Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det om natta når baby har begynt å snu seg over på magen selv? Bebis er akkurat fylt tre måneder og snur seg nå rundt så fort h*n ligger for seg selv. Kjenner jeg stresser litt for natta!

Anonymkode: 79001...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når baby kan snu seg tilbake igjen er det ihvertfall ingen fare lengre.

Uansett er vel baby blitt ganske sterk, og kan løfte på hodet selv. 

Hold senga ryddig, slik at det bare er baby og lett dyne på en fast madrass. Ingen puter, sengekanter, kosedyr, eller annet. Da vil baby kunne snu hodet til siden og få fri luft.

Anonymkode: 32af5...e62

Skrevet

Tidlig ute🤗 tror nok baby greier å holde hodet oppe/snu det til siden, evt lage lyd slik dere våkner :)

Anonymkode: 8344e...651

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tidlig ute🤗 tror nok baby greier å holde hodet oppe/snu det til siden, evt lage lyd slik dere våkner :)

Anonymkode: 8344e...651

Takk for svar. Alt man skal bekymre seg for med de små. Trodde graviditet var mye bekymring med🙈

Skrevet

Vi drev og snudde ham tilbake, men det nyttet jo ikke. Han gikk rett rundt igjen. Nå sover han bare påmagen, selv om vi alltid legger ham på rygg. 

Når han kan snu seg må han rett og slett få snu seg. Det som er farlig er å legge barn som ikke er i stand til å løfte hodet på den måten «hjelpesløse» på magen. 

Anonymkode: 0b4eb...4c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Når baby kan snu seg tilbake igjen er det ihvertfall ingen fare lengre.

Uansett er vel baby blitt ganske sterk, og kan løfte på hodet selv. 

Hold senga ryddig, slik at det bare er baby og lett dyne på en fast madrass. Ingen puter, sengekanter, kosedyr, eller annet. Da vil baby kunne snu hodet til siden og få fri luft.

Anonymkode: 32af5...e62

Takk for svar! H*n er jo sterk i nakken, men kan ikke bevisst snu seg tilbake igjen. Virker som mer tilfeldig at h*n tipper over. Å snu seg til magen har h*n derimot jobbet hardt for å få til😅 Senga er tom for andre ting enn dyna🙂

Skrevet

Min på 3 mnd har også nettopp begynt å snu seg fra rygg til mage. Hun sover i sovepose på natta og i den kommer hun seg ikke rundt🤞🏻 På dagdupper må jeg bare se på babycam jevnlig.

Anonymkode: 45b01...41c

Skrevet

Lillesøster her i huset begynte også å snu seg over på magen da hun var 3 mnd, og kom seg ikke tilbake igjen. Helsesykepleieren sa at hun måtte være så sterk i nakken for å snu seg fra rygg til mage at det var trygt å sove slik selv om hun ikke kunne snu seg fra mage til rygg. Hun sa også vi skulle legge henne ned på ryggen, men ikke drive og snu henne tilbake hele natten. Jeg syntes det var litt ubehagelig, når man skal legge dem på ryggen selv om de snur seg virker det også som rygg fortsatt er tryggest. Men vår sov nå på magen fra da av, for hun snudde seg så fort hun traff madrassen og ble veldig lite fornøyd hvis vi prøvde å hindre det/snu tilbake. 

Anonymkode: 68e70...309

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min på 3 mnd har også nettopp begynt å snu seg fra rygg til mage. Hun sover i sovepose på natta og i den kommer hun seg ikke rundt🤞🏻 På dagdupper må jeg bare se på babycam jevnlig.

Anonymkode: 45b01...41c

Jeg syns sovepose var verre, for om han da kom seg rundt kom han iallfall ikke tilbake.

Anonymkode: 0eb92...a81

Skrevet

Hørte om noen som kjøpte en slik sovepose som man kunne feste i madrassen slik at barnet ikke kunne snu seg, høres helt merkelig ut men den var beregnet til formålet. 

Uansett, jeg hadde nok bare latt barnet ligge på magen. Barnet vil nok begynne å styre når det vil snu seg, og det hører du. 

Anonymkode: 33a63...155

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørte om noen som kjøpte en slik sovepose som man kunne feste i madrassen slik at barnet ikke kunne snu seg, høres helt merkelig ut men den var beregnet til formålet. 

Uansett, jeg hadde nok bare latt barnet ligge på magen. Barnet vil nok begynne å styre når det vil snu seg, og det hører du. 

Anonymkode: 33a63...155

De er mildt sagt omdiskutert.

Anonymkode: 0eb92...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...