Attpåkladd Skrevet 18. januar 2021 #1 Del Skrevet 18. januar 2021 Mannen og jeg har tilsammen 3 barn, ingen felles. Vi er begge straks 40 år. Han ønsket i utgangspunktet ikke flere, men jeg har ønsket det lenge. Vi har derfor blitt enige om å prøve i 6 måneder. Går det ikke innen den tiden skal han sterilisere seg. Jeg er enig i premissene, da jeg heller ikke ønsker å gå videre med div om vi ikke blir gravide. Og jeg ønsker ikke å starte opp med prevensjon igjen. Og vi har jo tross alt de 3 barna til sammen. Men, jeg har 5 måneder igjen av prøvingen og vil jo gi det best mulig sjanse. Per nå har jeg startet med temping og tar eggløsningstester. Mensturasjon og eggløsning er veldig regelmessig. Vært hos gynekolog som jo ser at jeg har blitt eldre, men gir det en ok sjanse. Hun mente imidlertid at 6 mnd prøving kunne være snaut i min alder. Er det andre ting jeg kan gjøre for å øke sjansene? Røyker ikke, reduserer alkohol i helger og reduserer kaffe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg er 39 og har allerede kommet i overgangsalderen så vi er forskjellige. Min søster fikk attpåklatten sin naturlig når hun var 55. Det beste trikset er å ikke tenke for mye på dette. At du er fysisk og psykisk avslappet uten stress. At det er viktigere enn noen gang at du gjør ting som gir deg ro og glede. Yoga. Spa. Anonymkode: a544b...b21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Del Skrevet 19. januar 2021 Attpåkladd skrev (23 timer siden): Mannen og jeg har tilsammen 3 barn, ingen felles. Vi er begge straks 40 år. Han ønsket i utgangspunktet ikke flere, men jeg har ønsket det lenge. Vi har derfor blitt enige om å prøve i 6 måneder. Går det ikke innen den tiden skal han sterilisere seg. Jeg er enig i premissene, da jeg heller ikke ønsker å gå videre med div om vi ikke blir gravide. Og jeg ønsker ikke å starte opp med prevensjon igjen. Og vi har jo tross alt de 3 barna til sammen. Men, jeg har 5 måneder igjen av prøvingen og vil jo gi det best mulig sjanse. Per nå har jeg startet med temping og tar eggløsningstester. Mensturasjon og eggløsning er veldig regelmessig. Vært hos gynekolog som jo ser at jeg har blitt eldre, men gir det en ok sjanse. Hun mente imidlertid at 6 mnd prøving kunne være snaut i min alder. Er det andre ting jeg kan gjøre for å øke sjansene? Røyker ikke, reduserer alkohol i helger og reduserer kaffe. Jeg tenker sex 3 ganger i uka før og etter eggløsning er det beste. Ikke hver dag, faktisk. Lykke til. Jeg har troen på at dere klarer det. Anonymkode: 79491...293 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg har ikke kunnskap om dette, men kanskje du skal finne ut om du produserer nok progesteron? Anonymkode: 4ab6a...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 Det finnes ikke noe triks. Du kan selvfølgelig leve sunt og ta vare på deg selv best mulig. Men når alt kommer til alt handler det om gener, og når du er programmert til å komme i overgangsalderen. Dette er ikke noe man i stor grad kan påvirke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Del Skrevet 19. januar 2021 Du bør gå på vitamintilskudd for gravide + ta q10 og melatonin for å forbedre eggkvaliteten. Dropp koffein siden det minsker sjansen for at et egg fester seg og dobbler abortrisikoen. Dette gjelder også i ukene før eggløsning. Ellers lev som normalt, men ikke overdriv. Det vil si ingen harde dietter eller store utskeielser. Anonymkode: 28903...c8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attpåkladd Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 19. januar 2021 Takk for gode svar. Jeg skjønner at å strekke kjerringrådene for langt ikke egentlig er til stor hjelp. Og at overdrevent fokus heller ikke er bra 😀 Ikke så lett bare når man først er innstilt på å prøve. Men det kjenner vel alle prøvere litt på. Skal kutte kaffen og sette igang med vitaminer. Det gjør jo i allefall ingen skade. Yoga var et godt innspill. Det gjør meg skikkelig godt, men jeg glemmer litt bort å gjøre det med ensformige dager på hjemmekontor. Selv om det vel er nå jeg har best anledning til å ta en sånn pustepause 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. januar 2021 #8 Del Skrevet 19. januar 2021 Attpåkladd skrev (På 18.1.2021 den 11.18): Mannen og jeg har tilsammen 3 barn, ingen felles. Vi er begge straks 40 år. Han ønsket i utgangspunktet ikke flere, men jeg har ønsket det lenge. Vi har derfor blitt enige om å prøve i 6 måneder. Går det ikke innen den tiden skal han sterilisere seg. Jeg er enig i premissene, da jeg heller ikke ønsker å gå videre med div om vi ikke blir gravide. Og jeg ønsker ikke å starte opp med prevensjon igjen. Og vi har jo tross alt de 3 barna til sammen. Men, jeg har 5 måneder igjen av prøvingen og vil jo gi det best mulig sjanse. Per nå har jeg startet med temping og tar eggløsningstester. Mensturasjon og eggløsning er veldig regelmessig. Vært hos gynekolog som jo ser at jeg har blitt eldre, men gir det en ok sjanse. Hun mente imidlertid at 6 mnd prøving kunne være snaut i min alder. Er det andre ting jeg kan gjøre for å øke sjansene? Røyker ikke, reduserer alkohol i helger og reduserer kaffe. Synes det ville være mer naturlig å kutte i ukedagene og drukket litt i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attpåkladd Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) Brunello skrev (3 minutter siden): Synes det ville være mer naturlig å kutte i ukedagene og drukket litt i helgen. Ja, kommer garantert ikke til å kutte ned helt uansett. Kjenner jeg meg selv rett tenker jeg på det etter å ha våknet til av en kaffekopp i morgen. Men redusere skal jeg nok klare 😇 Endret 19. januar 2021 av Attpåkladd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Del Skrevet 20. januar 2021 Ei venninne av meg ga meg tipset om å drikke vin fremfor å være stressa (er mye på jobb osv.) , så jeg drakk noen glass deilig beroligende rødvin hver dag etter prøvinga - vet ikke enda om det ga noe effekt 😂 men av og til er stress det verste. Anonymkode: 7054d...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 20. januar 2021 #11 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 10.30): Jeg er 39 og har allerede kommet i overgangsalderen så vi er forskjellige. Min søster fikk attpåklatten sin naturlig når hun var 55. Det beste trikset er å ikke tenke for mye på dette. At du er fysisk og psykisk avslappet uten stress. At det er viktigere enn noen gang at du gjør ting som gir deg ro og glede. Yoga. Spa. Anonymkode: a544b...b21 55 år?? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Del Skrevet 20. januar 2021 Min søster fikk attpåklatten sin da hun var 43. Naturlig. Og det med mannen som hadde reversert sterilisering. Anonymkode: f168f...09e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg ville forsøkt 1 år. Brukte 8 mnd på begge barna og med første var jeg «bare» 34. Anonymkode: b5924...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Del Skrevet 20. januar 2021 Attpåkladd skrev (På 18.1.2021 den 11.18): Mannen og jeg har tilsammen 3 barn, ingen felles. Vi er begge straks 40 år. Han ønsket i utgangspunktet ikke flere, men jeg har ønsket det lenge. Vi har derfor blitt enige om å prøve i 6 måneder. Går det ikke innen den tiden skal han sterilisere seg. Jeg er enig i premissene, da jeg heller ikke ønsker å gå videre med div om vi ikke blir gravide. Og jeg ønsker ikke å starte opp med prevensjon igjen. Og vi har jo tross alt de 3 barna til sammen. Men, jeg har 5 måneder igjen av prøvingen og vil jo gi det best mulig sjanse. Per nå har jeg startet med temping og tar eggløsningstester. Mensturasjon og eggløsning er veldig regelmessig. Vært hos gynekolog som jo ser at jeg har blitt eldre, men gir det en ok sjanse. Hun mente imidlertid at 6 mnd prøving kunne være snaut i min alder. Er det andre ting jeg kan gjøre for å øke sjansene? Røyker ikke, reduserer alkohol i helger og reduserer kaffe. Femar ! Du kan få det hos gynekologen din om hun er oppdatert. Det fungerer bedre enn noe annet på kvinner i slutten av 30 årene/ beg av 40. Anonymkode: a10b2...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 10.30): Jeg er 39 og har allerede kommet i overgangsalderen så vi er forskjellige. Min søster fikk attpåklatten sin naturlig når hun var 55. Det beste trikset er å ikke tenke for mye på dette. At du er fysisk og psykisk avslappet uten stress. At det er viktigere enn noen gang at du gjør ting som gir deg ro og glede. Yoga. Spa. Anonymkode: a544b...b21 55 år? Det er veldig egoistisk etter min mening. Så når ungen er typ 10 år nærmer mor seg 70. Nei uff trist. Anonymkode: 2bed2...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 20. januar 2021 #16 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg ville også satset på femar/letrozol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #17 Del Skrevet 20. januar 2021 Femar gjorde susen for meg på 40. Anonymkode: d5f84...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littforironisk Skrevet 21. januar 2021 #18 Del Skrevet 21. januar 2021 Akupunktur er en stor greia her i Sverige, men jeg har ikke prøvd det selv, så kan ikke gi noen anbefalinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attpåkladd Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 21. januar 2021 Littforironisk skrev (1 time siden): Akupunktur er en stor greia her i Sverige, men jeg har ikke prøvd det selv, så kan ikke gi noen anbefalinger Jeg har veldig trua på akupunktur. Deg skal jeg teste - takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attpåkladd Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 23.53): Femar gjorde susen for meg på 40. Anonymkode: d5f84...b5d Har spurt om resept på dette fra gynekologen min nå. Får høre hva hun sier 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå