Gå til innhold

tips til å greie å sove bedre alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt kjæreste i snart tre år nå og sliter ekstremt med å sove alene. greier nesten ikke sove i det hele tatt og ender opp med å ta små dupper gjennom dagen men det føles langt ifra bra. har noen tips for hva jeg kan gjøre for å greie å sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvert fall droppe duppene gjennom dagen, de ødelegger veldig. Jeg har samme problemet, HATER å sove alene. Jeg har nå gått til innkjøp av en vektdyne for når jeg sove alene, og det har hjulpet utrolig mye. Så lenge jeg da holder meg våken gjennom hele dagen, + står opp når jeg må og ikke blir liggende til langt utpå formiddagen, så får jeg sove ganske greit.

Om det er hodet som holder meg våken pleier det å hjelpe å sette på litt rolig musikk som distraksjon. Eller rett og slett en liten orgasme, det gjør underverker for meg om jeg absolutt ikke får sove.

Skrevet

Katt

Anonymkode: 7f037...0b0

Skrevet

Hund

Anonymkode: dc279...e86

Skrevet

Men da tenker jeg, hvorfor liker du ikke å sove alene? For hva som er løsningen beror jo gjerne på årsaken :)

Er det tomt alene? Er du redd når du er alene? Er det når du er helt alene hjemme, eller legger han seg såpass mye senere at du bare ikke får sove mens du "venter på han"? 

Det beste jeg vet når jeg skal sove er å høre på lydbok. Jeg har en app med "sleep stories" som er små historier på 20-30 min. Når historien er ferdig stopper det bare opp, og man sover godt videre. Jeg har vel ennå ikke klart å høre meg igjennom en hel historie før jeg sovner :) 

Spotify har også en del sånne Sleep Stories, men der fortsetter den bare på neste når det er slutt og jeg orker jo ikke ha på hele natta, og da må jeg fysisk slå den av og da er jo poenget med å sovne til den borte. Jeg har hvertfall ikke funnet noen måte å kun høre den ene på på spotify.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...