AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 I fjor ble jeg uventet gravid, og kjæresten min mente at det beste var å ta abort. Det gjorde jeg, selv om jeg innerst inne ønsket å beholde. Men han sa at han ivret ikke for å bli far, det ville binde all tiden vår, og dette er jo våre beste år etc. Vi hadde vært et par i 3 måneder da dette skjedde. Helt siden denne aborten, har jeg kjent meg både trist, sint og fortvilet fordi jeg skulle ønske jeg hadde stått imot og insistert på at vi hadde fått dette barnet. Jeg er jo egentlig imot abort. Nå tenker jeg mye på at jeg virkelig ønsker et barn med denne mannen. Han er den store kjærligheten, og nå har vi jo vært sammen i over ett år. Jeg vet at han er alt jeg ønsker meg. Men, jeg har to barn fra et tidligere forhold, og han har et barn fra tidligere som er 21 år. Vet det høres slemt ut, men jeg har vurdert å slutte med cersazette-pillene uten å si ifra til kjæresten. Jeg nærmer meg 40, så det er ikke som at jeg har god tid. Om jeg blir gravid, tenker jeg da å si at jeg ikke takler psykisk å ta en abort til, og håpe at han støtter meg. Vi skulle ta opp temaet om barn etter jul, men har ikke hatt muligheten ennå. Han foreslå vi skulle lage Excel-ark med oversikt over eventuelle utgifter, fordeler og ulemper ved å få et barn. Men jeg vet han er veldig negativ til tanken, og jeg klarer ikke slippe fantasien. Noen som har erfaringer med noe lignende? Føler på en måte at livet mitt er bortkastet om jeg aldri får et barn med mannen jeg elsker. I tillegg er han noe eldre enn meg, og om han dør først har jeg jo en slags trøst om jeg har et felles barn med han og han da ikke blir helt borte fra meg. Anonymkode: f78b8...802
Gjest Fnuggolina Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Jeg sier sjeldent dette, men: her har du en veldig dårlig ide på gang. Bare ett år sammen, han ønsker ikke felles barn - OG dere har begge barn fra før. Å vurdere å slutte på p-piller uten hans samtykke er bare helt sjukt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Så du vurderer å påtvinge han dette? Wow, håper for gudsskyld at han forlater deg om dette skjer Anonymkode: b6a71...b55 12
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du vurderer å påtvinge han dette? Wow, håper for gudsskyld at han forlater deg om dette skjer Anonymkode: b6a71...b55 Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet det høres slemt ut, men jeg har vurdert å slutte med cersazette-pillene uten å si ifra til kjæresten. Jeg nærmer meg 40, så det er ikke som at jeg har god tid. Om jeg blir gravid, tenker jeg da å si at jeg ikke takler psykisk å ta en abort til, og håpe at han støtter meg. Stakkars mann. Tenk om han hadde sterilisert seg bak ryggen din og ikke fortalt det til deg, hadde ikke du sett på det som et svik? Det du vurderer er veldig, veldig stygt gjort!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802 Ok, så da vil du utsette han for det samme 21 år etter ? Å gå bak ryggen og lure han ? Anonymkode: 2b675...67e 20
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802 Men nå har han hatt barn i 21 år, og han sier jo at han vil nyte tiden nå uten å være bundet til barn. Han/ dere vil jo være nærmere 60 når han er ferdig med barn. Anonymkode: 8835c...adf 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802 Det blir så drøyt at jeg trur du troller. Du gjør jo akkurat det samme som første dama. Anonymkode: 15ad7...bf6 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Hva er det med kvinner som bare mååå ha et "kjærlighetsbarn" med sin nåværende kjæreste/samboer? Har liksom ingenting å si at man har flere barn. Nei, må få barn med den nyeste kjæresten. Helt snålt! Ikke tving han til å bli far, det er virkelig en stygg ting å gjøre. Anonymkode: 87b95...883 10
Miss-Grey Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802 Han viser vilje til å diskutere saken med deg, se på de økonomiske aspektene, etc. Det virker kanskje litt uromantisk, men han er jo villig til å prate om dette, og lytte til dine behov. Synes du da at det er riktig å «lure ham» til farskap ved å kutte prevensjon? Dersom du er redd for å miste ham, er nok ikke dette det smarteste å gjøre, heller. Han mistenker nok raskt at dette ikke er noe «uhell». Spesielt dersom han googler og finner denne tråden... Her tror jeg at du skal tenke deg grundig om! 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det blir så drøyt at jeg trur du troller. Du gjør jo akkurat det samme som første dama. Anonymkode: 15ad7...bf6 Han er i det minste forelsket i meg, og ærlig talt så fortjener jeg mye mer å ha et barn med han enn henne. Hun er både styggere og dummere enn meg. Anonymkode: f78b8...802
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802 Du er skikkelig egoistisk. Ved å lure på han barn så vil du mest sannsynlig miste han! Anonymkode: c7ffa...fd1 2
Chantielle Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Han er i det minste forelsket i meg, og ærlig talt så fortjener jeg mye mer å ha et barn med han enn henne. Hun er både styggere og dummere enn meg. Anonymkode: f78b8...802 Du fortjener å ha et barn med han..? Det blir bare for dumt. Hva er viktigst. Å få et barn med han mot hans vilje, eller faktisk å være med han? For hvis du gjør dette så risikerer du jo at du støter han vekk og at han gjør det slutt fordu du har lurt han. Det er et ekstremt stort tillittsbrudd. Anonymkode: b2d66...668 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Han er i det minste forelsket i meg, og ærlig talt så fortjener jeg mye mer å ha et barn med han enn henne. Hun er både styggere og dummere enn meg. Anonymkode: f78b8...802 Den forelskelsen forsvinner fort om du lyger til han og 'tvinger' han inn i farskap. Du burde egentlig forlate han om barn er så viktig for deg. Han vil ikke ha barn med deg! Anonymkode: 17506...f34 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 «Jeg vil ha barn og dermed basta!» Hvor gammel er du? Ser du ikke hvilke negative konsekvenser det kan få? Er det verdt det? Anonymkode: 68807...55d 1
Prøver18 Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han ble far for ca. 21 år siden fordi en dame ville fange han. Men meg er han i det minste forelsket i, og vi ønsker å tilbringe resten av livene våre sammen. Det vil bli veldig trist for meg om vi aldri får et barn sammen. Anonymkode: f78b8...802 Fy faen 😂 er du naiv eller. Dere har vært sammen ett år! 3
Destroyer Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 (endret) Er faktisk litt i tvil om dette er en tulletråd eller ei, men hvis ikke: Du fremstår svært umoden først og fremst - noe som ikke er helt forenelig med det å få barn. Ser ingen som helst gyldig grunn til å lure mannen sin for å bli gravid. For en egoistisk og absurd tankegang! Hvorfor skal ditt ønske om å få barn bli prioritert fremfor din manns sitt, om å ikke få? Sett ønsket ditt på listen og finn en annen mann (med ønske om barn) eventuelt. Ikke ødelegg for ham iallfall! Virker ikke som du tenker konsekvenser i forhold til dette. En ganske naiv tankegang å tro at dette er OK og løser seg. Endret 19. januar 2021 av Destroyer 1
strynejenta Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva er det med kvinner som bare mååå ha et "kjærlighetsbarn" med sin nåværende kjæreste/samboer? Anonymkode: 87b95...883 Narsissisme, egoisme, mangel på dømmekraft, generell idioti....
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Å ha sex uten prevensjon uten at han vet det kan være voldtekt. Det er ikke riktig å lure mannen til noe så stort som et barn. Anonymkode: ba25e...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå