Gå til innhold

Til menn/partnere: Hva kunne du prioritert foran å være med på fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på dette pga. han som prioriterer å gå VM over fødselen av sitt første barn: https://www.vg.no/sport/langrenn/i/9OqmKr/roethe-har-ombestemt-seg-velger-vm-foran-foedsel

Det henger ikke på greip for meg, men som heterofil kvinne har jeg heller ikke noe særlig valg om å ikke være med på fødsel dersom jeg ønsker meg barn ;)

Så lurer på, hva hadde vært viktig nok for deg til at du valgte det foran å overvære ditt barns fødsel? Har du vært i et sånt dilemma?

Anonymkode: 8c20e...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg kvinne, men ingenting er viktigere i mine øyne. Hvis mannen min mente at noe var viktigere en fødselen til sitt barn hadde han ikke vært mannen min. 

Anonymkode: 26f85...949

• Liker 3
Skrevet

Er vel noe av det man må ofre, når man er i lag med en mann som er toppidrettsutøver. Han har nok ikke tatt lett på dette valget.

Anonymkode: 5708e...cf6

• Liker 5
Skrevet

Nå er jeg kvinne, men jeg kan ikke se for meg annet som kan trumfe fødsel enn dersom man har andre barn som for eksempel er svært alvorlig syke og trenger far akkurat da.  

Anonymkode: 8aef0...766

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Telle børstene på tannbørsten min.

Skrevet

Den eneste grunnen som hadde vært god nok for å gå glipp av fødselen av et av våre barn hadde vært dersom storesøsken var alvorlig syk og behøvde mammaen eller pappaen sin til stede. Evt. dersom et familiemedlem lå for døden, og mannen hadde hatt behov for å ta farvel eller holde vedkommende i hånden til det siste. 

Anonymkode: c70ea...796

• Liker 3
Skrevet

De vil jo helst slippe det. Det har gjennom tidene ikke vært vanlig for menn å være med på fødsler. Tror det var på 80-tallet at det begynte å bli vanlig. 

Anonymkode: 14772...274

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De vil jo helst slippe det. Det har gjennom tidene ikke vært vanlig for menn å være med på fødsler. Tror det var på 80-tallet at det begynte å bli vanlig. 

Det er sant, er «nytt» at menn er med på fødsel, min man hadde blitt overlykkelig om han kunne ventet utforbi 😅 men han blir med på fødsel grunnet meg, men har selv vurdert å føde «alene».

Anonymkode: 08683...a23

• Liker 1
Skrevet

Min mann gikk nesten glipp av vår førstefødtes fødsel da det gikk så fort, 1 times styrtfødsel i uke 37. Vi var litt forberedt til andre gang, men mannen ankom sykehuset 10 minutter før pressing når andre ble født i en styrtfødsel 9 uker før termin, noe som selvfølgelig ikke var forventet. Det er vanskelig å være forberedt på alt, så jeg skjønner det faktisk at han må være litt tilstede i jobben sin også, selv om det betyr at man risikerer å ikke rekke fødsel. 

Anonymkode: d76e8...6a8

• Liker 1
Skrevet

Spurte mannen om dette, og han svarte: "Min egen begravelse." 😂

Anonymkode: 05942...e6b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann gikk nesten glipp av vår førstefødtes fødsel da det gikk så fort, 1 times styrtfødsel i uke 37. Vi var litt forberedt til andre gang, men mannen ankom sykehuset 10 minutter før pressing når andre ble født i en styrtfødsel 9 uker før termin, noe som selvfølgelig ikke var forventet. Det er vanskelig å være forberedt på alt, så jeg skjønner det faktisk at han må være litt tilstede i jobben sin også, selv om det betyr at man risikerer å ikke rekke fødsel. 

Anonymkode: d76e8...6a8

Ja, det er klart at man vet jo ikke hvor lang tid man har på seg. Men i dette tilfellet så vet de at han må sitte i karantene, tror jeg?🤔 Så det er jo stor sjanse for å gå glipp av det.

Anonymkode: 8c20e...28d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mannen min syns fødselen til sønnen vår var utrolig fascinerende, så han vil nok være med neste gang også. 

Jeg antar at dersom hans mor eller søsken lÅ for døden ville han prioritert det framfor fødsel. 

Anonymkode: b767a...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...