AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Heisann er det noen her som har trygd og jobber feks 1 gang i uka eller mer? Lurer mest på hva eller hvor dere jobber 💼 Jeg ble tilbudt å jobbe som støttekontakt 1 gang i uken for ei jente jeg bare trenger å hjelpe med å komme seg mer ut, finne på litt ting og tang - og for meg betyr det mye å kunne være «til hjelp», for selv om jeg er ufør og sliter med mine ting (går i behandling for traumer) så går ikke dette utover andre rundt meg, så jeg både håper og tror det er noe jeg kan mestre Også vet jeg at det «lønner seg» å jobbe noe ved siden av hvis man klarer, for det er ikke akkurat så mye å leve av, spesielt som enslig Anonymkode: 23a79...11e 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Ja, jobber 1 dag i uken i bokhandel. Funker fjell, fint med sosial omgang og et lite bidrag til trygden. Jobber 4-5 timer den dagen:-) Anonymkode: fc892...c40 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Heisann er det noen her som har trygd og jobber feks 1 gang i uka eller mer? Lurer mest på hva eller hvor dere jobber 💼 Jeg ble tilbudt å jobbe som støttekontakt 1 gang i uken for ei jente jeg bare trenger å hjelpe med å komme seg mer ut, finne på litt ting og tang - og for meg betyr det mye å kunne være «til hjelp», for selv om jeg er ufør og sliter med mine ting (går i behandling for traumer) så går ikke dette utover andre rundt meg, så jeg både håper og tror det er noe jeg kan mestre Også vet jeg at det «lønner seg» å jobbe noe ved siden av hvis man klarer, for det er ikke akkurat så mye å leve av, spesielt som enslig Anonymkode: 23a79...11e Synes ikke du har noe å klage på mtp at de som ikke har ung-ufør, å som kanskje har jobbet i 30 år får mindre enn deg. Anonymkode: 898cb...5d7
Bunuel Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes ikke du har noe å klage på mtp at de som ikke har ung-ufør, å som kanskje har jobbet i 30 år får mindre enn deg. Anonymkode: 898cb...5d7 Om man har jobbet i 30 år får man vel ikke minstesats...? Endret 18. januar 2021 av Bunuel Feil 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes ikke du har noe å klage på mtp at de som ikke har ung-ufør, å som kanskje har jobbet i 30 år får mindre enn deg. Anonymkode: 898cb...5d7 Du har totalt feiloppfattet HI, da det er ingen som klager over noe der. Anonymkode: fc892...c40 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Så bra ts, det hjelper på selvfølelsen å kunne være til nytte for noen. Jeg er ikke ufør, men jobber med det. Finn ut hva du kan forvente deg i lønn - er det over 40 000 før skatt i året burde du ta kontakt med nav for å få hjelp til inntektsplanlegger. Det er utrolig mye rart andre uføre driver med "på si" - blogg, podcast, kursvirksomhet, salg hjemmefra, livestream, butikk, treningssenter, regnskap, helse, barnehage, fosterforeldre, tolk - kun fantasien setter grenser 😊 Anonymkode: eebdd...107 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Jeg er også støttekontakt 1 gang i uken. Det fungerer veldig fint. Det du bør tenke på er at mange av de som har behov for støttekontakt også har behov for stabilitet og forutsigbarhet. Hvis det er fare for at du må avlyse/utsette ofte pga egen helse er det kanskje ikke den rette jobben. Anonymkode: d4ee2...864 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 15.08): Synes ikke du har noe å klage på mtp at de som ikke har ung-ufør, å som kanskje har jobbet i 30 år får mindre enn deg. Anonymkode: 898cb...5d7 Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Anonymkode: 903f2...c52
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Ja, jeg er 100 % ufør og jobber litt ved siden av, på kontor 😊 Du melder inn forventet inntekt på din side hos nav. Anonymkode: 4e5fb...f34
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, jeg er 100 % ufør og jobber litt ved siden av, på kontor 😊 Du melder inn forventet inntekt på din side hos nav. Anonymkode: 4e5fb...f34 Hva slags kontorjobb er det og hvordan fikk du den? Anonymkode: dbc8a...42a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Jeg er også ung ufør, jobber ca. 5-7 timer i uka i et lite lokalt firma. Fikk jobben gjennom en venn. Gjør sekretær-liknende oppgaver. Betyr veldig mye å være litt nyttig, få bruke hjernen, treffe kunder og kollegaer hver uke osv. Anonymkode: edbd2...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå