AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Vuderer å bruke penserviset (porselen fra Wedgewood) til hverdags. Innspill? Anonymkode: efed2...37b
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vuderer å bruke penserviset (porselen fra Wedgewood) til hverdags. Innspill? Anonymkode: efed2...37b Kan det brukes i oppvaskmaskin så er svaret ja, bruk det til hverdags. Har mye porselen etter min mormor, jeg kjører alt i oppvaskmaskina og bruker det daglig. Ser like fint ut. Er tilhenger av at alt jeg har skal kunne brukes når jeg har lyst.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Synes det er bra å få brukt det, kjenner et par som bruker det serviset de gikk som bryllupsgave til hverdags og det har ikke blitt ødelagt av det. Det er jo laget for å brukes Anonymkode: e42ef...a67 2
Måneskinn Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Jeg og bruker noe av finserviset til hverdags. Det er jo så koselig å bruke det, og synd at det bare skal stå i skapet til "spesielle anledninger" . For, dem er det jo egentlig ikke så mange av... Så hver dag kan ses på som spesiell og vi fortjener alle noe fint i hverdagen har også et veldig fint te-servise i sånn gammel engelsk stil, det bruk jeg ofte. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Vi bruker wedgewood til hverdags. Eneste hverdagsserviset vi har. Brukt det daglig i hvertfall 10 år. Alltid hatt det i oppvaskmaskinen. Anonymkode: bdaa3...287 4
Leo Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Så lenge det ikke har gullkanter eller lignende som blir fort slitt i oppvaskmaskin så er det bare å kjøre på synes jeg. Det er jo ingen vits i å ha noe stuet bort i et skap +/- 350 dager i året. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Min mor mener fint servise kun skal brukes til høytidelige anledninger. Jeg mener det kan brukes når som helst. Ved økt bruk av det, er man med på å rettferdiggjøre prisen det kostet ved kjøp, til tross for at man kanskje har fått det i presang. Noen har jo jobbet for å tjene pengene det kostet å kjøpe det. Dessuten bor vi i leilighet. Vi har kun plass til å ha fremme det vi bruker. Andre ting blir lagt i boden. Å ha fint servise i boden er dumskap, ergo bruker jeg det. Anonymkode: 9d2ba...b1e 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Dersom det tåler oppvaskmaskin ville jeg ikke lurt på det, engang. Eneste er om dere har små barn som er troende til å kaste tallerknene i gulvet o.l. Anonymkode: 0f74d...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 15.44): Dersom det tåler oppvaskmaskin ville jeg ikke lurt på det, engang. Eneste er om dere har små barn som er troende til å kaste tallerknene i gulvet o.l. Anonymkode: 0f74d...c7c Hm. Det er en sølvkant, men produsenten skriver at det skal tåle maskinvask. Har en liten som per nå spiser på eget barneservise uansett. Anonymkode: efed2...37b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 21.39): Min mor mener fint servise kun skal brukes til høytidelige anledninger. Jeg mener det kan brukes når som helst. Ved økt bruk av det, er man med på å rettferdiggjøre prisen det kostet ved kjøp, til tross for at man kanskje har fått det i presang. Noen har jo jobbet for å tjene pengene det kostet å kjøpe det. Dessuten bor vi i leilighet. Vi har kun plass til å ha fremme det vi bruker. Andre ting blir lagt i boden. Å ha fint servise i boden er dumskap, ergo bruker jeg det. Anonymkode: 9d2ba...b1e Veldig enig i kost-nytte-tanken. Tror vi tar det i bruk nå 😊 Anonymkode: efed2...37b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Vi er forskjellige . Akkurat som at det er enkelte matretter jeg ikke serverer til hverdags, er jeg av dem som liker å ta frem penserviset til høytidsdager. For meg blir det noe spesielt når jeg skiller mellom hverdag og fest. Å finne frem duken jeg bruker til fest, serviettene, serviset, glassene - det gir meg en høytidsfølelse, en følelse av at det er en spesiell hendelse. Anonymkode: c9eb0...281 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 Min mor pleier å bruke penserviset på søndager. Da blir det brukt, men uten å viske ut skillet mellom hverdag og fest. Anonymkode: b1204...66e 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har bare ett middags-servise, så det brukes både til hverdags og pent 😊 Det er et helt enkelt hvitt servise fra Porsgrunn, og passer til alt. Jeg synes det er helt bortkastet å ha flere serviser som stort sett bare skal stå i et skap... Anonymkode: bbd3d...cc8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 Visste ikke at noen opererte med finservise lenger. Det er flest hverdager, så man får mer glede av fint servise ved å bruke det hver dag. Forskjellen mellom fest og hverdag kan vel oppnås med billigere ting som duk, servietter, lys, osv Anonymkode: 49d46...f53 1
dillyduzit Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 Bruker mitt Jasper Conran fra Wedgewood som hverdagsservice, snuser nå på å kjøpe Kähler sitt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #16 Skrevet 13. februar 2021 Bedre å bruke det enn å la det stå og støve ned bortgjemt i et skap. Du trenger ikke nødvendigvis bruke det hver dag, men kanskje når du lager hverdagsgod mat og vil sette litt ekstra stemning på en vanlig torsdag. Her brukes arvede krystallglass hyppig for eksempel, selv om innholdet kan være husholdningssaft. Datteren min blir veldig glad når jeg dekker på med "prinsesse glass" 😀😆 Anonymkode: 2ecd8...4b2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #17 Skrevet 13. februar 2021 Hater sånn «spare» mentalitet. Bruk det. Livet det er nå Anonymkode: 2b627...4d8
Daria Skrevet 13. februar 2021 #18 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har arvet farmors finservise - hos meg er det i daglig bruk. Jeg har begrenset plass og sjelden middagsgjester, å ha eget penservise er bare bortkastet hos meg. Når det er sagt er jeg vant til fra barndommen at vi hadde egen penservise som ble brukt til søndagsmiddag og andre store anledninger, og det gjør noe med stemningen - hadde jeg hatt plass og anledninger hadde jeg nok holdt meg med finservise også. Jeg brukte litt tid på å venne meg til å at det var greit å spise frossenpizza på farmors fine gullkantede tallerkener...
Mjessa Skrevet 13. februar 2021 #19 Skrevet 13. februar 2021 Daria skrev (6 timer siden): Jeg har arvet farmors finservise - hos meg er det i daglig bruk. Jeg har begrenset plass og sjelden middagsgjester, å ha eget penservise er bare bortkastet hos meg. Når det er sagt er jeg vant til fra barndommen at vi hadde egen penservise som ble brukt til søndagsmiddag og andre store anledninger, og det gjør noe med stemningen - hadde jeg hatt plass og anledninger hadde jeg nok holdt meg med finservise også. Jeg brukte litt tid på å venne meg til å at det var greit å spise frossenpizza på farmors fine gullkantede tallerkener... 😅 Føles kanskje enda litt sånn bittelitt på kanten? Jeg har juleservise. Det brukes kun i jula. Dvs serveringsdelene som middagsfat, serveringsfat, sausnebb etc etc. Kaffekoppene, tefat, krusene og asjetten brukes hele advent.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #20 Skrevet 13. februar 2021 Jeg arvet et hvitt servise med gullkant. Det er ganske enkelt og har blitt brukt til hverdags i mange år nå, og er like fint. Det er mange fat, serveringsskåler og to sausenebb med, så det er veldig praktisk. Anonymkode: a166c...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå