AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #61 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har kjøpt mange designervesker på Finn som må sendes. Vi løser det slik at jeg får se bilde av kvitteringen og video av at selger pakker den inn og sender sporingslink før sending. Da vippser jeg. Har en gang blitt lurt, og betalte da med kredittkort og fikk hele summen tilbake av forsikringen min. Anonymkode: 9c776...534 Hvorfor skal selger ta risiko med å betale for porto før du vipser? Eller vipser du noe på forhånd og resten etter at du har fått linken? Anonymkode: 2e553...325 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #62 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har kjøpt mange designervesker på Finn som må sendes. Vi løser det slik at jeg får se bilde av kvitteringen og video av at selger pakker den inn og sender sporingslink før sending. Da vippser jeg. Har en gang blitt lurt, og betalte da med kredittkort og fikk hele summen tilbake av forsikringen min. Anonymkode: 9c776...534 Kravstor kunde her altså. Jeg hadde takket nei til å selge til deg. Anonymkode: 01239...e71 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #63 Skrevet 23. januar 2021 Kjøpte nettopp noe for 4600 på finn.no selger hadde vært der i mange år 50+ positive annmelderser. Forhåndsbetalte med vips og håper at jeg ikke blir lurt. Tenkte at postoppkrav kunne være noe, men får jo ikke sett varen før du betaler. Så om du blir svindlet så skjer det like lett med vips forhådsbetaling som oppkrav. Anonymkode: 2145e...58c 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #64 Skrevet 23. januar 2021 Jeg vippser alltid på forhånd det varen koster + porto. Jeg kjøper ikke så dyre ting at om jeg skulle blitt svindlet så har jeg råd til tapet. Har selv solgt en designerveske før vipps sin tid på finn. Fikk mange meldinger og hadde til slutt ei som potensielt ville kjøpe i en annen by, så da måtte jeg i så fall sende. Da jeg sa at alternativet var at jeg kunne sende i postoppkrav mente hun at jeg kunne dekke porto siden gjenstanden var så dyr. Magefølelsen min sa at dette kom aldri til å gå bra (og jeg hadde aldri avtalt at hun kunne kjøpe) så da ei i samme by kunne tilby personlig kjøp med kontant betaling til 500,- i rabatt gikk jeg for den altså. Magefølelsen min viser seg nesten alltid å være korrekt så tenker hun enten ikke hadde hentet den, eller begynt å klage på at det skulle være noen feil på den. Anonymkode: 34716...239 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #65 Skrevet 23. januar 2021 Har jobbet med svindel på finn og hadde aldri betalt for noe uten å få varen med en gang, uavhengig av gode anmeldelser. Enkelte klarer å opprette flere falske kontoer / kjøper tilgang til eksisterende for å selge intenst i en kort periode. Da kan de rekke 30-40 bedrageri per konto før finn sperrer. Som regel selges det dyre og lett omsettelige varer som telefoner og lignende. Er det noe mer "sært" er det muligens tryggere. Men jeg er nok litt miljøskadd. Anonymkode: 33d63...558
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #66 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal selger ta risiko med å betale for porto før du vipser? Eller vipser du noe på forhånd og resten etter at du har fått linken? Anonymkode: 2e553...325 Nei, altså viser bare at hun bestiller portoen (Vippser først for portoen), så betaler jeg resten. Anonymkode: 9c776...534 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #67 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men jeg er nok litt miljøskadd. Anonymkode: 33d63...558 Det stemmer nok det. For de aller fleste er gode, ærlige og redelige selgere og kjøpere. Det er mer uflaks enn noe annet å treffe disse som du er så redd for. Anonymkode: 01239...e71 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #68 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer nok det. For de aller fleste er gode, ærlige og redelige selgere og kjøpere. Det er mer uflaks enn noe annet å treffe disse som du er så redd for. Anonymkode: 01239...e71 Helt sikkert. Finn hadde jo blitt avviklet / ikke brukt dersom det hadde vært normen. Jeg selger jo på finn mot å motta betaling før varen er sendt og jeg er jo til å stole på så.. 🙂 Kunne strukket meg til å betale før mottatt vare dersom selger bor innen rimelig avstand og jeg får en bekreftelse på at kontonr eies av samme person som er bekreftet av finn som eier annonsen Gjort en liten innsats i det minste 😄 Anonymkode: 33d63...558
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #69 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 12.01): Mener at posten har en løsning for det. At det kan betales når en henter det. Hadde sjekket der. Anonymkode: 20c31...647 Å sende i oppkrav er det selvfølgelig ikke spesielt mange selgere som godtar. Å betale ekstra dyr porto for en pakke som det er stor sjanse for at aldri blir hentet, for så å måtte betale returporto i tillegg? Nei takk. Jeg prøver bare å selge ting jeg ikke lenger trenger, jeg driver ikke veldedighet mot Posten. Anonymkode: b3059...a5f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #70 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 7.31): Forstår ikke motstanden mot postoppkrav. Jeg har solgt en del dyrere gjenstander, og der bruker jeg alltid postoppkrav. Det eneste jeg krever, er at kjøper vippser det postoppkravet koster. Det jeg da risikerer, er at kjøper ikke henter pakken, og jeg får den i retur. Altså, jeg mister tid, men ikke penger eller vare. I tillegg er pakken forsikret og har sporing. Anonymkode: eef65...03a Visst tapet du penger, du må jo betale returporto. Anonymkode: b3059...a5f
Gjest Julenissen81 Skrevet 24. januar 2021 #71 Skrevet 24. januar 2021 Brunello skrev (11 timer siden): Og som kjøper risikerer man at selger sender en pakke havregryn eller en stein. Det eneste man ser før man betaler er at det er en pakke der. Risikoen vil alltid være der. Derfor se etter bank id godkjent, og hva slags anmeldelser personer har fått. Beste er jo og møtes
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #72 Skrevet 24. januar 2021 Betaler aldri på forhånd uten å sjekke selger og hans tilbakemeldinger. Hvis selger er verifisert, og har gode tilbakemeldinger på profilen sin. Mange 10ere over lang tid, da er det trygt. Om det er en selger uten tilbakemeldinger, eller dårlige tilbakemeldinger. Da betaler jeg aldri på forhånd. Da er det for risikabelt. Anonymkode: 69b0b...88f
Drizzt Skrevet 24. januar 2021 #73 Skrevet 24. januar 2021 Sender jeg med posten eller Helthjem, så krever jeg forhåndsbetaling av kjøper, ja. Jeg betaler også på forhånd hvis jeg kjøper noe og den skal sendes med psoten. Da krever jeg kvittering, bilde eller annet bevis. Som regel ønsker jeg sporingsnummer også og betaler gjerne litt ekstra for det. I vipps ser du mottakers navn uansett, så du vet hvor pengene havnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå