mrs V Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 Tenkte jeg kanskje kunne få hjelpav noen kreative sjeler her inne..... Jeg holder på og pusse opp rommet til lillegutt og skal altså male/dekorer veggene litt. Finnes det noen sider der en kan få tips om hva en kan male? Er det noen av dere som har gjort dette selv som kan gi meg noen tips? Skal altså male oppå tapeten,den er en mellomblå farge. Har jkøpt søte gardiner med båt på, så jeg tenkte at sjø/fisk/havbunn kunne være et tema. Kan jeg bruke hobbylakk, eller er det annen type maling en bruker? Håper det detter inn noen tips og råd :icon_smile: På forhånd takk Mvh mrs v
Gjest lindas Skrevet 15. august 2005 #2 Skrevet 15. august 2005 det jeg har tenkt å gjøre (når vi en eller ennen gang kommer i gang med barnerommene), er å bruke en overhead med ønsket motiv mot veggen og male etter dette...
Adonia Skrevet 15. august 2005 #3 Skrevet 15. august 2005 husker mamma var kreativ med rommet til lillesøstra mi. hun hadde en farge på hver vegg. også malte hun taket blått med stjerner på..
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Sjekk interiørdiskusjonene på www.nybaktmamma.com Der er det flere som viser fram barnerommene sine. Kanskje noen har malt på veggene slik at du kan få inspirasjon.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Har en venninne som banner over at hun gjorde dette mens ungen hennes var liten. Etter to lag med grunning kan man fortsatt se de sterkeste fargene i bugs-mønsteret hun hadde malt på veggen.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 Ville ikke malt mønstere i sterke farger på veggen for som susanne sier j\kan det bli veskelig å endre senere. Men det er masse morsomme ting du kan gjøre for det. For eksempel kan det være veldig dekorativt om du maler rommet i ganske matt farge og så maler mønster i samme farge, men med blankere maling (for eksempel sirkler, horisontal eller vertikal stripe eller striper). Eller tar en vegg i mørkere farge eller kontrastfarge. Vi holder på å prøve å få barn nå. På barnerommet har jeg tenkt å ha ganske "tidløse" vegger, men heller ha figurer og skarpe farger på møbler (kommode/skap) og tekstiler. Male figurer kan man gjøre med overhead. Eller så kan man lage decopage av utklipp. Det finnes også mange fine tapetborder som man kan lime på en malt vegg (eller man kan klippe ut figurene av borden/tapeten og lime de oppover for eksempel skapside). MASSE muligheter!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 Ja, husk på at det er begrenset hvor lenge du og barnet ditt vil ha et slikt barnerom. Husker selv jeg hadde et rom med barnetapet og andre sterke farger, og dette rommet forble slik helt til jeg flyttet ut som voksen. Som tenåring trivdes jeg ikke med å bo på et slikt "babyrom". Synes det er bedre å heller male vegger i mer nøytrale farger, så kan man heller stæsje opp rommet med puter og annet tilbehør i barnefarger.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #8 Skrevet 18. august 2005 Jeg har nylig malt "jungel" i et barnerom og det ble kjempetøfft! Det er greit at det kan være vansklig å male over, men er det snakk om tapet er det jo bare å legge ny tapet når rommet er vokst fra..
loop Skrevet 19. august 2005 #9 Skrevet 19. august 2005 Jeg malte Ole Brumm og hundremeterskogen når eldstemann var liten. Brukte vanlig veggmaling som jeg fikk i små bokser, over glassfiberstrie. Tegn opp på veggen først motiv, og fyll inn. Har du et bilde å se etter og kanskje en lysfremviser så går det greit. Han hadde glede av bildet i 6-7 år, og da er et barnerom oftest overmodent for opppussing uansestt. Lykke til med prosjektet!
søndagsengel? Skrevet 20. august 2005 #10 Skrevet 20. august 2005 (endret) Bilder i fargeleggingsbøker for barn er ofte enkle å kopiere. Du kan evt kopiere bilder over på transparent og vise dem på veggen med overhead for å tegne omrisset. Ellers får du kjøpt sjabloner til dette. På www.inreda.com er det noe som heter wallies som jeg synes ser ganske morsomt ut. Kanskje du finner noe der? Endret 20. august 2005 av søndagsengel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå