Gå til innhold

Hvor vanlig er det at man ikke får ammet på grunn av silikoninnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om noen har erfaringer med dette? 
Noen som har ammet uten problemer?

Jeg venter barn, og vet lite om hvor stor sjansen er for at det ikke går. 

Jeg vil IKKE ha noen svar eller kommentarer om noe annet enn det jeg har spurt om. 
Vennligst ingen kommentarer om at jeg er dum som tok silikon, eller andre avsporinger. 

Anonymkode: 0d1cd...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullammet begge barna til 6 måneder, førstemann sluttet jeg å amme ved 2,5 år, andremann ammer jeg fortsatt, hun er 20 måneder.. ingen problemer med amming og masse melk 😊

Anonymkode: 55823...ba1

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk aldri nok melk. Delammet til 18 måneder, men måtte fylle på med mme hele veien. Det var et ekstremt stort nederlag, overraskende, jeg hadde aldri tenkt at amming var så viktig for meg. Angrer inderlig på den dumme silikonen.

Anonymkode: f9369...2a1

• Liker 2
Skrevet

Normen er at det går helt fint. Hvis ikke hadde langt færre tatt silikon. 

Har to venninner med silikon som har barn og har ammet. Har silikon selv og kirurgen har sagt det går helt fint. Innleggene ligger bak brystvevet.

Anonymkode: 54a74...c9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg fikk aldri nok melk. Delammet til 18 måneder, men måtte fylle på med mme hele veien. Det var et ekstremt stort nederlag, overraskende, jeg hadde aldri tenkt at amming var så viktig for meg. Angrer inderlig på den dumme silikonen.

Anonymkode: f9369...2a1

Melkeproduksjonen har ikke noe med silikon å gjøre. Noen har rett og slett ikke nok melk.

Anonymkode: 54a74...c9a

• Liker 3
Skrevet

I all hovedsak er det uproblematisk å amme med silikoninnlegg, så lenge operasjonen er skikkelig utført. Noen kan oppleve at kirurgen har kuttet over melkeganger, men det er skjeldent siden innlegg skal legges bak melkekjertlene.

Det viktigste du kan gjøre er å passe på å gjøre de tingene som øker melkeproduksjonen og etablerer melkekjertlene skikkelig, spesielt de første 3 mnd etter fødsel.

Disse tingene er:

- Amming on demand og så mye som mulig.

- Mest mulig hudkontakt hele døgnet.

- Ved utfordringer med sugetak og liknende, få sjekket tungebåndet grundig av noen som spesialiserer seg på dette (f.eks Dr Barnegod -Anette Resch).

- Ha i bakhodet at noen barn får utfordringer som reflux, stille refluks og melkeproteinallergi, les deg opp på forhånd!

Her er en podcast om amming som jeg anbefaler:

Lykke til! :)

Anonymkode: aa22f...4ed

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...