AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 En kollega har opplevd spontanabort. Det er noe hun er åpen om og trist over. Det var planlagt barn og hun hadde gledet seg. Jeg har ganske vondt av henne. Vi har et veldig godt kollegaforhold og da jeg hadde andregrads forbrenninger på store deler av armer og føtter kjøpte hun konfekt til meg. Nå har jeg har lyst å gi en oppmerksomhet for å vise at jeg bryr meg. Jeg ser en bok i butikken som jeg hun vil like. Burde jeg la være å kjøpe en gave? Er det bare rart? Før dere "arresterer" meg. Det er godt ment og jeg bare gode intensjoner og har ikke tenkt å være til bry. Det er derfor jeg spør her, hører om det er kleint før jeg eventuelt gir. Jeg er usikker på om det er ufølsomt? Anonymkode: d2f3a...8b4
solmåneogstjerner Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Jeg synes det høres kjempefint ut! 😊 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Jeg fikk bok i gave av to nære kollegaer da jeg hadde en tung periode og ble sykemeldt for noen år siden. Det var veldig hyggelig og ikke rart i det hele tatt. Bare vær obs når du velger sjanger: Boka jeg fikk var en krimbok, for de visste at jeg elsker krim. Det hadde ikke vært like ok å få f.eks en selvhjelpsbok i den situasjonen jeg var i. Sånn sett kan det være mer safe å kjøpe konfekt, slik din kollega gjorde. Anonymkode: 15ea6...41d 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Så fint tenkt av deg! Hun blir sikkert veldig rørt og setter pris på å bli sett. Anonymkode: a8cea...0e1
SoWhat? Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Veldig snill tanke av deg. Men jeg ville ikke hatt noe som ville påmint meg om hendelsen. En abort er noe annet enn brannskade. Mer traumatisk. Men det er meg. Vi mennesker ønsker ulike ting. Jeg hadde satt pris på sympati, men ingen gaver.
Iia Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Så omtenksomt! Jeg ville gitt sjokolade, tror jeg, med mindre du vet hun aldri spiser det. Sjokolade liker nesten alle, og det kommer ikke i veien for ny prøving (som vin/alkohol kanskje ville gjort), og minner ikke spesielt om det som skjedde. Og så er det passe stor gave. 2
Snurrepurre Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Stemmer også for sjokolade, eller noe annet godt og spiselig 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): En kollega har opplevd spontanabort. Det er noe hun er åpen om og trist over. Det var planlagt barn og hun hadde gledet seg. Jeg har ganske vondt av henne. Vi har et veldig godt kollegaforhold og da jeg hadde andregrads forbrenninger på store deler av armer og føtter kjøpte hun konfekt til meg. Nå har jeg har lyst å gi en oppmerksomhet for å vise at jeg bryr meg. Jeg ser en bok i butikken som jeg hun vil like. Burde jeg la være å kjøpe en gave? Er det bare rart? Før dere "arresterer" meg. Det er godt ment og jeg bare gode intensjoner og har ikke tenkt å være til bry. Det er derfor jeg spør her, hører om det er kleint før jeg eventuelt gir. Jeg er usikker på om det er ufølsomt? Anonymkode: d2f3a...8b4 Jeg synes dette var ganske nydelig. Gikk gjennom en kjip periode for mange år siden og en kollega ga meg en liten ting bare som en liten oppmerksomhet, jeg satt stor pris på det. Og så må jeg legge til dette fine som en anonym bruker skriver, styr unna dette: AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg fikk bok i gave av to nære kollegaer da jeg hadde en tung periode og ble sykemeldt for noen år siden. Det var veldig hyggelig og ikke rart i det hele tatt. Bare vær obs når du velger sjanger: Boka jeg fikk var en krimbok, for de visste at jeg elsker krim. Det hadde ikke vært like ok å få f.eks en selvhjelpsbok i den situasjonen jeg var i. Sånn sett kan det være mer safe å kjøpe konfekt, slik din kollega gjorde. Anonymkode: 15ea6...41d Anonymkode: ed42e...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå