Gå til innhold

Sykepenger av dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man blir syk på dagpenger har man krav/kan søke som sykepenger hvis msn går sykemelding? Finner ikke direkte svar på Navs sider..

Anonymkode: f903a...387

Skrevet

Ja

Anonymkode: c315e...ead

Skrevet

68B2E2AE-0C59-41AC-A7D4-9CC996F2CD35.jpeg

Anonymkode: 40f0e...2e8

Skrevet

annet spørsmål: kan aap danne grunnlag for sykepenger? antar det siden aap er inntekt☺️

Anonymkode: 8d0f3...904

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

annet spørsmål: kan aap danne grunnlag for sykepenger? antar det siden aap er inntekt☺️

Anonymkode: 8d0f3...904

Da jeg hadde AAP hadde jeg aktivitetsplan men ikke i jobb. Ble innlagt på sykehus et par ganger men meldte ikke til Nav for legen på sykehuset sa jeg ikke trengte sykemelding. Dette kræsja ikke med planen jeg hadde med Nav. men ting kan jo har endra seg siden den gang. Er et par år siden 

Anonymkode: 47d1f...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 7.39):

68B2E2AE-0C59-41AC-A7D4-9CC996F2CD35.jpeg

Anonymkode: 40f0e...2e8

Tusen takk! Fant ikke denne. Noen som vet om man får dagpenger etterskuddsvis? Ser jo at man ikke har krav på dagpenger første dag sykemelding men hvis man skal levere meldekort imorgen og er sykemeldt fra i dag skal man da droppe å sende? Tusen takk for tiden deres og svar. 

Anonymkode: f903a...387

Skrevet

Dagpenger gir sykepengerettigheter med sykemelding. Du må levere meldekort som vanlig, bare kryss av på syk de dagene du er sykemeldt. 

AAP gir ikke rett til sykepenger etter AAP perioden er utgått. Da må du ha jobbet i 26 uker for å ha opparbeidet nye rettigheter på sykepenger. Men om du blir syk på AAP og ikke kan følge aktivitetsplanen, så tar du kontakt med veileder og gir informasjon. Du trenger ikke noen sykemelding, du får vanlig AAP utbetaling. 

Anonymkode: 3c808...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...