Karene Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Vi bor i et lite boligfelt. Det er tett mellom husene og på oversiden av vårt hus finnes en kommunal vei. Det er ikke mulighet for oss å sette opp gjerde der vi har garasje/parkering/inngangsparti. Vi har naboer som ikke respekterer eiendomsgrenser (fordi det ikke er gjerde.). De parkerer på vår tomt, lar barna leke på vår trapp etc. Vi ønsker ikke dette og har gitt beskjed. Vi blir da omtalt som vanskelige og at vi ikke liker verken de eller barna. Dette stemmer jo ikke, men vi ønsker å ha vårt i fred. Ofte kommer vi ikke ut/inn av egen garasje pga deres «rett» til å gjøre som de vil. Noen som har råd til oss om hva vi skal gjøre? De samme naboene mener de har rett til å bråke så mye de vil mellom kl 0700 og 2300 - så sommerstid er det ikke ofte vi kan kose oss ute i fred og ro før kl. 23 om kvelden 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Karene skrev (1 time siden): Det er ikke mulighet for oss å sette opp gjerde der vi har garasje/parkering/inngangsparti. Vi har naboer som ikke respekterer eiendomsgrenser (fordi det ikke er gjerde.). De parkerer på vår tomt, lar barna leke på vår trapp etc. At de parkerer på tomta deres, hadde jeg lett fått slutt på. Neste gang de gjør det, bestill en Vikingbil som tauer den bort. Hadde kanskje latt barna leke på trappa om det ikke medfører voldsomme problemer. Men parkeringen hadde jeg ikke akseptert.
Leo Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Selv om gjerde ikke er mulig så er det vel en mulighet å sette opp en låsbar kjetting enten festet i husvegg o.l. eller på stolper evt. en kombinasjon. Da mister i hvert fall muligheten til å parkere på deres tomt. Og selv om foreldrene ikke hører, så kan det jo tenkes at barna gjør det hvis du forklarer dem på en skikkelig og tydelig måte at det ikke er greit at de leker på deres trapp. 26
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 En jeg kjenner slapp til slutt lufta ut av dekkene på bilen som til stadighet parkerte på hans plass. Ble brått slutt på det da. 😂 Anonymkode: b059e...cd4 31
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Sett opp noe mindre som viser tomtegrense. Maling hvis asfalt, en rekke av steiner, kjetting på stolper osv. Så sier dere fra at de får parkere på egen tomt, hvis de parkerer hos dere vil dere ringe tauebil da dere er lei av å bli innesperret. Bråk skal bråk fordrive. Om de ikke tar hensyn, så kjøp en høytaler dere retter mot dem. Sett på no metal. Alternativt ta en samtale om at det ikke er anledning til å bråke så mye man gidder i tettbygd strøk frem til 23. Så ring politi hver gang de bråker. Anonymkode: 0d942...b0e 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Hvorfor er det ikke mulig å sette opp gjerde? Spør fordi kanskje vi kan finne noe annet å markere med Anonymkode: 94357...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Jeg måket og brukte snefres mot bilen til nabo når den sto parkert på vår tomt. To ganger dekket jeg bilen helt i snø. Han parkerte aldri der igjen. Anonymkode: e4864...1a4 27
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Gud så slitsomt! Forstår deg utrolig godt ts og du er Ikke vanskelig. De er svært hensynsløse! Anonymkode: f9062...115 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flytt Anonymkode: 86c3f...591 Det kan man gjøre om man er ekstremt konfliktsky ja Anonymkode: 41918...f5f 5
Luckiness Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 Sett opp noe annet enn gjerde da? Blomsterpotter, kjetting, sykkelstativ eller noe. Finnes også mulighet for gjerde uten at det må festes i bakken/asfalt hvis det er det som er problemet. 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flytt Anonymkode: 86c3f...591 Slutt! Anonymkode: bd4b4...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Skilt? Blomsterkasser? Måk tydelig skille nå hvis dere har snø. Sette opp en benk, en busk, en stor stein, søppelstativet, postkassa, noe pynt, noe som markerer starten på deres innkjørsel? Si ifra til barna hyggelig men bestemt hver gang. Klag på parkeringen hver gang det skjer. Hold det med støy adskilt, skjønner godt det øker irritasjonen, men ikke bland de to sakene, da blir dere bare de som klager på alt uansett og de vil ikke ta dere alvorlig. Anonymkode: 46697...85a 8
Karene Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #15 Skrevet 18. januar 2021 Takk for gode innspill! Jeg har nok tenkt tanken på å flytte, men dette er jo hjemmet vært da. Det er vanskelig å sette opp gjerde pga den kommunale smale veien som går forbi på skrå. Det blir vanskelig for meg å kjøre ut og vanskelig for brøytemannskaper etc. -men har vurdert blomsterpotte selv om de har kjørt ned andre ting jeg har hatt stående på min tomt. Jeg har fått høre at de vet bedre enn meg hvor vær tomt går (da fikk jeg kommunen til å måle opp og markerte opp) og at jeg må regne med at andre ferdes på vår eiendom når jeg bor som jeg gjør. Føler meg sjakk matt 2
MissPierce Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Ta luften fra dekkene ett par ganger. Eller parker de inne sånn at de ikke kommer ut. Da lærer de som regel fort 😅🙈 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Legg ut spikermatte når dere ikke skal kjøre inn og ut, og la dekkene deres punktere hver gang de er på deres tomt. + ring tauebil og si en bil står ulovlig parkert på deres tomt. Anonymkode: 3dfa2...4de 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 Dævendøtte skrev (9 timer siden): At de parkerer på tomta deres, hadde jeg lett fått slutt på. Neste gang de gjør det, bestill en Vikingbil som tauer den bort. Hadde kanskje latt barna leke på trappa om det ikke medfører voldsomme problemer. Men parkeringen hadde jeg ikke akseptert. Det er forbudt. Ref vegtrafikklovens §37. Det må tas gjennom politiet eller andre myndigheter. Anonymkode: 8cc34...6ee
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Legg ut spikermatte når dere ikke skal kjøre inn og ut, og la dekkene deres punktere hver gang de er på deres tomt. + ring tauebil og si en bil står ulovlig parkert på deres tomt. Anonymkode: 3dfa2...4de Det er hærverk og vil bli straffeforfulgt. Anonymkode: 8cc34...6ee
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 MissPierce skrev (33 minutter siden): Ta luften fra dekkene ett par ganger. Eller parker de inne sånn at de ikke kommer ut. Da lærer de som regel fort 😅🙈 Selvtekt er ikke lov. Anonymkode: 8cc34...6ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå