AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Hvordan snakker mannen deres til barna? Er det mye streng stemme, kjeft ellef er det mest spørsmål om dagligdagse ting? Altså normal toneleie. Syns mannen min kjefter mye på barna, dårlig på formulering, og lite "normal" samtale. Ser jeg kanskje ikke får frem poenget mitt tydelig her, men hvordan er kommunikasjonen mellom pappa og barn? Anonymkode: e3d33...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Barnefaren har en sur irritert stemme når han be barnet om noe. Han bruker liksom en en streng tone for å gi vanlige beskjeder. I programmet Supernanny så øver de ofte med foreldre på å ha en bestemt tone når barna ikke oppfører seg. Far burde øve seg på å si ting i en helt vanlig toneleie uten å være streng,når det bare er en helt vanlig beskjed han skal si. Mens min samboer er veldig mild i måten han snakker med sønnen min,å bruker vanlig toneleie. Anonymkode: c79e3...505 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Far til min datter snakker helt vanlig til henne. En rolig mann. Faren min snakket helt normalt til oss ungene. Aldri irritert, kan huske han var sint på meg én gang. Anonymkode: f0bbd...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Eksen blandet litt, men for det meste var han bare irritert hver gang de prøvde å starte en samtale. Inniblant glimtet han til og snakket hyggelig med dem.. Heldigvis en eks og kun bf til én av dem.. Han har også heldigvis 0 kontakt med barnet pr i dag. Den andre eksen var mer ignorering hvis han ble irritert, da vi var sammen. Ikke noe bra det heller. Snakker ikke "mye" med barna, men når han snakker med dem er han normalt hyggelig, eller barnevennlig hyggelig. Snakker med fin stemme og et ønske om å ta vare på barna. Brukt en del år på at han skal komme dit. Eldste der er nesten 10. Hvis det blir for mye kjeft og streng tone så gjør det noe med barna. De blir vant til at alt de gjør får de kritikk for, de føler seg nedverdiget/dumme og begynner å "passe inn" i den rollen. Barn har alltid et ønske om å være gode, men de trenger hjelp til å være det av gode voksne. Anonymkode: c95e3...b82 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Hever sjeldent stemmen, snakker alltid i en snill tone. Det han faktisk sier er ikke alltid slik jeg ville sagt det, men vi er forskjellige😊 Anonymkode: a996b...041
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Han er veldig mild mot barna, kan være streng og heve stemmen iblant, men roser også veldig mye. Han kan snakke mye med litt barnslig stemme til minstemann, såpass at jeg mener han "duller" 😅 Det er selvsagt hyggelig at han er så omsorgsfull, men yngste er veldig barnslig for alderen, og jeg er opptatt av at han skal hjelpes til å modnes til, og at vi snakker ordentlig til ham. Han har slitt litt på skolen, både sosialt og med å ta imot beskjeder, og jeg mener vi må stille krav til ham og ikke gjøre ham mindre enn han er. Min egen far var veldig autoritær. Han henvendte seg til oss som om vi var voksne, og det bidro nok til at vi ble voksne for alderen ganske tidlig. Han kunne også ha temperament, og jeg var ofte redd for hans reaksjoner på ting. Vi har et godt, men litt anspent forhold idag. Jeg merker generasjonsforskjeller og endringen i farsrollen veldig godt på min egen far og mannen min, når de sammenliknes. Og jeg ser godt at jeg bærer med meg litt hjemmefra, der jeg er vant til at en farsfigur skal være litt streng og fast. Anonymkode: bd52c...08f 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Gammel tråd dette, men… jeg synes mannen min kjefter og snakker for mye nedverdigende til eldste barnet. Har en annen fremtoning til minste (10 og 5 år….) Anonymkode: 31b91...ea8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Gammel tråd dette, men… jeg synes mannen min kjefter og snakker for mye nedverdigende til eldste barnet. Har en annen fremtoning til minste (10 og 5 år….) Anonymkode: 31b91...ea8 Hva legger du i det? Min erfaring er at mange mødre er veldig redde for å være strenge. Anonymkode: bd52c...08f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 1.25): Hvordan snakker mannen deres til barna? Er det mye streng stemme, kjeft ellef er det mest spørsmål om dagligdagse ting? Altså normal toneleie. Syns mannen min kjefter mye på barna, dårlig på formulering, og lite "normal" samtale. Ser jeg kanskje ikke får frem poenget mitt tydelig her, men hvordan er kommunikasjonen mellom pappa og barn? Anonymkode: e3d33...8dd Lite samtale. Stort sett bare spørsmål om dagligdagse ting. Aldri sint eller streng. Anonymkode: 04478...d40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå