AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Er det noen som har kjennskap til barnevernet i Narvik kommune? Jeg vurdere sterkt å melde meg selv til barnevernet, pga div årsaker. Jeg er trygg på meg selv og vet at jeg i bunnen er en hod mor, som bare har truffet veggen og trenger hjelp og veiledning. Men et så redd for omsorgsovertakelse. Redd for p be om hjelp fordi jeg er redd for å miste barnet. Vet noen om narvik kommune er blant De kommunene som er "værst" når det kommer til omsorgsovertakelse? Anonymkode: 5cde3...6f4
n_97 Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 De som har fått barna tatt vil som regel si at det er verdens verste barnevern. De som et fornøyde med hjelpen synes det motsatte. Media liker å kjøre frem tåredryppende historier. Føler du at du trenger hjelp så søker du hjelp. 4
Poldark Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Det er mest sannsynlig ingen fare. Det er positivt med foreldre som selv oppsøker hjelp når de trenger det. Noen kommuner er "verre" på omsorgsovertakelser enn andre, men det er fortsatt (selv om feil kan skje) basert på grov omsorgssvikt når de tar et så drastisk skritt. Vet ikke hvordan situasjonen er nå, men fant denne oversikten etter kjapp googling: https://www.nrk.no/nordland/_-kan-ikke-leve-med-sa-store-forskjeller-i-barnevernet-1.13998537 Vet også at de i den kommunen jeg bor holder foredrag for andre kommuner om bruken av "familieråd", som blir stadig mer populært (tror en del har det som krav før evt overtakelse også) - dvs at de samler familie og andre støttespillere rundt barnet for "brainstorming" og se om noen av barnets nærkontakter kan bidra med avlastning, midlertidig bosted til foreldrene er bedre, eller annen hjelp. Det er relativt nytt tror jeg, men veldig effektivt tiltak som har minsket omsorgsovertakelser betraktelig der det brukes (har jeg blitt fortalt av noen som jobber med dette - med forbehold om at det kan hende jeg husker detaljer feil). 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Jeg har aldri personlig hørt om noen som har tatt kontakt med barnevernet selv, som har mistet barna sine ufrivillig. Jeg har inntrykk av at barnevernet ofte er himlende glad over at folk som trenger hjelp, innser det selv og tar kontakt. De kan hjelpe deg med flere ting, blant annet å trygge deg på at du er god nok, selv om du er sliten og hjelpe deg med praktiske ting som f.eks avlastning enten det er en ettermiddag i uka eller en helg innimellom. Du har mye ressurser som ser når du selv sliter! Det vil de også se! Anonymkode: 3373f...be3 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Jeg hadde aldri i livet bedt BV om hjelp,det er jo som å be om å bli fratatt barna! Det er nok av andre steder du kan få hjelp. Anonymkode: e5f3a...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Å takke ja til tiltak i hjemmet er ikke det samme som å bli fratatt barna. Når det er sagt, anbefaler jeg deg å sjekke andre tilbud først. Kirke, Blå Kors etc. Anonymkode: f5ad2...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Du skal ikke gamble med dine barn. Risikoen er altfor høy. Søk hjelp andre steder. Anonymkode: 80b60...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Jeg hadde hjelp til den ene sønnen min fra bv, støttekontakt til leksehjelp. Anonymkode: 15c0b...5ac 1
Gjest Chroma Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Dere som fraråder å be barnevernet om hjelp må skjerpe dere. En god forelder ser sine egne grenser og ber om hjelp før det går utover barna. Selvinnsikt er en viktig egenskap.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Jeg ville ha begynt med familievern kontoret først, begynn der og så kan det hende at du sammen med fvk tar kontakt med barnevernet Anonymkode: 06b9f...01b 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 n_97 skrev (10 timer siden): De som har fått barna tatt vil som regel si at det er verdens verste barnevern. De som et fornøyde med hjelpen synes det motsatte. Media liker å kjøre frem tåredryppende historier. Føler du at du trenger hjelp så søker du hjelp. Det gjorde jeg og som alenemor møtte veggen søkte om hjelp fra bv. Resultatet er at begge mine barn er i utlandet og ser jeg for meg at jeg må søke hjelp til de igjen da jeg innser at fosterhjem muligens er ett bedre alternativ for barnet. Men veien dit er tung. Det er skammens gang føler jeg men samtidig tenker jeg at jeg må driti i meg selv det er barna det gjelder. Men gruer som en hund. Er nok det tøffeste jeg skal ut på nå dessverre😔. Anonymkode: eef49...df1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå