Gå til innhold

Kjæresten sier jeg er for emosjonell og vil gjøre det slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten sier han vil avslutte forholdet fordi han ikke takler at jeg er så emosjonell. Han sier at han ikke kan stole på meg og hvordan jeg kommer til å være i fremtiden. Men for ikke lenge siden da jeg spurte om han vil forlate meg sa han at det var for sent for det, for han elsker meg for høyt. Vi har vært slutt en gang tidligere og da kom han tilbake. 

Jeg vil IKKE gi opp. Men høres det ut som om det er noe håp her?

Anonymkode: 8f78d...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ham på ordet og gjør det slutt du, vil du være sammen med en som holder på sånn?

Anonymkode: 170d1...b1e

• Liker 29
Skrevet

Er du veldig emosjonell ? 

Anonymkode: 0df20...5bd

• Liker 2
Skrevet

Hva mener han med "for emosjonell" egentlig? Man har lov til å ha følelser, det er normalt! Går du mye opp og ned i stemningsleiet? Hva mener han med at han ikke kan stole på deg?

Anonymkode: 09309...081

• Liker 8
Skrevet

Hersketeknikk....

Anonymkode: b0c8b...33c

• Liker 12
Skrevet

At jeg reagerer veldig sterkt på enkelte situasjoner. Blir veldig oppbragt. Hadde nylig en episode hvor jeg ble ganske hysterisk fordi jeg var livredd for at jeg hadde fått corona da jeg var i utlandet. Jeg hadde ikke fått corona, men jeg var veldig redd for å ikke kunne dra hjem til Norge igjen om jeg hadde fått det. Jeg var i utlandet for å være med han.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hersketeknikk....

Anonymkode: b0c8b...33c

Gaslighting big time! 

"Du er for emosjonell"....Jaja, been there done that. 

Anonymkode: 72594...3e7

• Liker 9
Skrevet

Jeg besøkte hans familie. Hele oppholdet ble ødelagt på grunn av min angst for corona. Han mente at jeg ikke hadde noen grunn til å bli så hysterisk for jeg var jo i trygge hender sammen med han. Han ville ta seg av meg om jeg ble syk. Men bare tanken på at jeg ville være stuck der var helt katastrofal for meg. Jeg utviklet pusteproblemer og trodde det var corona. Men det var bare angst. Tok test både før og etter jeg dro til Norge.

Ts

Skrevet

Han sier jeg burde kontollert meg selv bedre i den situasjonen for eksempel.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg besøkte hans familie. Hele oppholdet ble ødelagt på grunn av min angst for corona. Han mente at jeg ikke hadde noen grunn til å bli så hysterisk for jeg var jo i trygge hender sammen med han. Han ville ta seg av meg om jeg ble syk. Men bare tanken på at jeg ville være stuck der var helt katastrofal for meg. Jeg utviklet pusteproblemer og trodde det var corona. Men det var bare angst. Tok test både før og etter jeg dro til Norge.

Ts

Da takler han ikke angsten din og det er det ikke alle som klarer eller orker. 

Får du hjelp av psykolog eller medisiner? Hvis ikke så gjør det. 

Jeg har selv angst, men klarer fint å se at jeg er en belastning noen ganger når jeg har mine anfall. 

Kjærligheten slites i stykker hvis du er sånn ofte. Han tenker på fremtiden og det er realt at han er ærlig. 

Anonymkode: 65f91...b52

• Liker 22
Skrevet

Du reagerer altfor kraftig på det som kan være en utfordring . 
Hva med andre situasjoner i hverdagen ? 
Reagerer du likedan der hvis noe skjærer seg?

Anonymkode: 0df20...5bd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At jeg reagerer veldig sterkt på enkelte situasjoner. Blir veldig oppbragt. Hadde nylig en episode hvor jeg ble ganske hysterisk fordi jeg var livredd for at jeg hadde fått corona da jeg var i utlandet. Jeg hadde ikke fått corona, men jeg var veldig redd for å ikke kunne dra hjem til Norge igjen om jeg hadde fått det. Jeg var i utlandet for å være med han.

Ts

Nå vet ikke jeg hva din terskel for «hysterisk» er, men vil ikke si det høres unaturlig ut å være redd for covid når du har vært i utlandet - importsmitte står jo for mange av tilfellene.

Hvor ofte får du sånne «utbrudd/episoder»? Det å reagere veldig emosjonelt kan ha sammenheng med livssituasjon også. Selv blir jeg veldig mye lettere og mer stresset hvis jeg har mye press på jobb, sover lite eller har problemer i parforholdet.

Hvis du ser det utenfra, hvis det var en venninne av deg som reagerte som du gjør, ville du kalt henne emosjonell? Eller sagt at det var forklarlige grunner til det? Hvis kjæresten din hadde reagert som du, ville du trøstet han eller avfeid ham med at han var emosjonell?

Det er to alternativer her, enten manglet han empati eller så er du overhysterisk. Umulig å si når vi ikke vet mer. I tilfelle du er overhysterisk så går det fint an å lære seg teknikker for å roe seg ned. Hvis han mangler empati, så finnes det ingen teknikker for å lære det

Anonymkode: 55841...b85

• Liker 3
Skrevet

Han høres ut til å ha litt lite empati og lite forståelse for hvordan angst arter seg. Angstanfall handler ikke om selvkontroll🙄

Anonymkode: 09309...081

• Liker 6
Skrevet

Hva mener du selv da? Blir det mye "drama med følelser og unødvendige bekymringer" så kan det være veldig slitsomt å forholde seg til. Jeg selv har lært mye av å bruke denne podcasten: https://www.webpsykologen.no/webpsykologens-podcast/ 

Anonymkode: 25b6d...683

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sier jeg burde kontollert meg selv bedre i den situasjonen for eksempel.

Ts

Jeg tenker at du er den du er. Så er det sikkert mange situasjoner alle burde klart å kontrollere seg bedre. Så tenker jeg at han er jo på en måte ærlig om hva han takler og ikke. Du kan prøve å inngå et kompromiss.  Han må takle mer av andre sine følelser og du skal jobbe med å tone deg selv litt ned. 

Er han ikke interessert i kompromiss så er han faktisk ferdig. Jeg syns ikke en part skal forandre seg hele tiden og en annen part få være. Ja vel, så er du følsom og viser det, men en mann bør takle sin kjæreste. Skal man elske noen, så er det på godt og vondt. 

Anonymkode: d6262...002

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Var jeg som svarte over. Kanskje du reagerte litt i overkant. Du kan lære deg å skifte fokus og roe ned og kontrollere angsten. På den andre siden er det et varselsignal at han ikke foreslår det, men bruker det mot deg og vil gjøre det slutt.

Hvis ting og situasjoner ofte blir ødelagt pga angsten din, så søk på nettet eller oppsøk psykolog, så får du konkrete teknikker som kan hjelpe. Er litt skeptisk til han typen din, at han ikke vil hjelpe men blir irritert. 

Anonymkode: 55841...b85

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du selv da? Blir det mye "drama med følelser og unødvendige bekymringer" så kan det være veldig slitsomt å forholde seg til. Jeg selv har lært mye av å bruke denne podcasten: https://www.webpsykologen.no/webpsykologens-podcast/ 

Pussig at denne dukket opp på forsiden😃😃#206 – Uttrykk følelser uten å bli emosjonell

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke slike episoder her hjemme. Men jeg har en tendens til å bekymre meg mye. Jeg bekymrer meg for at han ikke elsker meg og at han skal gå fra meg. Det murrer liksom alltid i bakgrunnen. Og jeg må innrømme at det er litt fordi jeg er redd for å bli forlatt enda en gang og bli alene. Han er mer bekymringsløs og tar aldri sorgene på forskudd. Men han har veldig kort lunte og kan bli irritert og sint lynraskt. Høres ikke ut som vi er drømmekombinasjonen ser jeg, men vi har det veldig fint når alt er bra. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for tips

Skrevet

Høres ut som dere begge er emosjonelle. Han med sitt sinne. Han ser vel at det er en dårlig kombinasjon. I en drømmeverden så holder man ut med den man elsker. Men sannheten er at hvis man ikke takler hvordan forholdet påvirker ens psykiske helse, så må en gjerne gjøre det slutt selv om det er vondt og selv om dere elsker hverandre.

Oppsøker dere hjelp for problemene deres, eller lar dere det bare gå som det går?

Anonymkode: 3e1f7...a0e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...