Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dette er egentlig et "Få råd" innlegg. Nevner punkter i stedet for en lang historie. Hadde vært veldig fint om andre kunne gitt meg input på om dette er normalt, og hva andre ville ha gjort i samme situasjon.

* Sammen i fem år. Jeg flyttet inn til henne i et gammelt hus. Hun står som eier, jeg har ikke kjøpt meg inn.

* I starten reiste vi mye, veldig forelsket.

* Hverdagen kom, jeg pusser opp huset hennes. Alt fra å lage ekstra bad og soverom og en gedigen uteplass. Hun deltar ikke fysisk.

* Hun kommer hjem fra jobb (jeg jobber hjemmefra)i eget verksted) og setter seg i sofaen med Facebook. Middag er klart hver dag, det samme er hennes lunsj til jobben. HVER DAG. 

* Hun sier det er migrene og fatigue som gjør det.

*Alt husarbeid gjør jeg selv. Klesvask, matlaging, støvsuging....you name it.

* Jeg må kutte mitt eget arbeid for å rekke å holde hjemmet i stand.

* Nei jeg er ikke tøffel

* Hun sender meg linker på tilbudsaviser, og sier hvilke butikker som har tilbud på snop. Jeg trenger ikke så mye snop. Heller normal mat.

* Legger jeg en kopp feil i oppvaskmaskinen,.... ja en tar tegningen....det gjelder alt. Ingenting er godt nok.

* Hennes far er alkoholiker. Det er elendig stemning om jeg kjøper en sixpack til lørdags-sporten eller til garasjearbeid.

* Vi har hund sammen, ingen barn sammen. Jeg har to voksne, hun har ingen selv.

* Jeg går 80% av tur med hunden fordi hun er for trett til å gå tur. Hun like de gode sidene ved å ha hund, ikke de praktiske.

* Vi har ikke sex, hun spør om det men jeg gidder faktisk ikke, på grunn av latskapen hennes. Ser bare for meg at hun er lat der og. 

Sikkert uoversiktelig, men setter pris på input, som sagt...er glad i henne.

Chinaski

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chinaski skrev (3 minutter siden):

* Vi har ikke sex, hun spør om det men jeg gidder faktisk ikke, på grunn av latskapen hennes. Ser bare for meg at hun er lat der og. 

Mener du at dere aldri har hatt sex?

Uansett, jeg hadde aldri villet bli i det forholdet der. 

Anonymkode: ca2fb...ee8

• Liker 17
Skrevet
Chinaski skrev (3 minutter siden):

* Nei jeg er ikke tøffel

Chinaski

Dette tror jeg du har problemer med å forsvare.

Slutt nå for guds skyld å lage middag før hun kommer hjem, det samme gjelder lunch til henne.

Også må du si til henne at hun må dra sin del av lasset.

• Liker 24
Skrevet

Såklart vi hadde sex de to første årene.

Problemet er at hvis jeg ikke lager middag, blir det bare frossen pizza eller noe sjait fra frysen.

Aldeles ikkje tøffel, bare orke ikkje å ta krangling på toppen av dagens gjøremål. Er travel nok.

Men nå satte eg meg ned for å høre råd. Tror eg trenge de.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mener du at dere aldri har hatt sex?

Uansett, jeg hadde aldri villet bli i det forholdet der. 

Anonymkode: ca2fb...ee8

Sannsynligvis ikke jeg heller....

• Liker 3
Skrevet

Nei, dette hadde jeg ikke giddet. 

Hva sier hun når dere snakker om dette? Har du fortalt at det er grenser for hvor lenge du er hushjelpen hennes?

Anonymkode: acbe4...721

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dette hadde jeg ikke giddet. 

Hva sier hun når dere snakker om dette? Har du fortalt at det er grenser for hvor lenge du er hushjelpen hennes?

Anonymkode: acbe4...721

Ja, sa det i går kveld. Så gjenstår det å det om det synker inn. Ville bare hør om det var andre menn som var glad i dama si men at livet liksom kunne vært mye bedre med en annen partner som gadd å bry seg mer. 

Skrevet (endret)

Honey, level up.🌟

dumpa denna dumma kvinna, flytta ut, ta med hunden, börja träna och jobba upp dig invändigt och se hur livet och universum kommer vägleda dig till en kvinna som är supervacker både på insidan o utsidan som också uppskattar att du lagar mat och ställer upp för henne men också ger dig det du inte får i detta förhållande.

You only live once!

Endret av Fabulous
  • Liker 14
Gjest padawan
Skrevet

Jeg hadde heller ikke giddet dette. IKEK BRUK MER TID PÅ DET FORHOLDET. 

Skrevet

Hun er ikke noe å bruke mer tid på. 

Anonymkode: 57d13...ec9

• Liker 3
Skrevet
Chinaski skrev (12 minutter siden):

Såklart vi hadde sex de to første årene.

Problemet er at hvis jeg ikke lager middag, blir det bare frossen pizza eller noe sjait fra frysen.

Aldeles ikkje tøffel, bare orke ikkje å ta krangling på toppen av dagens gjøremål. Er travel nok.

Men nå satte eg meg ned for å høre råd. Tror eg trenge de.

Mener ikke dette som kritikk av deg, men det er vel handlingene dine og ikke hva du tenker inni deg selv som avgjør om du er tøffel eller ikke.

Kjenner at jeg misliker begrepet tøffel, for negativt ladet.

Men ja, ta en ordentlig prat med henne om dette. Du kjenner jo allerede at dette ikke går bra, og hvis dere ikke gjør noen endringer så blir det bare verre.

• Liker 3
Skrevet

Dere må ta en skikkelig prat om forholdet, hva dere begge ønsker for fremtiden og økonomi. Det eneste som hjelper er faktisk å snakke om ting. Sette ord på hva du føler og tenker.

Anonymkode: 8dc47...60e

Skrevet

Du liker henne jo åpenbart ikke. Da er det ingen grunner til å bli i forholdet. 

Anonymkode: 931b6...e84

• Liker 13
Skrevet

Det der hadde ikke jeg giddi, så jeg foreslår at du går ut døra og ikke ser deg tilbake! 

Anonymkode: 4632a...92a

• Liker 2
Skrevet

Du får sette ned foten og fortelle hvor skapet skal stå, ellers så får du ta ditt pikk-pakk å flytte ut om hun ikke gjør noen endringer.

Anonymkode: 8afa4...e2a

• Liker 2
Skrevet

Det jeg tenker nå, har jeg farget situasjonen slik at dere tar mitt parti her...?...Så går eg gjennom lista eg skrev i utgangspunktet her inne, og den er ikke overdrevet i det hele tatt. Men majoriteten av de svarene eg har fått, er å finne en annen en gang, som setter pris heller på det eg gjør....enig i det. Eg leve ikkje evig :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du liker henne jo åpenbart ikke. Da er det ingen grunner til å bli i forholdet. 

Anonymkode: 931b6...e84

Selvfølgelig liker jeg hvem hun engang var.

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Hva mener du med «hun sier det er pga fatigue og migrene»? 

Har du diagnose må du jo respektere og tro henne.

Men det er ikke dermed sagt at du skal ta all hennes husarbeid og pusse opp huset.

Ba hun deg gjøre dette? Betalte du for materialer? Tilbød du deg selv å gjøre det? Har dere snakket om kompensasjon for ditt arbeid før du satte igang? 

Du liker henne ikke, og tror ikke på at hun er syk.

Men altså - nei, du må ikke bli i forholdet.

Og det virker ikke som om du er så glad i henne heller. Du kaller heller lat, jeg går da utfra du er sikker på at hun lyver om sykdom og levde et langt mer oppegående liv før du kom inn i bildet?

Det er forskjell på å være sliten/lei og mistroende. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet

Slik jeg leser det skyldes mange av hennes problemer at hun er syk. Kanskje hun burde dra til legen for å få en skikkelig kontroll og oppfølging? Snop hjelper ikke, litt frisk luft hjelper... Selv om man ikke skal presse seg for mye. Vanskelig situasjon. Er syk selv, men mannen gjør ikke en dritt og jeg blir ikke bedre. Lurer på å gå selv slik jeg fikk mindre husarbeid. Hun er veldig heldige din samboer men hun må ta tak i egen helse og bidra litt mer. 

Anonymkode: d8a61...12d

• Liker 6
Skrevet
Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med «hun sier det er pga fatigue og migrene»? 

Har du diagnose må du jo respektere og tro henne.

Men det er ikke dermed sagt at du skal ta all hennes husarbeid og pusse opp huset.

Ba hun deg gjøre dette? Betalte du for materialer? Tilbød du deg selv å gjøre det? Har dere snakket om kompensasjon for ditt arbeid før du satte igang? 

Du liker henne ikke, og tror ikke på at hun er syk.

Er grunnen til at det ikke blir middag at hun er syk?

Men altså - nei, du må ikke bli i forholdet.

Og det virker ikke som om du er så glad i henne heller. Du kaller heller lat, jeg går da utfra du er sikker på at hun lyver om sykdom og levde et langt mer oppegående liv før du kom inn i bildet?

Det er forskjell på å være sliten/lei og mistroende. 

Dette var en fin og konstruktiv tilbakemelding, Takk.

* Først. Jeg er glad i henne. Men etter de siste par år...vondt å si om det bare er en venn blitt.

*Jeg betaler halve utgifter og egentlig er det ikke pengene her. Eierforholdet er avklart. Dette er hennes hus.

* Såklart jeg tror hun er syk...men eg forstår ikkje hvorfor energien hennes (den hun har) går på helt andre ting enn hus og heim?

* Kanskje du har rett at jeg ikke er glad i henne....

Takk for fint innspill. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...