Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en sykemelde seg fra den ene jobben og beholde den andre? :)

Anonymkode: 54e0c...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du vel ikke syk om du greier å gå på en jobb?

Anonymkode: cf99f...da8

Skrevet

Kommer an på hva jobbene er.

Skrevet

Jeg har sykemeldt fra en jobb, ikke noe problem det. 

Rett og slett fordi den ene jobben greide jeg å utføre (20%), den andre jobben greide jeg ikke (80%). 

Hvorfor skulle jeg bli sykemeldt fra begge, når jeg klarte den ene? 

Var forøvrig legens forslag, ikke mitt. 

Anonymkode: b1584...81c

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du. Om du kan utføre den ene jobben, men ikke den andre så kan du bli sykemeldt fra den ene jobben.

Anonymkode: 32939...5f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kan en sykemelde seg fra den ene jobben og beholde den andre? :)

Anonymkode: 54e0c...402

Ja...

Skrevet

Hvis den ene jobben er 100% og den andre er la oss si 20%, så er ikke en sykmelding på mer enn 100. Dvs de kan ikke sykemelde folk 120%. Kun 100.

Så du får kun lønn for opptil 100% jobb. Ikke begge, om det tilsammen overstiger en fulltidsstilling.

Anonymkode: 81dc3...734

Skrevet

Jeg har flere arbeidsforhold som alle er småstillinger og tilsammen utgjør litt i overkant av 100% stilling. Jeg har opplevd å bli sykemeldt fra alle arbeidsforholdene samtidig eller noen av de. Det min lege gjorde da var å f.eks sykmelde meg 100% i min 20% stilling. Om du bare er sykemeldt 20% fra den ene stillingen vil dette vær 20% av den stillingsprosenten du er ansatt i. Som vil si at du da skal være borte 1 av de 8 timene du jobber i denne stillingen.Det er bare tull det som står over her om at man bare kan bli sykemeldt og få sykepenger for 100% jobb. Men legen din må sykemelde deg fra rett arbeidsforhold, dette gjelder uansett om du skal være borte fra en jobb eller alle. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis den ene jobben er 100% og den andre er la oss si 20%, så er ikke en sykmelding på mer enn 100. Dvs de kan ikke sykemelde folk 120%. Kun 100.

Så du får kun lønn for opptil 100% jobb. Ikke begge, om det tilsammen overstiger en fulltidsstilling.

Anonymkode: 81dc3...734

Det er feil. Du kan få sykepenger for 2 jobber selv om det overstiger 100 prosent stilling. Riktignok får en ikke utbetalt over 6G

Endret av Jif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...