Gå til innhold

Naboer som tar seg til rette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor stor innkjørselen deres er, men om det er plass til to biler inkl egen, så marker disse med blomsterkasser. Si at den ene er til gjester og dere ikke vil at de skal parkere der.

Om det fortsatt er et problem, ville jeg fylt opp det som ikke skal parkeres på med utemøbler eller parkert bilen deres slik at de ikke får parkert. Rett og slett marker hele innkjørselen skikkelig. 

Anonymkode: 3dfa3...3e3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dævendøtte skrev (På 18.1.2021 den 16.13):

At de parkerer på tomta deres, hadde jeg lett fått slutt på.

Neste gang de gjør det, bestill en Vikingbil som tauer den bort. 

Hadde kanskje latt barna leke på trappa om det ikke medfører voldsomme problemer. Men parkeringen hadde jeg ikke akseptert. 

spikermatte 

Skrevet

Thuja hekk!!! 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke hvor stor innkjørselen deres er, men om det er plass til to biler inkl egen, så marker disse med blomsterkasser. Si at den ene er til gjester og dere ikke vil at de skal parkere der.

Om det fortsatt er et problem, ville jeg fylt opp det som ikke skal parkeres på med utemøbler eller parkert bilen deres slik at de ikke får parkert. Rett og slett marker hele innkjørselen skikkelig. 

Vi har liksom ingen innkjørsel, men tomten parallellt med kommunal vei/snuplass. Den kommunale veien er ca 1,5 bilbredde, mens snuplassen er litt større. Får liksom ikke gjort noe «drastisk» uten at det går utover andre. Jeg mener jo selv at man bør respektere andres eiendom selv om det ikke er gjerde. Nå lar de barna sine ake og kjøre ski/kjelke og «smelle» inn i trappen/husveggen/garasjen vår.... Selvfølgelig har de det gøy, men jeg blir sliten av det 😩

• Liker 1
Skrevet

Er du medlem i huseierne? Der kan du få juridisk hjelp, de er gode på slikt.

Ellers enig i å sette opp noe som er vanskelig å fjerne, og som ødelegger bilen deres om de prøver seg. Pallekarmer med masse jord, tunge altankasser, sånne digre stein med kjetting, grøft eller lignende. Og spikermatte, sende barna ut og «leke» med nøkler som kan ripe opp bilen eller kaste med snø på den, måke dem inne, parkere så de ikke kommer ut. Skilt med parkering forbudt og så ringe tauebil er vel også innafor. 

Eller parker på tomta deres så de ikke kommer ut og ta opp video om de ødelegger bilen din? 

Jeg tenker at du ikke kommer langt med å være snill her. Skrem også barna så de ikke leker på tomta deres - bli skikkelig sint, måk eller strø bort akebakken, spill høy musikk eller lignende.

Og snakk med kommunen om gjerde!

Anonymkode: 080f2...19f

• Liker 4
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 21.17):

Er du medlem i huseierne? Der kan du få juridisk hjelp, de er gode på slikt.

Ellers enig i å sette opp noe som er vanskelig å fjerne, og som ødelegger bilen deres om de prøver seg. Pallekarmer med masse jord, tunge altankasser, sånne digre stein med kjetting, grøft eller lignende. Og spikermatte, sende barna ut og «leke» med nøkler som kan ripe opp bilen eller kaste med snø på den, måke dem inne, parkere så de ikke kommer ut. Skilt med parkering forbudt og så ringe tauebil er vel også innafor. 

Eller parker på tomta deres så de ikke kommer ut og ta opp video om de ødelegger bilen din? 

Jeg tenker at du ikke kommer langt med å være snill her. Skrem også barna så de ikke leker på tomta deres - bli skikkelig sint, måk eller strø bort akebakken, spill høy musikk eller lignende.

Og snakk med kommunen om gjerde!

Anonymkode: 080f2...19f

Du har kanskje rett... Det siste nå er at de har latt barna bruke garasjetaket vårt som sklie... Hørte de var ute og lekte, men hadde ikke drømt om at de var på VÅRT garasjetak... Jeg vet ikke mine arme råd... 

• Liker 1
Skrevet
Karene skrev (2 minutter siden):

Du har kanskje rett... Det siste nå er at de har latt barna bruke garasjetaket vårt som sklie... Hørte de var ute og lekte, men hadde ikke drømt om at de var på VÅRT garasjetak... Jeg vet ikke mine arme råd... 

Hadde bedt de pelle seg ned med en eneste gang! 

• Liker 7
Skrevet
Karene skrev (7 minutter siden):

Det fins folk som bare ikke evner å passe på ungene sine. Men det er ofte ikke barna som er idiotene, fortell barna at det ikke er lov å ake fra taket deres. Og gjenta ved behov, det fungerer vanligvis best å være tydelig og konsekvent.

Anonymkode: 60661...418

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det fins folk som bare ikke evner å passe på ungene sine. Men det er ofte ikke barna som er idiotene, fortell barna at det ikke er lov å ake fra taket deres. Og gjenta ved behov, det fungerer vanligvis best å være tydelig og konsekvent.

Anonymkode: 60661...418

Jeg hørte bare at de var ute og lekte. Så ikke selv da de var på taket, men sporene er jo der nå.. en annen nabo hadde sett de... Barna gjør som se får lov til og blir som foreldrene. Jeg bebreider ikke barna men synes det er skremmende at det er fritt frem og ingen grenser.

• Liker 1
Skrevet
Karene skrev (8 timer siden):

Jeg hørte bare at de var ute og lekte. Så ikke selv da de var på taket, men sporene er jo der nå.. en annen nabo hadde sett de... Barna gjør som se får lov til og blir som foreldrene. Jeg bebreider ikke barna men synes det er skremmende at det er fritt frem og ingen grenser.

Jeg vet ikke hvor gamle barna er, men gi beskjed til dem og/eller foreldrene at de ikke har lov å skli på garasketaket, fordi du er redd de skal skade seg. Hos dere leker man ikke på taket. 

Altså wtf 😂 hva slags familie er dette 😅

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Er det bare en familie som står for alle problemene? 

Parkering: Nedfellbar pullert.

Lek for tett på deres bygg: Lag et skriv der du forteller at dere forventer at barna ikke leker så nær deres husvegger og at det er helt uaktuelt at barna klatrer opp på garasjetaket. Gjør oppmerksom på at manglende respekt for parkering og lek på deres eiendom vil bli politianmeldt. Dette med garasjetaket har jo også et sikkerhetsaspekt. Det aller beste hadde vært om du fikk flere naboer med på det samme skrivet.

Rådfør deg gjerne med politiet også.

Bråk mellom kl 7 og 23 får du gjort lite med. Hvis dere har en velforening med felles regler kan det være mulig å lage regelverk i den, ellers ikke.

Skrevet

Ta kontakt med kommunen og be de komme på befaring ! 
Den kommunale veien går parallelt med din parkeringsplass, og på en sånn måte at du ikke har full råde/bruksrett på din eiendom.  Det har skapt store problemer ang parkering og naboers mangel på respekt for dineiendom. 
Det er jo den veien som lager problem her , pluss at du har et nabolag som delvis mangler folkeskikk 

Anonymkode: 9544a...394

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 3.30):

Politiet og rettsvesenet bryr seg veldig mye.

Anonymkode: 8cc34...6ee

Politiet har ikke tid og penger å bry seg om nabokonflikter. 

TS, be kommunen måle hvor tomtegrensa går og sette sånne små stolper. Det koster ikke mye penger og det går kjapt. Jeg gjorde det en gang da jeg skulle sette opp gjerde. Når du vet akkurat hvor tomtegrensa går, kan du gjøre som du vil på din side. Fine råd her om blomsterpotter eller annet som sperrer inngangen. Når det gjelder barn og trapp, kan du fint snakke med barna og si at det ikke er lov å leke der. Rolig og med et smil. Barna er ikke skyldige i å ha dusteforeldre. 

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, Karene said:

Gå ut og fortel ungene at det er privat grunn og at de ikke har lov å være der. Kommer de tilbake kan litt grus/småsteiner/piggtråd kanskje gjøre garasjetaket uaktuell som sklie. 

Anonymkode: b1d43...29d

• Liker 3
Skrevet
Karene skrev (På 18.1.2021 den 22.46):

Takk for gode innspill! Jeg har nok tenkt tanken på å flytte, men dette er jo hjemmet vært da.

Det er vanskelig å sette opp gjerde pga den kommunale smale veien som går forbi på skrå. Det blir vanskelig for meg å kjøre ut og vanskelig for brøytemannskaper etc. -men har vurdert blomsterpotte selv om de har kjørt ned andre ting jeg har hatt stående på min tomt.

Jeg har fått høre at de vet bedre enn meg hvor vær tomt går (da fikk jeg kommunen til å måle opp og markerte opp) og at jeg må regne med at andre ferdes på vår eiendom når jeg bor som jeg gjør. Føler meg sjakk matt 

Spikermatte som tydelig markerer hvor grensa for din tomt går? Tenker det vil ordne seg selv da. Noe tungt de ikke kan «kjøre ned» som de tydeligvis tar seg friheten til.

Anonymkode: d373c...aa4

• Nyttig 1
Skrevet

Ellers så liker jeg snøfresmetoden som ble nevnt her. Snø og stein - fres i vei.

Anonymkode: d373c...aa4

• Liker 1
Skrevet

Hadde skremt barna! 😂

Hadde dem lekt opp på garasjen min så hadde jeg skreket ut «HVA FAEN GJØR DERE OPP PÅ GARASJEN MIN?! JEG RINGER POLITIET!». 😂😂😂😂 «BORT FRA TRAPPEN MIN FØR JEG KLIKKER». 

Hadde gitt skriftlig brev på at dersom bilen parkeres i mitt private område så blir den tauet bort. Parkerer dem allikevel så har du i det minste gitt skriftlig beskjed! 😉

Anonymkode: 3ad4d...0b0

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...