AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg liker gamle rom-coms fra ca. 1930-1960-årene, og flere har anbefalt meg å slutte å kjøpe en fysisk film som tar opp plass i stua og heller bare kjøpe filen på nettet. Men jeg finner ingen sider som er tilgjengelige i Norge som selger gamle filmer. Jeg finner filmene hos Amazon, Itunes, Youtube, men får opp beskjed om at filmene ikke er tilgjengelige i Norge, så det hjelper meg jo ingenting. Hvorfor er de ikke tilgjengelige i Norge? Det er vel samma om jeg betaler 100 kr for å kjøpe filmen i butikk her i Norge, eller om jeg betaler samme sum for å kjøpe filen på nettet? Kan noen her inne anbefale en nettside hvor vi nordmenn kan kjøpe gamle filmer? Jeg vil helst kjøpe, og ikke leie, men er åpen for å leie hvis ikke prisen er astronomisk. Hvorfor er det forresten så dyrt med gamle filmer? Alle de som jobbet med å lage filmen er jo døde, så de skal vel ikke lenger ha royalties. Er det bare filmstudioet som tjener penger? Anonymkode: 1dfea...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gruselgrafs Skrevet 18. januar 2021 #2 Del Skrevet 18. januar 2021 Prøvd her? https://archive.org/details/feature_films Her er det mange gamle filmer så du kan laste ned gratis og helt lovlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. januar 2021 #3 Del Skrevet 19. januar 2021 Man kan se ganske mange gamle filmer gratis på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 Gruselgrafs skrev (18 timer siden): Prøvd her? https://archive.org/details/feature_films Her er det mange gamle filmer så du kan laste ned gratis og helt lovlig. Takk for tips! Ved første øyekast så det ut som om det er mest stumfilmer og western-filmer, og ikke helt den typen filmer jeg er ute etter. Men jeg skal ta en mer nøye titt på den siden. Aragorn ll Elessar skrev (8 timer siden): Man kan se ganske mange gamle filmer gratis på youtube. Hvordan da? Jeg får bare opp at man må leie, men så får jeg beskjed om at filmen ikke er tilgjengelig i Norge. Anonymkode: 1dfea...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for tips! Ved første øyekast så det ut som om det er mest stumfilmer og western-filmer, og ikke helt den typen filmer jeg er ute etter. Men jeg skal ta en mer nøye titt på den siden. Hvordan da? Jeg får bare opp at man må leie, men så får jeg beskjed om at filmen ikke er tilgjengelig i Norge. Anonymkode: 1dfea...bd8 Du kan gå til PizzaFlix der har de gamle filmer og andre ting. Du kan også gå her American Old Films Har aldri opplevd at de ikke har vært tilgjengelige i Norge og de er gratis. Er andre steder også, som du finner om du leter litt. Endret 19. januar 2021 av Aragorn ll Elessar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå