AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Er det flere enn meg som føler seg sliten og utmattet av å være sammen med babyen sin døgnet rundt selv om en egentlig ikke gjør noe?😛 Anonymkode: c8f82...651
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Oh yes! Sånn blir det når man sover lite og har lite mentale og fysiske pauser. Anonymkode: 086e0...72f 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 jepp! Er vant til 50-60 timers arbeidsuke, 6-10 timer trening, mye sosial kontakt, men har alltid sovet godt om nettene. Nå består nattesøvnen min av 4 timer, der maks 1.5 er sammenhengende. Slik har det vert nå i 15 uker. Og er kjempesliten Er også mentalt sliten av mye gråting.... Har hatt noen heftige uker med kolikk. Nattesøvn er enda viktigere for meg enn eg trudde 😅 Anonymkode: b372e...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Jupp! Blir sliten av å ligge på sofaen med puppene ute hele døgnet 😅 Mini er snart 9 uker, og håper at han snart tåler å ligge litt for seg selv slik at jeg kan lage mat, gå på do og ta en dusj + holde det viktigste rent uten at han setter igang hylekor 😅 Anonymkode: 5cc0b...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Jepp. Oppstykket søvn og konstant «på» er slitsomt Anonymkode: a461d...6c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jepp. Oppstykket søvn og konstant «på» er slitsomt Anonymkode: a461d...6c3 Jeg har allerede svart i tråden, men må bare legge til at det du sier her, med å alltid være "på" er så slitsomt. For min del gjør det også at jeg sliter med å sovne, for jeg vet at babyen kan våkne når som helst (min sover aldri lenge sammenhengende). Man kan nesten aldri koble av, selv om faren er tilstedeværende. I mitt tilfelle vil babyen ammes veldig ofte og hylskriker hvis hn ikke får mat, og så har jeg ikke så mye melk til overs, så det er veldig begrenset hvor mye jeg kan pumpe så hn roer seg hos far. Anonymkode: 086e0...72f 3
Hønselouisa Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jepp. Oppstykket søvn og konstant «på» er slitsomt Anonymkode: a461d...6c3 Det der med å være "på" går ikke over selv om ungen er nesten et år heller. Alt skal klatres på og inn i, skuffer og skap skal helst tømmes for alt innhold, og nåde meg om jeg har en pynteting på stuebordet😅 Jeg tok nettopp bilde av han inni et kjøkkenskap oppå ei hylle... 2
Kassiopeia8 Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Det er utrolig krevende å ikke få tid for deg selv eller ha armene fri. Bare få tenke dine egne tanker og slappe av. Etterhvert kan du legge babyen for kvelden på soverommet, og da får du plutselig mange timer for deg selv! For min del skjedde dette da babyen var 10 uker. Det var deilig og veldig rart!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jepp! Er vant til 50-60 timers arbeidsuke, 6-10 timer trening, mye sosial kontakt, men har alltid sovet godt om nettene. Nå består nattesøvnen min av 4 timer, der maks 1.5 er sammenhengende. Slik har det vert nå i 15 uker. Og er kjempesliten Er også mentalt sliten av mye gråting.... Har hatt noen heftige uker med kolikk. Nattesøvn er enda viktigere for meg enn eg trudde 😅 Anonymkode: b372e...0bb Samme her. Det å jobbe mye er ingenting mot det å gå hjemme og være «på» hele tiden. Min jente er snart 5 måneder og mitt største ønske er noe søvn;) Anonymkode: b900f...3a2 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Ja, snart på åttende måneden med maks 30 minutter sammenhengende søvn. En god natt er det fire timer oppstykket søvn. Dagtid er det samme opplegget, maks 30 minutter. Det hjelper ikke på å ha en baby som overhodet ikke tåler å være alene. Leke for seg selv og sove for seg selv er ikke aktuelt. Anonymkode: 210e6...e37
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Hønselouisa skrev (2 timer siden): Det der med å være "på" går ikke over selv om ungen er nesten et år heller. Alt skal klatres på og inn i, skuffer og skap skal helst tømmes for alt innhold, og nåde meg om jeg har en pynteting på stuebordet😅 Jeg tok nettopp bilde av han inni et kjøkkenskap oppå ei hylle... Ja😂👍🏼 Har en på 5 år og en på 1,5 år - har ikke hatt pynt på stuebordet siden 2015. Minstemann her er også en klatrer så ingenting er trygt😜 Anonymkode: a461d...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har allerede svart i tråden, men må bare legge til at det du sier her, med å alltid være "på" er så slitsomt. For min del gjør det også at jeg sliter med å sovne, for jeg vet at babyen kan våkne når som helst (min sover aldri lenge sammenhengende). Man kan nesten aldri koble av, selv om faren er tilstedeværende. I mitt tilfelle vil babyen ammes veldig ofte og hylskriker hvis hn ikke får mat, og så har jeg ikke så mye melk til overs, så det er veldig begrenset hvor mye jeg kan pumpe så hn roer seg hos far. Anonymkode: 086e0...72f Helt sant! Men kan berolige deg med at det blir (litt) bedre etterhvert som tiden går😆🙏🏼 Anonymkode: a461d...6c3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Jeg er (veldig!) introvert, og ja, jeg blir utrolig sliten av å måtte være "På" hele tiden. Jeg har nå en på snart tre, og altså, det er mer slitsomt å være hjemme i helgen enn det er på jobb - og det selv om jeg har en krevende jobb som krever mye konsentrasjon og fokus.. Men det er noe helt annet å få være i sin egen lille boble og kun konsentrere seg om seg og sitt, og det å hele tiden Passe På noen andre. Anonymkode: 8400b...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå