AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #41 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har jeg merket. 😛 Prøve i flere dager å få tak i skøyter til sønnen min, men de ble solgt på få minutter. Og de gangene jeg var rask nok så ville ikke folk sende. (Kanskje du var en av dem? ) Skjønner jo det når man får solgt det lett til noen som kan hente. Fikk tak i til slutt fra ei som også bodde avsides til. Var så desperat at jeg forhåndsbetalte selv om hun ikke hadde noen vurderinger. Men hun sendte dem, så hun var pålitelig likevel. Ts, det er en avveining man må gjøre etter hvor sterkt man ønsker å kjøpe tingen og hvor mye penger det dreier seg om. Som regel går det bra, men noen ganger gjør det ikke det. Jeg ville ikke forhåndsbetalt noe til 1000kr+ i alle fall. Anonymkode: 1bed1...f09 Gi personen en god vurdering, kan ta tid å få vurderinger. Da får du sikkert en god vurdering tilbake også Anonymkode: e74a3...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #42 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mener at posten har en løsning for det. At det kan betales når en henter det. Hadde sjekket der. Anonymkode: 20c31...647 Den har jeg benyttet meg av før og aldri igjen, for å si det sånn! Kjøper hentet ikke pakken og jeg måtte betale for frakt tilbake også, i tillegg til allerede å ha lagt ut for frakt til. Skal jeg sende noe på finn så er det forhåndsbetaling som gjelder og sending med helt hjem. Gidder ikke reise på posten heller for å sende. Anonymkode: a8ccf...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #43 Skrevet 18. januar 2021 Har gjort dette flere ganger, aldri vært noe problem. Men er man usikker kan det være greit å se at det er en verifisert konto med gode tilbakemeldinger. Om de svindler deg vil jo tilbakemeldingen din ødelegge for brukeren deres? Anonymkode: ca999...070
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #44 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 16.01): Gi personen en god vurdering, kan ta tid å få vurderinger. Da får du sikkert en god vurdering tilbake også Anonymkode: e74a3...dfa Kjøper kan ikke gi vurdering uten at selger har gitt vurdering først. Kjøper kan heller ikke se selgers vurdering før man har gitt sin tilbake, ref "da får du sikkert en god vurdering tilbake også" Anonymkode: 2e553...325
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #45 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 17.08): Har gjort dette flere ganger, aldri vært noe problem. Men er man usikker kan det være greit å se at det er en verifisert konto med gode tilbakemeldinger. Om de svindler deg vil jo tilbakemeldingen din ødelegge for brukeren deres? Anonymkode: ca999...070 Nope. for om selger svindler deg, så gir han jo ikke vurdering, og har ikke han gitt vurdering får heller ikke kjøper sjansen til å gi selger noen vurdering. Anonymkode: 2e553...325
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #46 Skrevet 20. januar 2021 Forstår ikke motstanden mot postoppkrav. Jeg har solgt en del dyrere gjenstander, og der bruker jeg alltid postoppkrav. Det eneste jeg krever, er at kjøper vippser det postoppkravet koster. Det jeg da risikerer, er at kjøper ikke henter pakken, og jeg får den i retur. Altså, jeg mister tid, men ikke penger eller vare. I tillegg er pakken forsikret og har sporing. Anonymkode: eef65...03a
Ryzorman Skrevet 20. januar 2021 #47 Skrevet 20. januar 2021 On 1/18/2021 at 12:01 PM, AnonymBruker said: Mener at posten har en løsning for det. At det kan betales når en henter det. Hadde sjekket der. Anonymkode: 20c31...647 Det hadde vært uaktuelt om jeg skulle sendt noe. Stor sjanse for at dem ikke henter pakken og så blir den værende der i 2 uker. De fleste er ærlige når det kommer til forhåndsbetaling, har han gode anmeldelser har du ingenting å bekymre deg før. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #48 Skrevet 20. januar 2021 3 minutter siden, Ryzorman said: Stor sjanse for at dem ikke henter pakken og så blir den værende der i 2 uker. De fleste er ærlige når det kommer til forhåndsbetaling, har han gode anmeldelser har du ingenting å bekymre deg før. De fleste er ærlige, både når det kommer til forhåndsbetaling og til pakkehenting. Løsningen er å kreve forhåndsbetaling for postoppkravet. Tata Anonymkode: eef65...03a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #49 Skrevet 20. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: De fleste er ærlige, både når det kommer til forhåndsbetaling og til pakkehenting. Løsningen er å kreve forhåndsbetaling for postoppkravet. Tata Anonymkode: eef65...03a Her er det veldig enkelt: Kan dem ikke forhåndsbetale med engang uten postoppkrav, så får dem finne seg en annen selger med den varen dem trenger. Er ikke værre en det. Anonymkode: 71f87...dc0 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #50 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forstår ikke motstanden mot postoppkrav. Jeg har solgt en del dyrere gjenstander, og der bruker jeg alltid postoppkrav. Det eneste jeg krever, er at kjøper vippser det postoppkravet koster. Det jeg da risikerer, er at kjøper ikke henter pakken, og jeg får den i retur. Altså, jeg mister tid, men ikke penger eller vare. I tillegg er pakken forsikret og har sporing. Anonymkode: eef65...03a Du risikerer reurporto også. Hvis pakken ikke blir hentet må du dekke returen. Men du tar kanskje forhåndsbetaling på det returen vil koste også? Anonymkode: 9cb8d...101 5
Gjest ti10 Skrevet 20. januar 2021 #51 Skrevet 20. januar 2021 Du kan jo snu på det, hvis du skulle selge noe, ville du ha sendt det før du fikk betaling? Det vanlige er å betale før personen sender pakken. Jeg har aldri blitt lurt, men jeg har heller aldri kjøpt noe dyrt. Jeg hadde aldri kjøpt for eksempel en mobil eller en jakke til mange tusen av en ukjent på finn, og så overført penger på forhånd. Når det er sagt, bør man jo også sjekke ut personen som selger, men det virker det som du har gjort.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #52 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De fleste er ærlige, både når det kommer til forhåndsbetaling og til pakkehenting. Løsningen er å kreve forhåndsbetaling for postoppkravet. Tata Anonymkode: eef65...03a Jeg gidder ikke strekke meg særlig langt etter at jeg ble utsatt for ei dame som ikke gadd å hente på postoppkrav. Jeg måtte betale dobbel frakt. Om de ikke er villige til å forhåndsbetalte for varen (kun frakt) så er de ikke villige til forhåndsbetale for returfrakt i tillegg. Når jeg er selger er jeg den som har noe noen andre vil ha. Det er deres oppgave å strekke seg for å få tak i det. Jeg kan sende med helt hjem, men helst skal det hentes. Kan det ikke sendes med helt hjem (og kjøper vippser på forhånd) så kaster jeg det heller dersom ingen kommer for å hente det. Anonymkode: a8ccf...0c3 1
Trolltunge Skrevet 20. januar 2021 #53 Skrevet 20. januar 2021 Jeg selger ikke noe som må sendes uten at kjøper betaler på forhånd. Sender heller ikke uten sporing. Ja det er dette anmeldelsene er bra for. Man kan få forståelse for hvem som er pålitelige. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #54 Skrevet 20. januar 2021 Helt vanlig. Den som selger ordner faktisk med innpakking av varen, sende på post osv - i grunnen en liten ekstra ytelse. Syns mange kjøpere på Finn virker å tro at de kan forvente samme «service» og forbruker-vilkår som når man kjøper på butikk. Men slik er det ikke. Og det skulle bare mangle. Man får som regel gode kjøp til langt mindre pris enn om man kjøper nytt Anonymkode: 5ac25...8b4 1
Vampira Skrevet 23. januar 2021 #55 Skrevet 23. januar 2021 Ja, du må vel nesten det hvis du vil ha akkurat den varen, og ikke kan hente den selv. Jeg har gjort det mange ganger, og det har aldri vært et problem. 1
Brunello Skrevet 23. januar 2021 #56 Skrevet 23. januar 2021 Julenissen81 skrev (På 18.1.2021 den 13.20): Brukt Finn.no flittig i løpet av siste 5 årene. Solgt mest elektronikk. Skal varen sendes så må kjøper alltid forhåndsbetale. Postoppkrav er uaktuelt. Da risikerer man at kjøper ikke gidder hente pakken, da tar det opptil 2 mnd og få produktet tilbake før man får solgt det videre. og henter han pakken så bruker posten helt opptil 2 uker på å få pengene mine inn på kontoen min. Nok kjøpere, så lenge mann har gode tilbakemeldinger, 9 av 10 forhåndsbetaler uten problem, de som ikke vil, får ikke kjøpe så enkelt er det. samt man har navn og tlf nr om man bruker Vipps, så har man sikkerhet i dette. Og handler mann av norske, så er risikoen mindre for svindel enn utlendinger er min erfaringer. Snakker etter erfaring, ikke etter rase, for de som alltid skal si folk er rasist bare man nevner utlendinger i negativ omtale. Og som kjøper risikerer man at selger sender en pakke havregryn eller en stein. Det eneste man ser før man betaler er at det er en pakke der. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #57 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 11.52): Pakka må bli sendt med post. Kan jeg stole på vedkommende når hun har vært på Finn i 9 år og har fått 10 gode anmeldelser? Jeg finner også vedkommende på Gulesider. Anonymkode: 66c23...3be Det er slik finn.no foregår. Du som kjøper må forhåndsbetale. Ingen selgere kjøper porto og postlegger noe før pengene er kommet inn. Anonymkode: 01239...e71 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #58 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 12.01): Mener at posten har en løsning for det. At det kan betales når en henter det. Hadde sjekket der. Anonymkode: 20c31...647 Jepp. Hvis du er villig til å betale det postoppkravet koster selv, altså 150,-, så er det greit for meg som selger. Du får selv velge om det er verdt det. Anonymkode: 01239...e71 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #59 Skrevet 23. januar 2021 Brunello skrev (4 minutter siden): Og som kjøper risikerer man at selger sender en pakke havregryn eller en stein. Det eneste man ser før man betaler er at det er en pakke der. Joda, men risikoen for å møte på en slik svindler er fryktelig lav når profilen har mange salg bak seg og en drøss med 10'ere som vurdering. Når man attpåtil har informasjon om selger gjennom navn, bostedadresse og telefonnummer så er risikoen nærmest fraværende. Selv om risikoen aldri helt forsvinner. Men det er også mange fallgruver og risikoer ved uærlige kjøpere. Og det er selger som har et produkt som kjøper vil ha. Anonymkode: 01239...e71 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #60 Skrevet 23. januar 2021 Jeg har kjøpt mange designervesker på Finn som må sendes. Vi løser det slik at jeg får se bilde av kvitteringen og video av at selger pakker den inn og sender sporingslink før sending. Da vippser jeg. Har en gang blitt lurt, og betalte da med kredittkort og fikk hele summen tilbake av forsikringen min. Anonymkode: 9c776...534 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå