AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Hvordan går det for dere med hjemmekontor? Jeg har ikke barn eller noe annet hjemme som egentlig forstyrrer med i jobben. Men jeg er ekstremt dårlig på å fokusere. Jeg faller lett for å skrolle på instagram eller begynne å tenke på husarbeid jeg heller vil gjøre. Jeg føler jeg er veldig lite effektiv og er utrolig dårlig på selvdisiplin. Hvordan funker det for dere? Noen som har tips kanskje? Anonymkode: f2fe4...13a 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan går det for dere med hjemmekontor? Jeg har ikke barn eller noe annet hjemme som egentlig forstyrrer med i jobben. Men jeg er ekstremt dårlig på å fokusere. Jeg faller lett for å skrolle på instagram eller begynne å tenke på husarbeid jeg heller vil gjøre. Jeg føler jeg er veldig lite effektiv og er utrolig dårlig på selvdisiplin. Hvordan funker det for dere? Noen som har tips kanskje? Anonymkode: f2fe4...13a Kan det tenkes at du ikke liker jobben eller enkelte oppgaver? Jeg stortrives i jobben og hjemmekontor. Tror det har mye med motivasjonen å gjøre. Anonymkode: b11ac...c04 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Kan det tenkes at du ikke liker jobben eller enkelte oppgaver? Jeg stortrives i jobben og hjemmekontor. Tror det har mye med motivasjonen å gjøre. Anonymkode: b11ac...c04 Jeg liker ikke jobben min, men er fremdeles mer effektiv på hjemmekontor enn ellers. Motivasjon er oppskrytt. Det som får meg gjennom dagene og leveransene er at jeg får en god attest den dagen jeg endelig kan slutte. Anonymkode: b2c5a...a90
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker ikke jobben min, men er fremdeles mer effektiv på hjemmekontor enn ellers. Motivasjon er oppskrytt. Det som får meg gjennom dagene og leveransene er at jeg får en god attest den dagen jeg endelig kan slutte. Anonymkode: b2c5a...a90 Nettopp det du oppgir som grunn er et eksempel på såkalt ekstern motivasjon. Anonymkode: b11ac...c04 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Jobber mye mer effektivt på hjemmekontor. Slipper uendelige «kaffeprat»-samtaler eller langdryge møter om alt og ingenting, samt slipper å bli sliten og stressa av reiseveien samt at jeg må rekke å hente/levere i barnehagen. Anonymkode: bc724...477 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det tenkes at du ikke liker jobben eller enkelte oppgaver? Jeg stortrives i jobben og hjemmekontor. Tror det har mye med motivasjonen å gjøre. Anonymkode: b11ac...c04 Ja, jeg liker jo egentlig ikke jobben min haha. Det er kundeservice jeg jobber med nå, og jeg har en kreativ utdanning. Og nå er det veldig vanskelig å få jobb innen musikk og kreative fag, derfor har jeg blitt nødt til å ta denne jobben. Dessuten er det ekstremt mye tull i det firmaet jeg jobber i, og som kundeservicemedarbeider må jeg ta all dritt for hva alle andre i ledelsen eller på lageret gjør feil. Anonymkode: f2fe4...13a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Synes hjemmekontor er god avbrekk fra å møte opp på kontoret. Men trives også på jobb med gode kollegaer ☺ Så er bare på hjemmekontor 1-3 dager i uken, ettersom hva som passer. Er ikke så mye korona her jeg bor så er derfor noen møter opp på jobb. Anonymkode: 3f130...47d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg liker jo egentlig ikke jobben min haha. Det er kundeservice jeg jobber med nå, og jeg har en kreativ utdanning. Og nå er det veldig vanskelig å få jobb innen musikk og kreative fag, derfor har jeg blitt nødt til å ta denne jobben. Dessuten er det ekstremt mye tull i det firmaet jeg jobber i, og som kundeservicemedarbeider må jeg ta all dritt for hva alle andre i ledelsen eller på lageret gjør feil. Anonymkode: f2fe4...13a Kanskje du kan prøve å lage noen kreative insentiver for jobben? Hva med å gjøre det om til et spill? Med morsomme, kreative mål? Det finnes artikler om alt mulig så kanskje du kan google litt rundt? Men alt i alt så er det viktig å finne ut hva som motiverer akkurat deg. Hva er det som motiverer deg ved kreative fag? Når du vet det kan du kanskje finne ut hvordan du kan lage mål tilpasset akkurat deg. Anonymkode: b11ac...c04 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Jeg er skikkelig lei - selv om jeg faktisk hadde vanlig kontor fra august til november (så jeg var heldig sånn sett). Jeg føler meg isolert fra kollegene mine, deler av arbeidsoppgavene er mer krevende og mer kjedelige å utføre digitalt. Jeg har heller ikke noen skikkelig arbeidsplass, så jeg sitter i sofaen. Dessuten kommer ungene hjem fra skolen rundt 13:30, og da blir det mye forstyrrelser og bråk resten av arbeidsdagen. Anonymkode: ce765...275 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Sliter med både motivasjon og konsentrasjon. Begynte i ny jobb i oktober og opplæringen bestod av "det er jo bare å ringe". Så da sitter jeg å ringer rundt da, uten at noen egentlig har tid til å hjelpe meg, og ingen ringer tilbake. Anonymkode: eae4f...b93 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Det går litt opp og ned, men stort sett veldig bra. Er deilig å slippe 100 minutter reise hver dag, samt 2-3 bråkete kolleger. Hjemmekontor er fantastisk når jeg må jobbe overtid, noe som det har blitt en del av i januar. Anonymkode: 082d6...f78 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går litt opp og ned, men stort sett veldig bra. Er deilig å slippe 100 minutter reise hver dag, samt 2-3 bråkete kolleger. Hjemmekontor er fantastisk når jeg må jobbe overtid, noe som det har blitt en del av i januar. Anonymkode: 082d6...f78 Slutter meg til den siste. Og færre forstyrrelser fra kollegaer som trenger hjelp, det er hyggelig å kunne bidra, men akkurat nå trenger jeg å jobbe i fred. Nesten 12 timer i dag, men når jeg kan gå rett til sofaen etterpå går det an. Og slipper å gå ut i mørket og vinterkulden om morgenen, jeg er egentlig veldig glad i hjemmekontor, og glad for at vi får lov til å fortsette etter korona også. Anonymkode: 9bb50...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 Jeg elsker hjemmekontor og hadde lett takket ja til dette som fast ordning. Er mye mer effektiv, mindre stresset og har det generelt bedre både jobbmessig og privat av den grunn. Har daglig kontakt med kollegaer så føler meg ikke ensom, kan faget mitt godt og har egnet kontorplass som alt gjør dette til en fin ordning for meg. Jeg er introvert og har tidligere vært helt mentalt utslitt etter en dag på kontoret selv om jeg elsker både jobben og kollegaene mine. Anonymkode: b5701...88f 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Opp og ned. Trives egentlig greit med det, før korona så skulle jeg ønske det var mer fleksibilitet sånn at jeg kunne ha det. Har mye konsentrasjonsoppgaver, og når jeg er effektiv, så er jeg effektiv ganger hundre hjemme. Jeg hadde det veldig bra med hjemmekontor veldig lenge. Men periodevis så har jeg slitt med motivasjonen, særlig etter ferier. Det har blitt skikkelig ille nå. Enhver oppgave liten som stor føles som et stort ork. Jeg har mye å gjøre og leverer daglig til folk som venter på ting fra meg, så jeg kan ikke bare gi blanke. Og det er egentlig bra, for jeg klarer av og til og hente meg inn og fokusere på en oppgave og legge inn noen effektive timer, og det føles bra, hjelper på motivasjonen. Men det blir tyngre og tyngre, og jeg jobber hele dagen omtrent nå, skillet mellom jobb og fritid er borte, fordi jeg klarer ikke å være effektiv kl. 9-5 og sitter derfor igjen med oppgaver utover kvelden fordi jeg har "konket litt ut" ila arbeidsdagen og må ta igjen ting. Og alt dyttes til siste deadline, har jeg ikke noe som brenner på dass en dag så kan jeg bare droppe å jobbe omtrent, men så må jeg jo ta det igjen for det må jo leveres. Litt skippertaks-jobbing. Hadde jeg hatt gode rutiner og høy motivasjon hadde arbeidsmengde vært OK, men nå sliter jeg med det og det føles ut som det er for mye hele tiden når det egentlig bare er jeg som er litt utbrent eller lei. Anonymkode: 830f6...e9c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #15 Skrevet 18. januar 2021 Sliter med motivasjonen når det går over så lang tid. Den gode produktiviteten jeg hadde i begynnelsen har falt, og muskelplager har kommet. Merker hvor avhengig jeg er av hev senk pulten og alt det ergonomiske utstyret jeg har på jobb. Har ikke plass til skikkelig utstyr hjemme, sitter med laptop liksom. Anonymkode: 66cc9...6eb 1
L'amie Skrevet 18. januar 2021 #16 Skrevet 18. januar 2021 På fredag gikk det veldig bra, i dag er jeg lei. Det går litt opp og ned. Jeg har lurt meg selv til å bli strukturert ved å sette på nedtelling på PC-en for konsentrert tid (25 min), kort pause (5 min) og lunsjpause (30 minutter). Som regel jobber jeg mye lenger enn 25 minutter før jeg tar en pause, rett og slett fordi jeg vanligvis kommer i flytsonen innen 25 minutter og ønsker ikke å ta pause. Det er vel den alarmen jeg bruker minst, fordi jeg gjerne er i siget og trenger den ikke. Når jeg først har tatt pause derimot er alarmen gull verdt for å komme i gang igjen. Anbefales! 1
SPOCA Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Det går kjempebra, jeg elsker hjemmekontor! Jeg slipper åpent landskap, kan sitte i fred, ingen som "kontrollerer", jeg får konsentrert meg om det jeg skal, jeg kan velge pauser i større grad selv, større frihet, er mye mer produktiv og effektiv! 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men det blir tyngre og tyngre, og jeg jobber hele dagen omtrent nå, skillet mellom jobb og fritid er borte, fordi jeg klarer ikke å være effektiv kl. 9-5 og sitter derfor igjen med oppgaver utover kvelden fordi jeg har "konket litt ut" ila arbeidsdagen og må ta igjen ting. Og alt dyttes til siste deadline, har jeg ikke noe som brenner på dass en dag så kan jeg bare droppe å jobbe omtrent, men så må jeg jo ta det igjen for det må jo leveres. Litt skippertaks-jobbing. Hadde jeg hatt gode rutiner og høy motivasjon hadde arbeidsmengde vært OK, men nå sliter jeg med det og det føles ut som det er for mye hele tiden når det egentlig bare er jeg som er litt utbrent eller lei. Anonymkode: 830f6...e9c Jeg kjenner meg skikkelig igjen i dette! Prokrastinering og til slutt må man jobbe overtid fordi man ikke klarte å jobbe effektivt når det vel gjaldt. Jeg må virkelig bli bedre på selvdisiplin. Hvis jeg ikke har en sjef eller lærer som sier "dette MÅ være klart til i morgen kl 18:00" så driter jeg totalt i det . Hjelper ikke å skrive lister eller sette mål osv heller, jeg gir egentlig f. Sånn er jeg faktisk litt generelt i livet. For eksempel legger jeg meg sent. Og jeg kan sette alarm kl 00:30 på at "nå burde du pusse tennene", men når alarmen ringer tenker jeg "fuck det" og ser på en til episode av en serie. Samme gjelder trening og kosthold og alt. Jeg gjør det jeg vil, liksom. Dette følger litt med i arbeidsdagen også. Ikke misforstå meg, jeg er ikke lat og slurvete. Jeg gjør min jobb, men jeg venter helt til aller siste mulighet før fristen liksom. Anonymkode: f2fe4...13a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 Jeg elsker hjemmekontor, det passer meg ypperlig. Jeg har et eget rom i huset til formålet, slipper bråk fra kontorlandskapet og slipper reisevei. Jeg kan synes det er OK å være innom kontoret en gang i blant, men sånn i utgangspunktet kunne jeg ha sittet på hjemmekontor permanent. Kanskje hatt en dag eller to på kontoret annenhver uke. Å snakke med kolleger på telefon og Teams dekker mitt sosiale behov. Nå har jeg en veldig fleksibel hverdag der jeg kan sitte hjemme som det passer meg uavhengig av korona, men jeg føler litt på "presset" om å dra på kontoret hvis "alle andre" er der. Så jeg gruer meg litt til folk begynner å komme tilbake igjen, og det plutselig er en slags forventning om at jeg også skal gjøre det 😜 Anonymkode: df735...93c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 On 1/18/2021 at 2:57 PM, AnonymBruker said: Hvordan går det for dere med hjemmekontor? Jeg har ikke barn eller noe annet hjemme som egentlig forstyrrer med i jobben. Men jeg er ekstremt dårlig på å fokusere. Jeg faller lett for å skrolle på instagram eller begynne å tenke på husarbeid jeg heller vil gjøre. Jeg føler jeg er veldig lite effektiv og er utrolig dårlig på selvdisiplin. Hvordan funker det for dere? Noen som har tips kanskje? Anonymkode: f2fe4...13a Kan jeg spørre hva du jobber med? Og hva dine arbeidsoppgaver på jobb er? Anonymkode: a3024...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå