AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Jeg har en type som gamer noen ganger i uken ca 10 timer i uken. Set tenker jeg kan være helt Okei. Men nå i det siste. Så har han begynt på igjen med en liten uvane som han drev med før det er så spille på morgenen. Det kom ut noe nytt på et spille på fredagen og han ønsker da å sitte å game mer fordi det spillet er så spennende. Men har jeg ikke lov å reagere på det. Skal jeg bare sitte der og synes det er helt topp? Jeg prøver å si ifra og da sier han at jeg heller kan spørre om å gjøre noe annet med han enn å stå å si at jeg synes d har vært for mye spilling. Anonymkode: 2b87e...08e
hufsa87 Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Dra ut med venner å lå han sitte der 🤷🏼♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Det er helt forståelig at han gamer mer i en periode med et nytt, spennende film. Det blir som å se noen ekstra episoder av en ny, spennende serie. Hvis du sier det kom ut på fredagen og han gamer om morgenen, så mener du at han gamer når han sto opp i helga? Da hadde han vel fri, så ser ikke problemet? Anonymkode: 76bc0...db0 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Jeg syns du heller skal komme med forslag om å gjøre noe enn å klage over at han bruker mange timer på spilling. Jeg møtte selv samboeren min for over 2 år siden. På den tiden så spilte jeg maks 2 timer i uken, da jeg hadde gått lei spilling. (Jeg hadde muligens rundt 20-30 timer i uken for en del år siden) Etter jeg og kjæresten ble samboere så kom det ut et nytt spill, et spill jeg ble veldig fort glad i. og jeg kunne sitte 2-3 dager opptil 8-9 timer om dagen. Jeg sa pent i fra til samboer at nå når jeg syns det er så artig å spille så kommer jeg til å gjøre det, men jeg kom selvfølgelig til å finne på ting med henne også. Sånn holdt jeg på i et halvt år, ikke hver dag og så mange timer de dagene. Men kjæresten følte på savnet, men forstod at spilling for noen er som en hobby. Så før du klager på kjæresten din, så kan du heller finne på ting å gjøre med kjæresten din. Forstår han godt om det er det samme som foregår hjemme hver dag. Anonymkode: 0fb66...def 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Hva vil du kjæresten din skal gjøre istedenfor å spille? Vil du se en film med han, gå tur, at han ikke bidrar med husarbeidet? På hvilken måte kommer spillingen hans i veien for det du vil? Anonymkode: af1cf...e74 2
Skriblerinna Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Ingenting er så usexy som voksne menn som gamer 🙄 det er i en helt egen liga av aktiviteter som sluker ekstremt mye tid, og den som gjør det er helt ekstremt utilgjengelig imens. Med det sagt, hvis du er sammen med en som gamer, så må du nesten godta det til en viss grad. Ikke hvis dere har barn og han ikke tar ansvar f eks, da syns jeg man kan kreve ting. Men ellers må man nesten respektere at den man er sammen med ønsker å prioritere på den måten. Man er i er forhold frivillig og skal ikke forsøke å endre noen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en type som gamer noen ganger i uken ca 10 timer i uken. Set tenker jeg kan være helt Okei. Men nå i det siste. Så har han begynt på igjen med en liten uvane som han drev med før det er så spille på morgenen. Det kom ut noe nytt på et spille på fredagen og han ønsker da å sitte å game mer fordi det spillet er så spennende. Men har jeg ikke lov å reagere på det. Skal jeg bare sitte der og synes det er helt topp? Jeg prøver å si ifra og da sier han at jeg heller kan spørre om å gjøre noe annet med han enn å stå å si at jeg synes d har vært for mye spilling. Anonymkode: 2b87e...08e Hadde det vært det samme om han leste en bok 10 timer i uken, så på tv 10 timer i uken? Jogget 10 timer i uken eller drev med en annen aktivitet 10 timer i uken? Om du ikke har noe du ønsker å gjøre, hvorfor er det så viktig da at han ikke spiller? Jeg bruker 1-3 timer hver dag på min hobby, kan godt bruke 20 timer en helg på den og om det er samlinger eller kurs. Anonymkode: bc718...b1c 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg syns du heller skal komme med forslag om å gjøre noe enn å klage over at han bruker mange timer på spilling. Jeg møtte selv samboeren min for over 2 år siden. På den tiden så spilte jeg maks 2 timer i uken, da jeg hadde gått lei spilling. (Jeg hadde muligens rundt 20-30 timer i uken for en del år siden) Etter jeg og kjæresten ble samboere så kom det ut et nytt spill, et spill jeg ble veldig fort glad i. og jeg kunne sitte 2-3 dager opptil 8-9 timer om dagen. Jeg sa pent i fra til samboer at nå når jeg syns det er så artig å spille så kommer jeg til å gjøre det, men jeg kom selvfølgelig til å finne på ting med henne også. Sånn holdt jeg på i et halvt år, ikke hver dag og så mange timer de dagene. Men kjæresten følte på savnet, men forstod at spilling for noen er som en hobby. Så før du klager på kjæresten din, så kan du heller finne på ting å gjøre med kjæresten din. Forstår han godt om det er det samme som foregår hjemme hver dag. Anonymkode: 0fb66...def Ts: Det jeg tenker ut ifra dette er at jeg heller begynner å fokusere på meg selv fremover. La han bare få sitte. Så kan han få kjenne på drt å bli nedprioritert han også. Anonymkode: 2b87e...08e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Jeg spiller sammen med mannen min, jeg🥰 Det burde du prøve 😊👍 Anonymkode: 817b8...19f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ts: Det jeg tenker ut ifra dette er at jeg heller begynner å fokusere på meg selv fremover. La han bare få sitte. Så kan han få kjenne på drt å bli nedprioritert han også. Anonymkode: 2b87e...08e Det var da voldsomt til dramatikk? Her synes jeg i grunn du er smålig. Hvorfor ikke heller glede seg med kjæresten din, når han har en ekstra fin opplevelse med noe nytt og spennende i hobbyen sin? Som du beskriver det innledningsvis, så er jo denne hobbyen innenfor rimelighetens grenser stort sett. Veldig rart å ‘klikke i vinkel’ og føle seg nedprioritert kun fordi han har spilt litt på morgenen også i helga. Men uansett helt enig i at det er klokt for deg også å ha noen egne interesser, selv om dere er et par. Det er sunt for alle det - også for parforholdet på sikt Anonymkode: 6da3c...392 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Så kom med forslag på hva dere kan gjøre i stedet for, da. Han spiller fordi dere uansett ikke gjør noe. Få deg en hobby/aktiviteter. Kanskje kommer han løpende når du ikke står bak stolen og tripper? Kanskje innser du at livet uten han er mer givende. Uansett, ikke sett livet på vent. Det er ikke hans ansvar å underholde deg. Men prioriterer han deg bort, så bør han ikke bli overrasket om han mister deg! Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en gamer som spilte så mye. Derfor er jeg det ikke. Anonymkode: 35948...172
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 Altså med mindre han dropper noe dere skulle gjort sammen så ser jeg ikke problemet? Hvis du føler at han bruker for lite tid på deg så ta det opp med han da. Men litt enig med han om at da må du si hva du ønsker å gjøre. Det er jo en forbigående periode. Klart det er gøy å spille når det akkurat har kommet noe nytt. Hva med å benytte anledningen til litt ekstra tid til venninner eller annen egentid? Anonymkode: 28c99...735 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå