AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Jeg har en ulvehunger nå mens jeg ammer. Å være i permisjon hjelper heller ikke på da kjøkkenet alltid er lett tilgjengelig! Innser jo at det ikke er sunt for meg og baby å spise boller og sjokolade hver dag🙈 noen tips til god mat og snacks? Som er rask og tilberede og som stiller sulten og søt/saltsuget? Anonymkode: a473f...184
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Jeg bakte masse grove horn med fyll og pizzasnurrer og fylte fryseren før fødsel. Det er super enhåndsmat til amming. For meg var det ihvertfall viktig med mat jeg slapp å bruke bestikk for å spise. Ellersrs anbefaler jeg også grove scones, det er utrolig raskt å lage, trenger ikke heves eller eltes, bare slenge alt sammen og hive i ovnen. Lag med havre og frø/nøtter så får du i deg protein, tilsett gjerne litt revet ost og salt i deigen. Andre rask mat er lompepizza (stek litt crispy og brett i to så er det lett å spise) eller toast (lag i vaffeljern om man ikke har toastjern). Vaffel går også veldig fort og lett og spise, lag vaffel av alt mulig sunne ting, finnes masse oppskrifter på nett. Nøtter og frukt generelt er fint å ha stående fremme. Det går veldig kjapt å lage smoothie om man har juice, banan, frosne bær og hva nå enn du har tilgjengelig.ed en sånn smoothieblender der man bare bruker kolben å drikke av er gull. Også kjøpe noen stålsugerør så er det lett å få i seg. Bare husk å skylle kjapt av når du er ferdig, frukt klistrer seg fort. Jeg føler det handler mye om å ha ting tilgjengelig. Om du tar et skippertak en kveld og fyller fryseren blir det lettere senere. Og sørg for å alltid ha revet ost, gjerne kutt opp grønnsaker på forhånd og oppbevar i en boks i kjøleskapet, så går det fort å slenge sammen noe. Bruk gjerne partner til dette, sett han/hun i gang med baking og preparering hvis du ammer, og sørg for å hamstre inn det du vil ha når du har litt barnefri 💪 Anonymkode: ea2af...c9b 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Her sliter jeg med at jeg ikke rekker å spise, kan kanskje ha noe med at baby alltid skal bæres, bysses og sove på meg. Men jeg prøver å ha pastasalat tilgjengelig i kjøleskapet, druer og bananer i nærheten når blodsukkeret er veeldig lavt og passer på å drikke mye, det stilner sulten en kort stund. Anonymkode: 1eb36...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå