egenskaper. Jeg mangler det ekstra som gjør at jeg får lyst til å smelle henne opp etter veggen, slik som hun vil.

Jeg er en mann som har levd singel lenge. Å forsake alle andre kvinner er veldig vanskelig. Spesielt når jeg ikke er seksuelt overlysten på denne jenta, selv om hun er skjøn. Vær så snill å ikke si at det er feil. Bare aksepter at det er slik. Jeg er, som mange andre menn, en jakter. Men jeg prøver virkelig å få dette til å funke, fordi jeg ser alle de gode sidene ved det. Fordi vi har det så bra på alle andre plan.

Jeg har prøvd å kommunisere til henne at jeg setter pris på at hun trener, går med fine klær og gjør seg flid for at jeg skal tenne på henne. Dette er noe jeg virkelig verdsetter, fordi det går direkte på seksualiteten min. Og den er en del av meg, og er veldig sterk. Så skal jeg selvfølgelig gi samme innsats tilbake til henne. Jeg har også fortalt henne at hun ikke trenger å være redd for å være litt mer egoistisk og vise hva hun vil. For slikt tenner jeg på.

Hadde du taklet å høre fra din kjæreste, ærlig og redelig, at han er veldig seksuell og setter stor pris på all innsats du legger inn på den kanten? Hadde du taklet å høre at han tenner på andre damer? At han har en ild i seg som ikke du nødvendigvis klarer å temme? Eller hadde du valgt å høre en hvit løgn?

For jeg kan bekrefte at jeg ikke er prince Charming som bare vil ha én, og kun en dame. I en annen tid og et annet sted, ville jeg gjenre hatt én livsledsager, men flere elskere.

Ta dette innlegget som en ærlig bekjennelse og ikke et angrep, for det er ment som en ærlig bekjennelse.

M29

Anonymkode: 21ea6...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei

Jeg er en mann på 29 som har truffet ei jente på 27. Vi har begge vært i jobb et par år. Nå har vi datet i tre måneder. Jeg har begynt å bli glad i henne. Fremfor alt, setter jeg pris på bare det når vi er sammen. Jeg trives med å lage mat med henne, henge, dra ut og spise, våkne sammen. Jeg har det rett og slett veldig bra med henne.

La meg først si; jeg ønsker at dette skal fungere. Og da er jeg nødt til å se ærlig på meg selv, og hva jeg trenger. Én ting som skaper tvil hos meg, er lyst/begjær. Vi har sex, men den er ikke fantastisk. Hun er veldig skjønn, og veldig snill. Hun er veldig empatisk. Det er i utagangspunktet veldig gode egenskaper. Jeg mangler det ekstra som gjør at jeg får lyst til å smelle henne opp etter veggen, slik som hun vil.

Jeg er en mann som har levd singel lenge. Å forsake alle andre kvinner er veldig vanskelig. Spesielt når jeg ikke er seksuelt overlysten på denne jenta, selv om hun er skjøn. Vær så snill å ikke si at det er feil. Bare aksepter at det er slik. Jeg er, som mange andre menn, en jakter. Men jeg prøver virkelig å få dette til å funke, fordi jeg ser alle de gode sidene ved det. Fordi vi har det så bra på alle andre plan.

Jeg har prøvd å kommunisere til henne at jeg setter pris på at hun trener, går med fine klær og gjør seg flid for at jeg skal tenne på henne. Dette er noe jeg virkelig verdsetter, fordi det går direkte på seksualiteten min. Og den er en del av meg, og er veldig sterk. Så skal jeg selvfølgelig gi samme innsats tilbake til henne. Jeg har også fortalt henne at hun ikke trenger å være redd for å være litt mer egoistisk og vise hva hun vil. For slikt tenner jeg på.

Hadde du taklet å høre fra din kjæreste, ærlig og redelig, at han er veldig seksuell og setter stor pris på all innsats du legger inn på den kanten? Hadde du taklet å høre at han tenner på andre damer? At han har en ild i seg som ikke du nødvendigvis klarer å temme? Eller hadde du valgt å høre en hvit løgn?

For jeg kan bekrefte at jeg ikke er prince Charming som bare vil ha én, og kun en dame. I en annen tid og et annet sted, ville jeg gjenre hatt én livsledsager, men flere elskere.

Ta dette innlegget som en ærlig bekjennelse og ikke et angrep, for det er ment som en ærlig bekjennelse.

M29

Dette er noe du må være åpen om. Det finnes nok garantert mange damer der ute som også kunne tenkt seg en mann med flere elskere.

Jeg liker at jeg har en, og samboer liker også å være en. Hadde han likt å ha elskere så måtte han vært ærlig om det, så kan jeg ta mitt valg om det er noe jeg kan leve med eller ikke.

Vær åpen!

Anonymkode: 55935...458

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville nok at du skulle vært ærlig, men tror neppe jeg hadde likt deg for at du var sånn.

• Liker 5
Skrevet

Hadde satt pris på at han vsr ærlig om det. Så kunne jeg selv tatt stilling til hvorvidt det var noe jeg ønsker. Regner med du tillater henne også å treffe andre menn som kan «slenge henne opp etter veggen«? Slik som hun ønsker.

Anonymkode: a9784...5af

• Liker 7
Skrevet

Bedre å være ærlig om det nå slik at hun kan ta stilling til det, enn at du er utro om en stund.

Anonymkode: 11a49...d2e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror problemet ditt er det du skriver i innledningen. Du er "begynt å bli glad i" henne. Du elsker henne ikke, du er bare "glad i", og kommer nok heller aldri til å elske henne. Derfor synes jeg det er like greit å avslutte forholdet, all den tid du føler som du gjør, og heller ikke er særlig lysten på å gi henne det monogame forholdet hun sikkert ønsker seg og fortjener.

En vakker dag kan det jo hende du også møter den personen som oppsluker deg med hele ditt hjerte og sjel, en du virkelig er villig til å ofre alt for og hvor det ikke føles som noe "offer" å ikke ha sex med andre. Men på den annen side får jeg en følelse av å lese innlegget ditt om at dette sannsynligvis ikke er noe du er typen til. Dessverre for partneren din, må jeg nesten si.

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er noe du må være åpen om. Det finnes nok garantert mange damer der ute som også kunne tenkt seg en mann med flere elskere.

Jeg liker at jeg har en, og samboer liker også å være en. Hadde han likt å ha elskere så måtte han vært ærlig om det, så kan jeg ta mitt valg om det er noe jeg kan leve med eller ikke.

Vær åpen!

Anonymkode: 55935...458

Jeg øsnker å være såpass trygg at jeg kan være åpen om det. Men det er virkelig en balansegang å unngå å såre noen, ikke sant. Jeg ønsker å få det til å handle om meg, hvem jeg er. Ikke hva hun eventuelt skulle mangle, for hun mangler ingenting.

exictence skrev (2 minutter siden):

Jeg ville nok at du skulle vært ærlig, men tror neppe jeg hadde likt deg for at du var sånn.

Der har du mitt dilemma. Og sikkert en hel haug med menn som slenger ut hvite løgner på daglig basis:)

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde satt pris på at han vsr ærlig om det. Så kunne jeg selv tatt stilling til hvorvidt det var noe jeg ønsker. Regner med du tillater henne også å treffe andre menn som kan «slenge henne opp etter veggen«? Slik som hun ønsker.

Anonymkode: a9784...5af

Ja, det må gå begge veier. Hvis ikke er jeg en hykler

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der har du mitt dilemma. Og sikkert en hel haug med menn som slenger ut hvite løgner på daglig basis:)

Det er et dilemma for deg og sikkert andre. 

Har du aldri vært sammen med en der det er bare henne du har lyst på?

Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg tror problemet ditt er det du skriver i innledningen. Du er "begynt å bli glad i" henne. Du elsker henne ikke, du er bare "glad i", og kommer nok heller aldri til å elske henne. Derfor synes jeg det er like greit å avslutte forholdet, all den tid du føler som du gjør, og heller ikke er særlig lysten på å gi henne det monogame forholdet hun sikkert ønsker seg og fortjener.

En vakker dag kan det jo hende du også møter den personen som oppsluker deg med hele ditt hjerte og sjel, en du virkelig er villig til å ofre alt for og hvor det ikke føles som noe "offer" å ikke ha sex med andre. Men på den annen side får jeg en følelse av å lese innlegget ditt om at dette sannsynligvis ikke er noe du er typen til. Dessverre for partneren din, må jeg nesten si.

Jeg er glad i henne. Jeg blir gladere i henne ettersom tiden går. Tror du ikke det er vel så bra å starte et forhold uten at jeg er hodestups forelsket? Da er jeg jo i vater, og vet hva jeg går til. Det er veldig mye som klaffer mellom oss.

exictence skrev (1 minutt siden):

Det er et dilemma for deg og sikkert andre. 

Har du aldri vært sammen med en der det er bare henne du har lyst på?

Jeg har jo ikke det. Jeg tror jeg bare er skrudd sammen slik. Dessverre, vil sikkert mange si. Men jeg kan ikke endre hvem jeg er.

Men jeg er kommet til det punktet at jeg er villig til å gi opp alle andre for å prøve dette. Det er kanskje litt grunnen til at jeg skriver et innlegg her nå. Jeg er på kanten til å bestemme meg for å gå all in. Og jeg vil at det skal bli best mulig.

• Liker 1
Skrevet

Problemet her er at du ikke har de rette følelsene for  henne . Selv om hun er veldig kjekk og hyggelig. 
Du prøver å legge forholdene til rette , men lytter du til  magefølelsen så vet du at dette blir feil i det lange løp .
Det å fortelle at du er svak for andre damer er så lite snart og uempatisk at jeg gsr ikke ord . 
Bli singel, og let videre når du er klar for det.

Dama di fortjener en mann som behandler henne som en dronning 

Anonymkode: e3451...6a5

• Liker 6
Skrevet

Men ærlig talt. Når du vet at du ikke er en monogam person, så dater du med kortene åpne om det fra starten av slik at personene du treffer er på samme linje. Du dater ikke noen for så å slippe bomba etter flere måneder uten en aning om det fra før av. Du går ikke inn i noe med en intensjon av å være utro om kort tid heller. Da er du bare en bedriten person.

Det er en god andel folk der ute som ikke er monogame, så det er ikke som at det er umulig å finne heller. Skal utrolig mye til at det fungerer om det ikke er slik fra starten. Spesielt når dere ikke en gang har et solid fundament. 

Anonymkode: 0d8d1...b1b

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kaller du henne jente og deg selv mann? Er det en generasjonskløft mellom dere, eller mener du virkelig at hun er et barn og du er en voksen?

Nei, jeg hadde ikke vært interessert i det du skriver om. 

Anonymkode: 6d660...34d

• Liker 4
Skrevet

Jeg takker for meg. Takk for alle svar.  Jeg tror jeg heller skal prate om dette til en venn.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er glad i henne. Jeg blir gladere i henne ettersom tiden går. Tror du ikke det er vel så bra å starte et forhold uten at jeg er hodestups forelsket? Da er jeg jo i vater, og vet hva jeg går til. Det er veldig mye som klaffer mellom oss.

Jeg har jo ikke det. Jeg tror jeg bare er skrudd sammen slik. Dessverre, vil sikkert mange si. Men jeg kan ikke endre hvem jeg er.

Men jeg er kommet til det punktet at jeg er villig til å gi opp alle andre for å prøve dette. Det er kanskje litt grunnen til at jeg skriver et innlegg her nå. Jeg er på kanten til å bestemme meg for å gå all in. Og jeg vil at det skal bli best mulig.

Dette er jo et helt håpløst utgangspunkt. Du er villig og gi opp alle andre? Hvor lenge? Alle forhold vil dabbe litt av etter hvert på den seksuelle fronten, da har ikke personligheter som deg den indre kraften til og tilpasse seg, legge ned den jobbens om skal til for og dyrke forholdet og holde sammen. Det du egentlig sier er at du da i fremtiden har stor sjanse for og være utro. Det et nok en noen der ute som sikkert har ønske om et "åpent forhold", det er ikke mange. Kan du håndtere at damen din knuller andre mannfolk slik du ønsker og knulle andre damer samtidig som du har et "fast forhold"? Dette er bare ikke for hvem som helst. Sjalusi og vonde følelser kan veldig fort komme, og da er alt kjørt.

Hadde aldri blitt sammen med en person som var slik. Du er allerede i god gang med og bedra damen din ved og ikke være åpen om dette tidlig i forholdet slik at hun kan ta stilling til om hun faktisk ønsker noe slikt videre.

• Liker 2
Skrevet

La henne finne seg en person som setter pris på henne

Anonymkode: 865ee...bcf

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg takker for meg. Takk for alle svar.  Jeg tror jeg heller skal prate om dette til en venn.

TS

Fikk du ikke svarene du håpet på?

Anonymkode: 865ee...bcf

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS

Ikke gjør det da, så ydmykende at vennen din vet om at du ikke synes hun er nok!

Skjønner at du føler du ikke får de svarene du ønsker deg. Sannheten er vel at det skal ganske mye til for at en lvinne ikke tar dette ille opp.

Anonymkode: 11a49...d2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg øsnker å være såpass trygg at jeg kan være åpen om det. Men det er virkelig en balansegang å unngå å såre noen, ikke sant. Jeg ønsker å få det til å handle om meg, hvem jeg er. Ikke hva hun eventuelt skulle mangle, for hun mangler ingenting.

Ja, det må gå begge veier. Hvis ikke er jeg en hykler

Er det egentlig et dilemma? Jeg har aldri forstått det. For hvis man tenker litt lengre frem, så vil jo dette bli et problem for deg hvis du ikke er åpen. Og da vil jo du enten bli ulykkelig eller utro. Og forholdet blir ødelagt uansett. 

Er det ikke bedre å være åpen om hvem du er, så du gjerne til slutt møter en likesinnet? Det blir jo bedre for begge to, selv om det vil gjøre vondt akkurat nå. 

I tillegg ligger det en egoisme i det som ikke er riktig ovenfor partner, for fortjener ikke hun å vite hvem du egentlig er og hva du står for? 

Anonymkode: fe393...50f

• Liker 3
Skrevet

Okei, jeg klarte visst ikke å holde meg unna likevel. Dette er TS.

La meg korrigere det aller første jeg skrev. Jeg "begynner ikke å bli" glad i henne. Jeg er begynt å bli veldig glad i henne. Mest av alt er jeg glad i hennes indre. Hun er også morsom. Den dynamikken vi har når vi er sammen, er utrolig fin. Tingen er at jeg vet at vi vil fungere bra sammen, etter at sex og slikt dabber av, og vi blir 50-60 år. Vi er fremfor alt vedig gode venner. Det erotiske kan vi jobbe med.

Jo mer jeg leser her og tenker over det, desto mindre har jeg lyst til å se denne relasjonen forsvinne. Desto mer er jeg klar for å ta skrittet.

Skrevet

Og det er stort potensiale i det seksuelle. Vi kan utforske det sammen. Jeg tror det bare vil bli bedre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...