AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Hvordan er det å være sykemeldt som lærer? Ikke døm og vær så snill vær saklig for vi har ikke peiling på det. Her er det mye med operasjoner, psyken og alt. Kan en sykemelde seg ut dette skoleåret, så ha sommeren på å komme seg, men kan en sykemelde seg i august igjen hvis en ikke er helt i hektene? Og hvis det er nødvendig, kan jeg sykemelde meg igjen til jul? Eller må jeg jobbe, så og så mye for å sykemelde meg igjen. Anonymkode: 40be1...4c5
Pappi Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Om du synes dette er usaklig eller dømmende får så være "En" kan ikke "sykmelde seg" Legen sykmelder der det er behov for det. Jeg vil tro det ville vært mer naturlig å fortsette sykmeldingen hele perioden. Hvorfor friskmelde i sommerperioden hvis pasienten ikke er frisk igjen? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Legen anbefalte sykemelding for lengst. Om sommeren jobber jo ikke læreren uansett. Så hvorfor bruke opp mnd der på en sykemelding. Anonymkode: 40be1...4c5
Pappi Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legen anbefalte sykemelding for lengst. Om sommeren jobber jo ikke læreren uansett. Så hvorfor bruke opp mnd der på en sykemelding. Anonymkode: 40be1...4c5 Hva mener du med "bruke opp"?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Bruke opp sykemelding og periode når det er "avspasering eller sommerferie". En vil spare de mnd om det går skeis senere. Anonymkode: 40be1...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Du kan friskmeldt fra sykemeldingen i sommerferien ja, for å "spare" de månedene om du er redd for at det blir en langvarig sykemelding, men da går du også syk i ferien din, som er fire uker (for lærere har vel fire uker ferie og resten avspasering?) og ikke rett på å få ferien tilgode om du går sykemeldt i ferien. Fof du kan forlenge en sykeoeriode med ferien du ikke rakk å ta om du nærmer deg sykepengestopp. Men det er vanskelig for lærere å "bare ta ut ferie" vet jeg. Så jeg skjønner tankegangen din, dog jeg tror det blir vanskelig å selge inn for legen din. Og arbeidsgiver bør ha forutsigbarhet før nytt skoleår. Anonymkode: 713b1...96b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå