Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei dame på 34 år som har hatt gråe hår siden slutten av 20-årene. Litt her og der. Nå har det startet å vise litt mer enn jeg er komfortabel med. Jeg har brukt hjemmedager, men ulempen er at jeg sliter med å finne nyansen, og håret blir ofte litt for mørkt, og jeg blir litt bleik. Jeg har egentlig en kaldt brunfarge i håret. Nå må jeg til frisøren, og jeg lurer på om dere har noen tips. Lysere striper? Det dekker kanskje godt over? 

Anonymkode: 86eb8...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller ha gått for en glansvask om jeg var deg. Jeg bruker det selv og håret ser fullstendig naturlig ut. Wella color fresh. De grå hårene sees bare som lysere striper i og med at glansvasken ikke dekker fullstendig.

Hvis du velger en kald mørk tone mest mulig lik din egen hårfarge slipper du at håret ser så farget og hardt ut. Og så slipper du problemet med ettervekst når det engang blir fullstendig grått 

Anonymkode: f0e75...ce8

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er ei dame på 34 år som har hatt gråe hår siden slutten av 20-årene. Litt her og der. Nå har det startet å vise litt mer enn jeg er komfortabel med. Jeg har brukt hjemmedager, men ulempen er at jeg sliter med å finne nyansen, og håret blir ofte litt for mørkt, og jeg blir litt bleik. Jeg har egentlig en kaldt brunfarge i håret. Nå må jeg til frisøren, og jeg lurer på om dere har noen tips. Lysere striper? Det dekker kanskje godt over? 

Frisøren din vil sikkert kunne gi deg noen råd, ellers er jeg enig med AB over her. Et annet tips er å velge èn eller to nyanser lysere enn resultatet du ønsker, siden "butikkfarger" alltid blir mørkere enn fargeeksempelet på pakken. Det er forøvrig et tips jeg fikk av min frisør.

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg har litt samme dilemma, og valget står jo mellom A: stripe hår noen ganger i året og dermed være lysere eller B: farge hver 3-4 uke. 

Jeg bryr meg ikke om synlige grå hår, men vil bare blande det inn med litt «spill».

Synes konstant farging er stress, så tror selv jeg går for en stripevariant med lowlights eller liknende når jeg synes det blir for lyst. 

Skrevet

Tusen takk for tips:) Smart det med å velge en glansvask som er lysere enn på bildet:) Det har jeg aldri tenkt på:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...