AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #21 Skrevet 19. januar 2021 Pappi skrev (6 timer siden): Sint hund Hvis den skader naboene, vil den bli avlivet sporenstreks. Anonymkode: 8cc34...6ee
MissPierce Skrevet 19. januar 2021 #22 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Selvtekt er ikke lov. Anonymkode: 8cc34...6ee Hvem bryr seg liksom 😂 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #23 Skrevet 19. januar 2021 MissPierce skrev (27 minutter siden): Hvem bryr seg liksom 😂 Politiet og rettsvesenet bryr seg veldig mye. Anonymkode: 8cc34...6ee 2
MissPierce Skrevet 19. januar 2021 #24 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Politiet og rettsvesenet bryr seg veldig mye. Anonymkode: 8cc34...6ee Å du er nå søt, om du tror politiet tar seg tid til å etterforske en bil som kun mangler luft i dekkene. 14
Pappi Skrevet 19. januar 2021 #25 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis den skader naboene, vil den bli avlivet sporenstreks. Anonymkode: 8cc34...6ee Hvem lar seg frivillig bite av en sint hund? Målet er vel at den skal holde naboene borte, ikke at den skal spise dem. 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #26 Skrevet 19. januar 2021 Vi satte opp noen blomsterkasser på grensa mot naboen vår, som også tar seg til rette i hagen vår. Naboens besøk parkerte også på vår parkeringsplass uten å spørre om lov, pga at det ikke var plass til å parkere på naboens p-plass (pga masse rot og planker som dekker store deler av tomta deres). Vi så at det var naboens gamle mor, men lot som vi var dumme, og sendte melding til naboen om at det står en fremmed bil på parkeringsplassen vår, hva kan dette være, skal vi få den tauet bort eller kjenner dere igjen bilen? Naboens gamle mor parkerte aldri der igjen Men det er slitsomt med naboer. Vi bor i tomannsbolig. Har ofte lengtet etter enebolig, men de jeg kjenner med enebolig klager ofte over naboene sine, det er krangel om tomtegrenser, utbygginger, snømåking, osv osv. Så jeg har mer eller mindre slått meg til ro med det. Men parkeringsplassen vår er off limits til andre, der sier vi fra med en gang. Anonymkode: 79af1...e03 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. januar 2021 #27 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er forbudt. Ref vegtrafikklovens §37. Det må tas gjennom politiet eller andre myndigheter. Anonymkode: 8cc34...6ee Skulle nok fint klart å få til borttauing av en bil som står parkert på tomta mi selv om det er forbudt. Siden TS har sagt i fra og naboen er frekk tilbake, velger jeg heller å ta den støyten. Eller spikermatte, hundebæsj eller lignende. Så kan det også skje at jeg mister noe på naboens bil, ikke godt å si.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #28 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg måket og brukte snefres mot bilen til nabo når den sto parkert på vår tomt. To ganger dekket jeg bilen helt i snø. Han parkerte aldri der igjen. Anonymkode: e4864...1a4 Dette har jeg tenkt til å gjøre i dag da jeg har samme problem Anonymkode: 8a728...db3 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #29 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Politiet og rettsvesenet bryr seg veldig mye. Anonymkode: 8cc34...6ee Når de henlegger voldtektssaker eller bedrageri/innbrudd der bevis kan bli henlagt, bryr politiet seg sikkert enda mer om en bil hvor hjulene mangler luft Anonymkode: 49990...fbc 7
Apis Skrevet 19. januar 2021 #30 Skrevet 19. januar 2021 Karene skrev (12 timer siden): Takk for gode innspill! Jeg har nok tenkt tanken på å flytte, men dette er jo hjemmet vært da. Det er vanskelig å sette opp gjerde pga den kommunale smale veien som går forbi på skrå. Det blir vanskelig for meg å kjøre ut og vanskelig for brøytemannskaper etc. -men har vurdert blomsterpotte selv om de har kjørt ned andre ting jeg har hatt stående på min tomt. Jeg har fått høre at de vet bedre enn meg hvor vær tomt går (da fikk jeg kommunen til å måle opp og markerte opp) og at jeg må regne med at andre ferdes på vår eiendom når jeg bor som jeg gjør. Føler meg sjakk matt Er det kommunen som mener at dere må regne med ferdsel pga beliggenhet?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #31 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er hærverk og vil bli straffeforfulgt. Anonymkode: 8cc34...6ee Hvordan er det hærverk å legge ut en spikermatte på egen tomt? De tvinger da ikke naboen til å kjøre inn der. (Og naboen bør se seg for før de parkerer på andres tomt.) Ser for meg saken behandles: Nabo: Naboen ødela bilen vår ved å legge ut en spikermatte så vi punkterte. Politi: Hvor lå matta? Nabo: I naboens hage der de ikke vil at vi skal parkere. Politi: Hvorfor var bilen deres inne i naboens hage? Anonymkode: 3adaf...b39 15
Kjetil E Skrevet 19. januar 2021 #32 Skrevet 19. januar 2021 Dævendøtte skrev (1 time siden): Skulle nok fint klart å få til borttauing av en bil som står parkert på tomta mi selv om det er forbudt. Siden TS har sagt i fra og naboen er frekk tilbake, velger jeg heller å ta den støyten. Eller spikermatte, hundebæsj eller lignende. Så kan det også skje at jeg mister noe på naboens bil, ikke godt å si. Sette opp skilt med parkering forbudt for uvedkommende. Overtredelse vil medføre borttauing. Dette er jo ikke uvanlig rundt om. 12
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #33 Skrevet 19. januar 2021 Kan dere grave en sånn vollgrav ved garasjen? Kan være slak nok på "deres" side, så det ikke blir noe problem om du "kjører utfor", men bratt på andre sida. Plutselig står de med nesa inntrøkt foran garasjen deres, og dere er totalt uskyldige. Mer uskyldige enn å tømme dekk for luft og sånt. Anonymkode: 4b4b7...be6 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. januar 2021 #34 Skrevet 19. januar 2021 Kjetil E skrev (13 minutter siden): Sette opp skilt med parkering forbudt for uvedkommende. Overtredelse vil medføre borttauing. Dette er jo ikke uvanlig rundt om. Enig. Selv skulle jeg fint klart å sørge for at det ble umulig for naboen å parkere på min tomt.
Gjest Geirfuglen Skrevet 19. januar 2021 #35 Skrevet 19. januar 2021 Tenker at jeg ville sett på en slags gjerdeløsning framfor port. Det er jo lett å foreslå spikermatter, melde til politiet osv., men stort sett vil man jo forsøke å ha et greit forhold til naboer selv om man anser dem som idioter. Når man ikke får gjort noe «organisatorisk», ville jeg sett på hvilke fysiske tiltak som er mulig.
Karene Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #36 Skrevet 19. januar 2021 Apis skrev (10 timer siden): Er det kommunen som mener at dere må regne med ferdsel pga beliggenhet? Det er det naboen og deres venner som har fortalt oss. «Når dere bor som dere gjør så må dere regne med at andre, både barn og voksne, bruker plassen 1
Karene Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #37 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 19.44): Hvorfor er det ikke mulig å sette opp gjerde? Spør fordi kanskje vi kan finne noe annet å markere med Anonymkode: 94357...a1c Den kommunale veien går på skrå forbi hos meg, med en tilknyttet snuplass, så det vil bli umulig for folk å snu... vinterstid vil det gi problemer for brøytemannskapene... har vurdert blomsterkasser sommerstid, men de blir nok kjørt ned er jeg redd 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #38 Skrevet 20. januar 2021 Karene skrev (17 timer siden): Det er det naboen og deres venner som har fortalt oss. «Når dere bor som dere gjør så må dere regne med at andre, både barn og voksne, bruker plassen Og når de (naboene) bor som de gjør så må de innse at de ikke har den plassen de behøver, å må flytte. Har du ingen hissige familiemedlemmer eller venner som kan hjelpe deg å si i fra? Som kan parkere dem inne når naboen står på din tomt, som kan be ungene å ryke å reise osv Anonymkode: db50b...c1f 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #39 Skrevet 20. januar 2021 5 minutter siden, Karene said: Den kommunale veien går på skrå forbi hos meg, med en tilknyttet snuplass, så det vil bli umulig for folk å snu... vinterstid vil det gi problemer for brøytemannskapene... har vurdert blomsterkasser sommerstid, men de blir nok kjørt ned er jeg redd Hva med en stor stein? Sånn i kubikkmeter-størrelse. Folk må bakke ut hvis de ikke kan snu. Det er ikke din skyld at snuplassen er for trang. Anonymkode: b1d43...29d 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #40 Skrevet 20. januar 2021 Karene skrev (På 18.1.2021 den 14.49): Vi bor i et lite boligfelt. Det er tett mellom husene og på oversiden av vårt hus finnes en kommunal vei. Det er ikke mulighet for oss å sette opp gjerde der vi har garasje/parkering/inngangsparti. Vi har naboer som ikke respekterer eiendomsgrenser (fordi det ikke er gjerde.). De parkerer på vår tomt, lar barna leke på vår trapp etc. Vi ønsker ikke dette og har gitt beskjed. Vi blir da omtalt som vanskelige og at vi ikke liker verken de eller barna. Dette stemmer jo ikke, men vi ønsker å ha vårt i fred. Ofte kommer vi ikke ut/inn av egen garasje pga deres «rett» til å gjøre som de vil. Noen som har råd til oss om hva vi skal gjøre? De samme naboene mener de har rett til å bråke så mye de vil mellom kl 0700 og 2300 - så sommerstid er det ikke ofte vi kan kose oss ute i fred og ro før kl. 23 om kvelden Mellom 7-23 tror jeg ikke dere kommer noen vei med, men de har ingen rett til å oppholde seg på deres eiendom. En advokat kan sende et brev eller advarsel, eller dere gjør det selv. Min erfaring er at man like gjerne kan gjøre det selv. Sjekk lovdata, du kan forhøre deg med en advokat, og stå på kravene. Anonymkode: 4cd8f...dff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå