Ayesh Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Mannen min var på en viktig jobbreise og kom tilbake for en uke siden. Mens han var i utlandet begynte han å få feber 5.januar...det var feber og dårlig mage. Men han måtte fremlegge negativ corona test for å få lov til å fly til Norge. Han tok corona test 7.januar og testen var negativ. Han kom til Norge 9. januar. Samme dag testet han på gardermoen også og fikk svar etter 2 dager. Testen var fortsatt negativ. Han hadde fortsatt litt feber og diarė. På dag syv testet han på nytt og svaret var negativ igjen. Igår var det en uke siden han kom tilbake. Og det er i dag han begynte å føle seg frisk. Men problemet er nå at dattera vår som er 3 år gammel fikk feber i dag. Feberen ligger på 39.2 Jeg er usikker på om det har noe med corona å gjøre eller om det er vanlig feber som små barn pleier å få. Siden mannen min testet negativ tre ganger så tror jeg ikke han hadde corona. Men jeg er litt usikker. Burde jeg ta en corona test på barnet også?? Jeg er gravid, 6 måneder på vei og har ingen corona symptomer enda.
Babypus Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Ring legevakt eller kontakt lege. Tror alle skal testes om dem har feber nå i disse tider? 4
Babypus Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Og det er jo ikke sikkert testen hadde slått ut på corona selv om han hadde det heller etter det jeg har hørt. Det som går an og som er mer effektivt er å teste om man faktisk har hatt det med blodprøve. Det gjøres på Aleris blant annet.
Ayesh Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2021 Babypus skrev (5 minutter siden): Ring legevakt eller kontakt lege. Tror alle skal testes om dem har feber nå i disse tider? Takk for svaret. Jeg vil gjerne teste barnet. Sånn test senter som finnes i forskjellige bydeler, hvor mange dager tar det til man får svar??? Og tar de test fra halsen eller nesa? Ts 1
Babypus Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Ayesh skrev (Akkurat nå): Takk for svaret. Jeg vil gjerne teste barnet. Sånn test senter som finnes i forskjellige bydeler, hvor mange dager tar det til man får svar??? Og tar de test fra halsen eller nesa? Ts Jeg har tatt sånn test. Man tok den først opp i nesa, så står den der i noen sekunder før de tar den ut, så tar de den i halsen etterpå. Så de gjør begge deler samtidig. Tok ca 2 dager før jeg fikk svar. Det er bare å bestille time 😊
Ayesh Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2021 Babypus skrev (1 minutt siden): Jeg har tatt sånn test. Man tok den først opp i nesa, så står den der i noen sekunder før de tar den ut, så tar de den i halsen etterpå. Så de gjør begge deler samtidig. Tok ca 2 dager før jeg fikk svar. Det er bare å bestille time 😊 Ok takk👍 trodde det var drop inn på slike steder som ikke er privat 1
Frøyamor Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Ayesh skrev (4 minutter siden): Takk for svaret. Jeg vil gjerne teste barnet. Sånn test senter som finnes i forskjellige bydeler, hvor mange dager tar det til man får svar??? Og tar de test fra halsen eller nesa? Ts Fikk qtip i munnhulen + qtip i nesa. Fikk svar etter knappe 20 timer.
FruOlsen Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Det tas test både fra nese og hals. Men mannen din kan jo ha en vanlig influensa også, eller en kraftig forkjølelse? Hør med legevakt i tilfelle, men jeg hadde ikke vært så bekymret om du og barnet ikke har symptomer på corona nå.
Ayesh Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2021 FruOlsen skrev (2 minutter siden): Det tas test både fra nese og hals. Men mannen din kan jo ha en vanlig influensa også, eller en kraftig forkjølelse? Hør med legevakt i tilfelle, men jeg hadde ikke vært så bekymret om du og barnet ikke har symptomer på corona nå. Er ikke feber tegn på corona?
Ayesh Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2021 TS her. Bestilte time hos testsenter i bydelen min. Men det kom opp at barn under 10 år må gå til feberpoliklinikk. Skjønte ikke helt. Er feberpoliklinikk også på samme sted eller er det et annet sted? Jeg bestilte timen allikevel. Stod at jeg får sms om timen innen 1-3 dager. Ts
Bladlusa Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Babypus skrev (17 timer siden): Jeg har tatt sånn test. Man tok den først opp i nesa, så står den der i noen sekunder før de tar den ut, så tar de den i halsen etterpå. Så de gjør begge deler samtidig. Tok ca 2 dager før jeg fikk svar. Det er bare å bestille time 😊 De gangene jeg har blitt testet har det heldigvis blitt gjort i motsatt rekkefølge, først hals og så nese. Testen er ekkel nok som den er, om en ikke skal få en snørrete q-tip stukket ned i halsen. Ayesh skrev (12 timer siden): TS her. Bestilte time hos testsenter i bydelen min. Men det kom opp at barn under 10 år må gå til feberpoliklinikk. Skjønte ikke helt. Er feberpoliklinikk også på samme sted eller er det et annet sted? Jeg bestilte timen allikevel. Stod at jeg får sms om timen innen 1-3 dager. Ts Har dere ikke en koronatelefon du kan ringe til? Da får du svar på alle disse spørsmålene fra noen som vet hvordan det funker akkurat der du befinner deg. 1
Ayesh Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2021 Bladlusa skrev (1 time siden): De gangene jeg har blitt testet har det heldigvis blitt gjort i motsatt rekkefølge, først hals og så nese. Testen er ekkel nok som den er, om en ikke skal få en snørrete q-tip stukket ned i halsen. Har dere ikke en koronatelefon du kan ringe til? Da får du svar på alle disse spørsmålene fra noen som vet hvordan det funker akkurat der du befinner deg. Takk for hjelpen. Både jeg og barnet fikk tatt test. Venter på svar nå. 🤤 Ts 2
Babypus Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Ayesh skrev (På 18.1.2021 den 1.36): Er ikke feber tegn på corona? Jo det er det. Men ved vanlig influensa kan man også få feber, så er jo helt umulig å si hva det er uten å ha testet.
Anbefalte innlegg